خانه / تیتر روان / سانسور زنجیره‌ای‌ خبر پولشویی مشترک مدعیان اصلاحات و توتال

سانسور زنجیره‌ای‌ خبر پولشویی مشترک مدعیان اصلاحات و توتال

 

گروه سیاسی«کمال مهر»دادگاه فرانسه روز جمعه شرکت توتال را به جرم پرداخت رشوه از قراردادهای گاز با ایران در سال ۱۹۹۷ به پرداخت ۵۰۰ هزار یورو محکوم کرد. توتال متهم است برای عقد قرارداد دو میلیارد دلاری، ۳۰ میلیون دلار رشوه به طرف ایرانی داده است. در آن زمان، مهدی هاشمی مدیر شرکت‌های پیمانکار شرکت ملی نفت بود.

روزنامه‌های ایران و اعتماد و آرمان و آفتاب یزد و شرق و ابتکار و اطلاعات و هفت صبح و همشهری و جمهوری اسلامی و سازندگی دیروز ترجیح دادند از کنار خبر مهم محکومیت توتال به خاطر پرداخت رشوه (که مصداق بارز پولشویی است) با سکوت بگذرند. سایت‌ها و خبرگزاری‌های همسو با این طیف نظیر ایرنا و ایسنا و خبرآن‌لاین و عصر ایران و انتخاب و آفتاب و … نیز به همین نحو ترجیح دادند یا اصلا خبر را منتشر نکنند و یا لابه‌لای انبوه خبرها گم و گور کنند؛ و این درحالی است که مدعیان مبارزه با پولشویی باید پیگیر زوایای تاریک این پرونده مهم باشند.

سؤال مهم از طیف مذکور این است که چرا تحلیل‌های باسمه‌ای خود (اتهام محض و خلاف واقع) در سیاه‌نمایی علیه نظام به بهانه پولشویی را تبدیل به «خبر القایی» می‌کنند اما اخبار واقعی درباره فساد واقعی طیف متبوع خویش را درز می‌گیرند؟

درباره‌ی sardabir

همچنین ببینید

ویلای دختر وزیر

بلایی که سر دختر وزیر آمد!

با دستور رئیس حوزه قضایی لواسانات و در اجرای رای کمیسیون ماده ۱۰۰ نسبت به تخریب حدود ۱۰۰۰ متر بنای غیر مجاز دختر وزیر سابق در لواسان اقدام شد.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.