تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
0

سانسور زنجیره‌ای‌ خبر پولشویی مشترک مدعیان اصلاحات و توتال

  • کد خبر : 219789
  • 02 دی 1397 - 16:08

روزنامه‌های مدعی اصلاح‌طلبی و اعتدال که طی چند ماه گذشته ژست مبارزه با پولشویی گرفته بودند، خبر محکومیت شرکت توتال به پرداخت ۵۰۰ هزار یورو به خاطر دادن رشوه به برخی مدیران نفتی دولت اصلاحات را سانسور کردند.

 

گروه سیاسی«کمال مهر»دادگاه فرانسه روز جمعه شرکت توتال را به جرم پرداخت رشوه از قراردادهای گاز با ایران در سال ۱۹۹۷ به پرداخت ۵۰۰ هزار یورو محکوم کرد. توتال متهم است برای عقد قرارداد دو میلیارد دلاری، ۳۰ میلیون دلار رشوه به طرف ایرانی داده است. در آن زمان، مهدی هاشمی مدیر شرکت‌های پیمانکار شرکت ملی نفت بود.

روزنامه‌های ایران و اعتماد و آرمان و آفتاب یزد و شرق و ابتکار و اطلاعات و هفت صبح و همشهری و جمهوری اسلامی و سازندگی دیروز ترجیح دادند از کنار خبر مهم محکومیت توتال به خاطر پرداخت رشوه (که مصداق بارز پولشویی است) با سکوت بگذرند. سایت‌ها و خبرگزاری‌های همسو با این طیف نظیر ایرنا و ایسنا و خبرآن‌لاین و عصر ایران و انتخاب و آفتاب و … نیز به همین نحو ترجیح دادند یا اصلا خبر را منتشر نکنند و یا لابه‌لای انبوه خبرها گم و گور کنند؛ و این درحالی است که مدعیان مبارزه با پولشویی باید پیگیر زوایای تاریک این پرونده مهم باشند.

سؤال مهم از طیف مذکور این است که چرا تحلیل‌های باسمه‌ای خود (اتهام محض و خلاف واقع) در سیاه‌نمایی علیه نظام به بهانه پولشویی را تبدیل به «خبر القایی» می‌کنند اما اخبار واقعی درباره فساد واقعی طیف متبوع خویش را درز می‌گیرند؟

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=219789

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x