تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
0

آیا خودروسازان نقره داغ می شوند؟

  • کد خبر : 219683
  • 02 دی 1397 - 0:36
آیا خودروسازان نقره داغ می شوند؟

بازرسان سازمان ملی استاندارد، طبق اعلام قبلی از امروز با پایان مهلت خودروسازان برای اعمال استانداردهای ۸۵گانه، فعالیت خود را برای بررسی آغاز کردند.

بازرسی سازمان استاندارد از خودرویی ها آغاز شد/استاندارد های  85گانه سدی در برابر خودروهای بی کیفیتبه گزارش گروه اقتصادی «کمال مهر»، طبق  برنامه زمانبندی اعلام شده از طرف سازمان ملی استاندارد قرار بود برای متوقف کردن خط تولید خودروهای غیراستاندارد و بی کیفیت ، از امروز بازرسی استانداردهای۸۵ گانه خودرویی آغاز شود. اگر طی این ارزیابی‌ها خودرویی از استاندارد‌های ۸۵‌ گانه تعیین شده برخوردار نباشد، با توقف تولید روبرو می‌شود.

نیره پیروزبخت رئیس سازمان ملی استاندارد ایران چندی پیش در گفت‌وگو با  خبرنگار اقتصاد و انرژی، در مورد اجرای استاندارد‌های ۸۵ گانه و اینکه چه زمانی تولید خودرو‌های فاقد این استاندارد‌ها متوقف می‌شود، اعلام کرد که آغاز این طرح از دی ماه سال جاری کلید می‌خورد و پس از آغاز طرح، به مدت یکسال باید کار ارزیابی خودرو‌ها توسط سازمان ملی استاندارد ایران انجام شود .

 


وی همچنین چندی پیش، با اشاره به اینکه وزارت صنعت، معدن و تجارت به دنبال این بود که اجرای استاندارد‌های ۸۵ گانه از  تاریخ یکم دی‌ماه سال جاری به یکم دی‌ماه سال ۱۳۹۸ موکول شود و در این رابطه اختلاف مفهومی بین این وزارتخانه و سازمان ملی استاندارد بوجود آمد، افزود: در نهایت قرار شد از ابتدای دی‌ماه سال جاری بررسی و نظارت توسط سازمان ملی استاندارد آغاز شود و اگر خودروسازان نتوانند استاندارد‌های اعلام شده را پاس کنند با توقف خط تولید روبررو می‌شوند.

پیروزبخت  گفت: همه خودروسازان برنامه‌های خود را در این زمینه اعلام کرده‌اند اما اگر نتوانند در مهلت تعیین شده مطابق برنامه اقدام کنند از تولید خودروهای غیراستاندارد آنها جلوگیری می شود و برنامه پیش فروش خودروها تا زمانی که مورد تایید سازمان ملی استاندارد باشد، مشکلی ندارد و خودروهای تحویلی به مردم برای شماره گذاری مشکلی نخواهد داشت.

گفتنی است؛ پس از شروع تاریخ مذکور ممکن است فرآیند بررسی و نظارت به طول بینجامد و حتی یک خودرو حدود ۱.۵ سال بعد با توقف خط تولید روبه‌رو شود، اما موضوع قطعی این است که از ابتدای دی‌ماه سال جاری کنترل و بازرسی توسط سازمان ملی استاندارد در مورد رعایت استاندارد‌های ۸۵‌گانه خودرویی آغاز می‌شود.

انتهای پیام /

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=219683

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x