تاریخ : پنجشنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 18 April , 2024
0

ماجرای تبعید ۲ داور لیگ برتری به دسته یک

  • کد خبر : 219491
  • 29 آذر 1397 - 2:01

رئیس دپارتمان داوری فدراسیون فوتبال درباره احتمال تبعید ۲ داور لیگ برتر به رقابت‌های لیگ یک توضیحاتی را ارائه کرد.

ماجرای تبعید 2 داور لیگ برتری به لیگ یک چیست؟به گزارش گروه ورزشی «کمال مهر»، نیم فصل نخست رقابت‌های لیگ برتر فوتبال ایران با اشتباهات داوران همراه بود به شکلی که در کنار تیم‌های نساجی مازندران و ذوب آهن اصفهان که طبق نظر کارشناسان داوری بیش‌ترین ضربه را از اینگونه اشتباهات خوردند تیم‌های مدعی قهرمانی مانند سپاهان، پرسپولیس، استقلال تهران و تراکتورسازی هم در طول دور رفت این رقابت‌ها بار‌ها به قضاوت داوران شکایت کرده و مربیان و مدیران آن‌ها اظهارات تندی را علیه داوران انجام دادند.

بر همین اساس صبح امروز (چهارشنبه) برخی رسانه‌ها از احتمال تنبیه داوران پُر اشتباه لیگ برتر با تبعید آن‌ها به لیگ دسته اول خبر داده و اعلام کردند به احتمال فراوان علی صفایی و موعود بنیادی فر که در نیم فصل نخست رقابت‌ها بیشترین اشتباه را بین داوران لیگ برتریداشته اند با نظر کمیته داوران نیم فصل دوم تنها در لیگ دسته اول قضاوت خواهند کرد.

برای پیگیری این موضوع با داود رفعتی، رئیس دپارتمان داوری فدراسیون فوتبال گفتگو کردیم که او اظهار داشت: این موضوع واقعیت ندارد. کمیته و دپارتمان داوران برای جریمه داورانی که اشتباهی را مرتکب می‌شوند طبق آئین نامه عمل می‌کند و در آئین نامه هم قید نشده است که این داوران تنها در لیگ دسته اول قضاوت کنند. البته احتمال دارد آن‌ها با نظر ما چند هفته‌ی در لیگ یک حضور یابند، اما اینگونه نیست که به صورت کلی داوران را از لیگ برتر حذف کنیم. علی صفایی و موعود بنیادی فر از داوران بزرگ فوتبال ایران هستند که سابقه سال‌ها قضاوت در لیگ برتر را دارند. از طرفی بنیادی فر داور الیت و بین المللی ما است و با حذف او از لیگ برتر سهیمه الیت خود را از دست می‌دهیم.

او ادامه داد: کارشناسی‌هایی که درباره قضاوت داوران در برنامه‌های مختلف انجام می‌شود مورد تائید ما نیست و تنها ملاکمان برای نمره دادن به آن‌ها گزارش ناظر داوری هر بازی است. براساس همین نمرات داوران را دسته بندی کرده و تصمیم می‌گیریم کدام داور در لیگ برتر و کدام داور در لیگ دسته اول قضاوت کنند، اما نمی‌توانیم به همین راحتی بنیادی فر و صفایی را از لیگ برتر کنار بگذاریم.

رفعتی درباره احتمال حضور هدایت الله ممبینی به جای فریدون اصفهانیان در سمت ریاست کمیته داوران فدراسیون فوتبال با توجه به مطرح شدن بحث استعفای اصفهانیان اظهار داشت: در این مورد چیزی نشنیدم و باید از رئیس فدراسیون درباره اینگونه جانشینی‌ها سوال بپرسید.


بیشتر بخوانید:

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=219491

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x