تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024
1

درمان بیماری‌های چشمی با خرمالو/ «سلولیت» را با روغنی طبیعی درمان کنید/ معجونی برای مقابله با چروک پوست/ با این برگ به جنگ زخم‌های عفونی بروید

  • کد خبر : 219319
  • 27 آذر 1397 - 0:50
درمان بیماری‌های چشمی با خرمالو/ «سلولیت» را با روغنی طبیعی درمان کنید/ معجونی برای مقابله با چروک پوست/ با این برگ به جنگ زخم‌های عفونی بروید

خرمالو بدن را در برابر سرماخوردگی، آنفولانزا و عفونت‌ها مقاوم می‌کندهمچنین این میوه  برای چشم و تقویت بینایی بسیار مفید است.

 

به گزارش«کمال مهر»، حوزه کلینیک در نظر دارد تازه‌ترین دانستنی‌های پزشکی را در اختیار کاربران قرار دهد.

گلپر و خواص آن

گلپر گیاهی است معطر که می‌توان از تمام بخش‌های آن در صنعت غذا و دارو استفاده کرد؛ همه‌ گونه‌های این گیاه معطر هستند و برخی گونه‌ها در آشپزی ایرانی به عنوان ادویه و برخی دیگر در صنعت داروسازی کاربرد دارند، گلپر حاوی مس است و از نظر ترکیبات شیمیایی به خصوص در دانه‌های آن، اسانس روغنی فراری وجود دارد که از گرد آن برای معطر کردن غذا‌ها استفاده می‌شود، مهم‌ترین روغن فرار موجود در گلپر، آنتول (anethole) نام دارد.

///

روغنی مفید برای درمان سلولیت

روغن گریپ فروت که از پوسته بیرونی این میوه گرفته می‌شود، سرشار از مواد مغذی است که قرن‌هاست به منظور کنترل افزایش وزن و کمک به التهابات مورد استفاده قرار گرفته می‌شود؛ وقتی نوبت به درمان‌های طبیعی برای سلولیت می‌رسد، قطعا روغن ضروری گریپ فروت جلب توجه می‌کند، روغن گریپ فروت به عنوان یک دیورتیک، ضدعفونی کننده، محرک، ضد افسردگی، ضد انگل و قارچ، گندزدا و تونیک شناخته شده است.

///

خرمالو و خواص آن

خرمالو تاثیر زیادی در تقویت سیستم ایمنی بدن می‌گذارد؛ این میوه بدن را در برابر سرماخوردگی، آنفولانزا و عفونت‌ها مقاوم می‌کند علاوه بر این خرمالو  برای چشم و تقویت بینایی بسیار مفید است؛ خرمالو حاوی مقادیر، زیزانتین، لوتئین و لیکوپن است که همه آن‌ها در ارتقا سطح سلامت چشم موثرند، لوتئین و زیزانتین از شبکیه چشم محافظت می‌کنند و در پیشگیری از بروز دژنراسیون ماکولا و آب مروارید (که از مهم‌ترین علل نابینایی اند) موثر هستند.

///

روغن شمعدانی؛ دشمن چین و چروک

پزشکان طب سنتی برای تمیز کردن روزانه پوست روغن شمعدانی را معرفی کرده‌اند؛ این روغن  علاوه بر تقویت کردن پوست، آن را در برابر چین و چروک‌ها محافظت می‌کند، همچنین  روغن شمعدانی میزان قند خون را تنظیم می‌کند؛  چند قطره روغن طبیعی گل شمعدانی را با نصف لیوان آب معدنی مخلوط و روی پوست خشک، چرب، خشک وچرب، سوختگی، آکنه، سرمازده استفاده کنید. این روغن که خاصیت ضدعفونی کننده دارد علاوه بر بهبود بخشیدن، از عفونت نیز پیش گیری می‌کند.

///

 زخم را چگونه درمان کنیم؟

برگ درخت پاپایا یکی از بهترین گیاهان برای درمان زخم است؛ برای زخم‌ها و جراحت‌های عفونی می‌توان از خمیر برگ‌های ظریف درخت پاپایا به عنوان مرهم استفاده کرد، بعد از قرار دادن این خمیر می‌توان محل زخم را تمیز کرده و مقداری خمیر زردچوبه بر روی محل جراحت قرار داد و آن را بانداژ کرد،  این کار به التیام سریعتر زخم کمک خواهد کرد.

///

انتهای پیام/⠀

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=219319

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x