تاریخ : سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Tuesday, 23 April , 2024
0

این غذا‌ها سنگ‌ساز هستند/ راهکاری خانگی برای درمان شوره سر/ بوی بد دهان را با سس خردل رفع کنید/ ۸ ماده طبیعی موثر در تنظیم قاعدگی

  • کد خبر : 219443
  • 29 آذر 1397 - 1:36
این غذا‌ها سنگ‌ساز هستند/ راهکاری خانگی برای درمان شوره سر/ بوی بد دهان را با سس خردل رفع کنید/ ۸ ماده طبیعی موثر در تنظیم قاعدگی

غذا‌هایی که می‌توانند باعث ایجاد سنگ کلیه شوند شامل غذا‌های سرشار از اسید اگزالیک مانند اسفناج، ریواس، گوجه فرنگی، خربزه، بادمجان، چغندر، کرفس و کدو حلوایی است.

 

به گزارشگروه علمی پزشکی«کمال مهر»، حوزه کلینیک در نظر دارد تازه‌ترین دانستنی‌های پزشکی را در اختیار کاربران قرار دهد.

تنظیم و بازکردن قاعدگی

اگر دچار قاعدگى نامنظمى هستید، براى تنظیم کردن قاعدگى ضمن پرهیز از خوردن گشنیز تازه و تخم گشنیز باید از خوراکى‌هایى استفاده کنید که تنظیم کننده ‏آن هستند، مانند هویج یا آب هویج، زردک یا آب زردک، لوبیا، سیر، جعفرى تازه یا تخم جعفرى و روغن‏ هاى گیاهی خالص؛ همچنین مى‏ توانید مغز هسته‏ هلو را بکوبید و در آب انگور بخیسانید و آن آب انگور را بنوشید، علاوه بر این می‌توانید هربار ۲۵ تا ۴۰ گرم، ترخون را در یک لیتر آب جوش دم کنید و آب صاف‏کرده‏ى آن را به مرور بنوشید.

///

عامل اصلی شوره سر را بشناسید

خشک بودن پوست، اصلی‌ترین دلیل بوجود آمدن شوره سر است؛ پوست خشک شکننده‌تر است و خیلی زود آسیب می‌بیند بنابراین خیلی مهم است که به پوست سر رطوبت کافی برسد، اگر پوست خشکی دارید، برای مرطوب کردن آن هرزگاهی مو و سر را با روغن‌های مخصوص و مناسب ماساژ دهید یا از ماسک مو استفاده کنید تا پوست سرتان سالم و مرطوب باقی بماند. استفاده از شامپو‌های مرطوب کننده یا نرم کننده‌های ضد شوره نیز بسیار مفید خواهند بود.

///

راهی ساده برای برطرف کردن بوی بد دهان

خردل زرد، درمانی ساده، اما موثر برای برطرف کردن بوی بد دهان است؛  بوی تند سس خردل می‌تواند بوی بد دهان را پوشش بدهد؛ یک قاشق چایخوری سس خردل زرد را در دهان بگذارید و یک دقیقه آن را در دهان بچرخانید و سپس تف کنید، بعد یک قاشق چایخوری سس خردل بخورید و در نهایت دهانتان را کاملا با آب بشویید. هر وقت لازم بود از این راهکار استفاده کنید تا بوی بد از دهانتان خارج شود.

///

سلامت قلب با مصرف قارچ

فیبر، پتاسیم و ویتامین C موجود در قارچ می‌تواند به سلامت قلب کمک فراوانی کند؛ پتاسیم و سدیم به همراه یکدیگر نقش بسیار مهمی در تنظیم فشار خون دارند، مصرف قارچ که حاوی پتاسیم بالا و سدیم پایین است می‌تواند فشار خون افراد را کاهش دهد؛ علاوه بر این مصرف ۳ گرم بتاگلوکان در روز می‌تواند کلسترول خون را تا ۵ درصد کاهش دهد؛ زمانی که می‌خواهید قارچی را از فروشگاه‌ها بخرید، سعی کنید محکم و خشک باشد، از خرید قارچ‌های خراب و نازک خودداری کنید، آن را در یخچال نگهداری کنید و تا زمان مصرف نشسته نگه دارید.

///

غذاهای سنگ ساز را بشناسید

غذا‌هایی که می‌توانند باعث بروز سنگ کلیه شوند شامل غذا‌های سرشار از اسید اگزالیک مانند اسفناج، ریواس، گوجه فرنگی، خربزه، بادمجان، چغندر، کرفس، کدو حلوایی، سیب زمینی شیرین، بادام زمینی، بادام، زغال اخته، تمشک، توت فرنگی، جعفری، و کاکائو هستند، همچنین آب گریپ فروت می‌تواند خطر سنگ کلیه را افزایش دهد علاوه بر این گوشت‌های قرمز فرآوری شده می‌تواند باعث دفع کلسیم از بدن و تجمع آن در کلیه‌ها شود.

///

انتهای پیام/

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=219443

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x