تاریخ : پنجشنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 25 April , 2024
0

حادثه برای کشتی تجاری نارگل در دریای خزر / پایان عملیات رهاسازی و هدایت کشتی به سمت اسکله / سرنشینان سالم اند+تصاویر

  • کد خبر : 219588
  • 30 آذر 1397 - 1:40
حادثه برای کشتی تجاری نارگل در دریای خزر / پایان عملیات رهاسازی و هدایت کشتی به سمت اسکله / سرنشینان سالم اند+تصاویر

یک فروند کشتی تجاری در دهانه اسکله بندر آستارا در حال غرق شدن است و تلاش نیروهای امدادی برای نجات آن ادامه دارد.

به گزارش«کمال مهر»، یونس رنجکش، فرماندار آستارا گفت: کشتی تجاری نارگل ظهر امروز پس از بارگیری از بندر آستارا در حال ترک اسکله بود که دچار حادثه شد و به گل نشست.

وی با بیان اینکه ظرفیت این کشتی تجاری ۲ هزار و ۵۰۰ تن است افزود: بارکشتی نارگل کاشی بود و از بندر آستارا به مقصد جمهوری آذربایجان بارگیری شده بود.

حادثه برای کشتی تجاری نارگل در دریای خزر / اعزام یدک کش‌ها به محل سانحه / سرنشینان سالم اند

فرماندار آستارا اعلام کرد: در بررسی اولیه علت این حادثه ایجاد سوراخ در بدنه و وارد شدن آب به داخل کشتی بود که بعد از بارگیری در دهانه اسکله آستارا تعادل خود را از دست داده است.

غواصان ارتش به کشتی رسیدند

 

معاون سیاسی اجتماعی فرماندار شهرستان آستارا با اشاره به استفاده از پمپ جهت تخلیه آب داخل کشتی افزود: غواصان نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران قرار است شکاف به وجودآمده در بدنه کشتی تجاری نارگل را جوش‌کاری کنند تا پس از رفع شکاف، کشتی به کمک یدک‌کش‌ها به اسکله بازگردانده شود.

ساسانیان افزود:در جریان این حادثه، خوشبختانه برای خدمه کشتی تجاری نارگل هیچ اتفاقی نیفتاده و همه سرنشینان کشتی سالم هستند.

حادثه برای کشتی تجاری نارگل در دریای خزر / اعزام یدک کش‌ها به محل سانحه / سرنشینان سالم اند

وی محل برخورد کشتی تجاری نارگل را کف دریا عنوان کرد و افزود: در حال حاضر هیچ خطری کشتی تجاری نارگل را تهدید نمی‌کند، اما در صورت طوفانی شدن دریا، امکان کج و غرق شدن کشتی تجاری نارگل بیش از پیش احساس می‌شود که امیدواریم این اتفاق رخ ندهد.

حادثه برای کشتی تجاری نارگل در دریای خزر / اعزام یدک کش‌ها به محل سانحه / سرنشینان سالم اند

نارگل در حال غرق شدن نیست

هادی حق شناس معاون دریایی سازمان بنادر در گفتگو با  باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: هم اکنون با پمپ‌های قوی آب در حال تخلیه از پاشنه کشتی است و ۲ یدک کش متعلق به سازمان بنادر از انزلی در حال حرکت هستند و تا یک ساعت آینده به بندر آستارا می‌رسد.

معاون دریایی سازمان بنادر اظهار کرد: تمامی خدمه کشتی که جان آن‌ها برای ما مهم بودند سالم هستند و کشتی به هیچ عنوان در حال غرق شدن نیست و امیدواریم تا چند ساعت آینده کشتی به کنار اسکله منتقل شود عملیات باموفقیت به پایان می‌رسد.

حق شناس افزود: عملیات تعمیر این کشتی از فردا آغاز می‌شود.

وی تصریح کرد: طول این کشتی ۸۸ متر، عرض آن ۱۲ متر و آبخور کشتی ۳.۶ بوده و بنابراین شایعه‌های مبنی بر اینکه هنگام خروج به موج شکن برخورد کرده کاملا نظریه اشتباهی است.

حق شناس درباره علت اصلی این حادثه گفت: این کشتی به دلیل پوش کردن یدک کش‌ها و برخورد پاشنه کشتی و عمر بالای ۳۰ سال کشتی رخ داده است.

پایان عملیات رهاسازی و هدایت کشتی تجاری نارگل به سمت اسکله

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان گیلان گفت:  تا ساعاتی دیگر عملیات رهاسازی و هدایت کشتی تجاری نارگل به سمت اسکله به پایان می‌رسد.

️وی افزود:  پس از رهاسازی و هدایت کشتی به سمت اسکله اقدامات فنی و امدادی جهت تعمیر شکاف ایجادشده در بدنه کشتی آغاز می‌شود

انتهای پیام/اص

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=219588

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x