تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024
1

سفارت آمریکا در ریاض با انتشار توییتی خشم سعودی‌ها را برانگیخت

  • کد خبر : 219575
  • 30 آذر 1397 - 1:24

سفارت آمریکا در ریاض اخیراً با انتشار توییتی جنجالی، موجب خشم و عصبانیت کاربران سعودی شده است.

به گزارش گروه بین‌الملل«کمال مهر» به نقل از العربی الجدید، سفارت آمریکا در عربستان به‌تازگی ویدئویی جنجالی در حساب توییتری خود منتشر کرده که موجب واکنشهای شدیدی از سوی سعودی‌ها شده است.

بنا به گزارش وب‌سایت العربی الجدید، سفارت آمریکا در عربستان روز چهارشنبه با انتشار ویدئویی در حساب رسمی توییتری خود ظاهراً مردم عربستان را به تظاهرات علیه حکومت این کشور تشویق می‌کند تا «تغییرات سیاسی و اجتماعی مثبت» حاصل شود. این ویدئو ضمن حمایت از تظاهرات مسالمت‌آمیز به مخاطبان خود آموزش می‌دهد چگونه می‌توانند با شرکت در این گونه حرکات خواستار تغییرات شوند.

گوینده در بخشی از این ویدئو ضمن بیان اینکه «معترضان حتی در شرایط سرکوب و استبداد نیز  می‌توانند اعتراضهای خود را با موفقیت انجام دهند» مدعی است: «تحقیقات نشان می‌دهد در بازه زمانی۱۹۰۰ تا ۲۰۰۶، سودمندی و تأثیر اعتراضات مسالمت‌آمیز دوبرابر اعتراضهای خشونت‌آمیز بوده است».

سفارت آمریکا در ریاض خشم سعودی‌ها را برانگیخت

این توییت جنجالی در بحبوحه تیره‌شدن روابط واشنگتن و ریاض  بر سر قتل جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار سعودی، در سفارت عربستان در شهر استانبول ترکیه منتشر می‌شود. مجلس سنای آمریکا هفته گذشته با تصویب دو قطعنامه جداگانه محمد بن سلمان، ولیعهد سعودی، را مسئول خاشقجی اعلام کرد و همچنین رأی به پایان حمایت نظامی آمریکا از ائلاف سعودی در جنگ یمن داد. ریاض ضمن محکوم کردن این دو قطعنامه، آنها را «دخالت آشکار در امور داخلی خود» دانست.

حال در ادامه این تنش، انتشار چنین توییتی در حساب رسمی سفارت آمریکا در ریاض موجب خشم و عصبانیت کاربران سعودی شده است.

کاربری عربستانی با محکوم‌ کردن این اقدام سفارت آمریکا نوشته است: «این (توییت) خطرناک است و تأثیر معکوس خواهد داشت. ما خواستار حذف آن هستیم چرا که موجب آشوب و تظاهرات می‌شود».

کاربران دیگر نیز این اقدام را تحریک‌کننده خواندند و هدف آن را ایجاد ناآرامی در این کشور دانستند.

به نوشته العربی الجدید، در پادشاهی استبدادی عربستان تظاهرات به‌شدت ممنوع است و افرادی که دست به تظاهرات بزنند اعدام می‌شوند. به عنوان مثال حکومت سعودی در سال ۲۰۱۶ دست‌کم ۲۱ شیعه‌مذهب را به اتهام شرکت در تظاهرات علیه حکومت به اعدام محکوم کرد.

انتهای پیام/

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=219575

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x