تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
0

راز‌هایی عجیب که عادات غذایی درباره شخصیت ما فاش می‌کنند!

  • کد خبر : 218786
  • 18 آذر 1397 - 9:14
راز‌هایی عجیب که عادات غذایی درباره شخصیت ما فاش می‌کنند!

بیشتر مردم نمی دانند که عادت های غذایی آن ها همچون پنجره ای رو به شخصیت آن ها، نکات زیادی را درمورد آن ها آشکار می کند.

عادت های غذایی ما رازهای زیادی را درباره شخصیت ما آشکار می کنندبه گزارشگروه وبگردی «کمال مهر»، کارشناسان رفتارهای غذاییپی برده اند میان نحوه ی غذا خوردن ما و چگونگی عملکرد ما ارتباط قوی ای وجود دارد. این کارشناسان می گویند عادت های غذایی ما به شدت غریزی هستند و حتی اگر سعی کنیم این عادت ها را تقلید کنیم، در نهایت باز هم عادت های واقعی ما خودشان را نشان خواهند داد. کافی است به نحوه ی غذا خوردن یک شخص به دقت نگاه کنید تا به بعضی از ویژگی های شخصیتی او پی ببرید. در ادامه به ۱۱ مورد از رایج ترین عادت های غذایی می پردازیم که درباره ی شخصیت و الگوهای رفتاری ما حرف زیادی برای گفتن دارند.

۱- کسانی که آهسته غذا می خورند

شاید یکی از ناخوشایندترین موقعیت ها زمانی باشد که شما غذایتان را تمام کرده اید و منتظر تمام شدن غذای طرف مقابل تان هستید که خیلی آهسته غذا می خورد. با این حال، کسانی که عجله ای برای تمام کردن غذایشان ندارند، دوست دارند بدون عجله از تک تک لحظات زندگی خود لذت ببرند. آن ها این الگوی رفتاری را در محل کار و زندگی شخصی خود هم دارند و این مسأله گاهی باعث شود متوجه گذر زمان نشوند. به علاوه، از آنجایی که خیلی طول می کشد تا چنین افرادی وظایف کاری خود را تمام کنند و سراغ کار بعدی شان بروند، این مسأله ممکن است باعث کلافه شدن همکاران شان شود.

۲- کسانی که تند غذا می خورند

کسانی که غذای خود را ظرف ۵ دقیقه می خورند، حتما توانایی زیادی در انجام همزمان کارها دارند. کسانی که تند غذا می خورند هرگز ضرب الاجل های کاری شان را از دست نمی دهند و معمولا یک یا دو روز زودتر کارشان را تمام می کنند. همچنین این افراد بسیار رقابت جو و همیشه در عجله هستند، به همین خاطر بعضی از مهم ترین لحظات زندگی شان را از دست می دهند. این افراد آنچنان درگیر عملی کردن همه ی تعهدات خود هستند که فراموش می کنند از خودشان مراقبت کنند.

۳- مشکل پسندها

سؤال پرسیدن و درخواست برای کم و زیاد کردن محتویات غذا، عادت های همیشگی مشکل پسندها وقت سفارش دادن غذایشان در رستوران هستند. این افراد در حریم امن شان به شدت احساس امنیت می کنند و ترس زیادی دارند مرتکب کاری شوند که احیاناً چیزی را در مورد آن ها آشکار کند که خودشان هم از آن بی خبرند. آن ها از ترس شکست خوردن، فقط کارهایی را انجام می دهند که کاملا به آن ها تسلط دارند و هیچ ریسکی نمی کنند. با این حال، این افراد شوق زیادی برای یادگیری دارند و از پرسیدن سؤال ترسی ندارد و چیزهایی که بلد نیستند یاد می گیرند.

۴- کسانی که غذایشان را دسته بندی و جدا می کنند

کسانی در این دسته بندی جای می گیرند که از مخلوط شدن غذاهای مختلف داخل بشقاب شان بیزارند. این افراد همیشه همه چیز را مرتب و منظم می کنند و این ویژگی، آن ها را در کارشان توانمند می کند چون کنترل کامل همه ی کارهایشان را در دست می گیرند. خانه ی چنین افرادی احتمالا کاملا تمیز و مرتب است چون از بی نظمی بیزارند. اگر کارها آنطور که برنامه ریزی شده پیش نروند، ممکن است این مسأله آن ها را به شدت عصبی کند اما چنین افرادی برای حفظ سلامتی خود باید یاد بگیرند که سازش داشته باشند و کوتاه بیایند.

۵- کسانی که همه ی غذایشان را با هم مخلوط می کنند


بیشتر بخوانید:شخصیت خود را با این تست ساده روانشناسی تشخیص دهید+ تصاویر


این افراد معمولا همه ی غذاهای داخل بشقاب شان را با هم مخلوط می کنند و از هر چیزی مقداری می خورند. چنین افرادی معمولا برونگرا هستند و رفتار صمیمانه ای با دیگران دارند و دوست دارند در محل کارشان چندین مسئولیت را به عهده بگیرند. آن ها علاقه ی زیادی به کارشان دارند، اما می دانند چطور وقتی را هم به عزیزان شان اختصاص دهند و معمولا روابط سالمی با دیگران دارند. با این حال، علاقه ی بیش از اندازه ای که برای انجام همزمان کارها دارند گاهی می تواند آن ها را خسته کند و باعث شود ضرب الاجل های کاری شان را از دست بدهند و به خاطر کار بیش از اندازه، دچار مشکلات روحی شوند.

۶- ماجراجوها

اگر هر بار که به رستوران می روید سعی می کنید عجیب ترین و خاص ترین غذا را سفارش دهید، بنابراین در این دسته قرار می گیرید. کسانی که معمولا اینگونه هستند دوست دارند ریسک کننند و از شکست خوردن ترسی ندارند. آن ها حتی به دیوانه وارترین ایده ها هم نه نمی گویند و دوست دارند از حریم امن خود خارج شوند و چیزهای جدیدی را امتحان کنند. هیچکس آن ها را آدم های خسته کننده ای نمی داند و بسیاری آن ها را به خاطر شجاعت و ریسک پذیری شان تحسین می کنند. با این حال، چنین افرادی باید مراقب باشند به دیگران فشار نیاورند که به اندازه ی آن ها ماجراجو باشند؛ چون ریسک کردن برای همه ی آدم ها روش مناسبی نیست.

۷- کسانی که در آن واحد فقط یکجور غذا می خورند

این دسته بندی شامل افرادی می شود که دوست دارند همزمان فقط یک نوع غذا بخورند و بعد سراغ غذای دیگری بروند. این نوع نگرش را جزئیات گرایی می دانند یعنی این افراد در همه چیز خیلی دقیق تعمق می کنند. به همین دلیل است که چنین افرادی معمولا در کار خود بسیار موفق هستند و به خاطر دقت زیادی در کارشان دارند مورد تحسین قرار می گیرند. آن ها جزئیات کوچکی را می بینند که مورد غفلت دیگران قرار می گیرد. با این حال، این افراد باید نسبت به کسانی که استراتژی آن ها در انجام کارها را ندارند صبور باشند.

۸- کسانی که با صدای بلند غذا می جوند

یکی از آزاردهنده ترین اتفاقاتی که می تواند بیفتد این است که در کنار کسی غذا بخورید که غذایش را با صدای بلند می جود و با دهان پر حرف می زند. این افراد بسیار برونگرا با رفتاری صمیمانه هستند و برایشان اهمیتی ندارد دیگران درباره ی آن ها چه فکری می کنند. آن ها هرگز برای چیزی نگران نمی شوند و با هر مشکل کوچکی که بر سر راهشان قرار می گیرد با آرامش برخورد می کنند. این افراد بیش از حد در مورد زندگی شخصی شان با دیگران صحبت می کنند و به احتمال زیاد به خاطر همین ویژگی در سازگاری با دیگران به مشکل بر می خورند.

۹- کسانی که دقت زیادی در آماده کردن غذایشان به خرج می دهند

این افراد دوست دارند قبل از آنکه خوردن غذایشان را شروع کنند آن را به تکه هایی کوچک تبدیل کنند. این مسأله از ذهنیت آینده نگر و مهارت های آن ها در نظم بخشی ناشی می شود. این افراد زمان زیادی را صرف رویاپردازی می کنند و آرزوهای بزرگی برای کارشان در سر دارند، حتی اگر از نظر دیگران در دنیای خیالی خودشان به سر می برند. به علاوه، این افراد دوست دارند برنامه ی معاشرت با دوستان شان را از قبل تعیین کنند تا بتوانند برنامه ریزی درستی برای خودشان داشته باشند. نکته ای که این افراد باید به آن توجه داشته باشند این است که در عین حال که برای ساختن آینده تلاش می کنند، نباید زمان حال را از دست بدهند.

۱۰- کسانی که همیشه می خواهند از غذای دیگران هم بخورند

گرچه کمی خودخواهانه به نظر می رسد که نخواهید از غذای خود به دیگران بدهید، اما این مسأله هم آزار دهنده است که کسی تصور کند هر بار که با هم غذا می خورید می تواند از غذای شما هم بخورد. این افراد سلطه گر هستند و هر چیزی که بخواهند را طلب می کنند. در اغلب موارد، چنین افرادی تک فرزند هستند و در زندگی شان به ندرت «نه» شنیده اند. علاوه بر این، آن ها نسبت به اطرافیان شان بسیار مؤدب و مهربان هستند و فقط بعضی اوقات رفتار نامناسبی از آن ها سر می زند.

۱۱- کسانی که هیچوقت غذایشان را با دیگران قسمت نمی کنند

همه ی ما می دانیم اینکه به دیگران پیشنهاد دهیم از غذایمان بخورند کار کاملا رایجی است. با این حال، وقتی کسی علاقه ای به این کار نداشته باشد، ممکن است دیگران او را آدم خودخواهی بدانند. اما کسانی که اهل قضاوت نیستند احتمالا فکر می کنند مسأله ی شما فقط استقلال و فردیت تان است و نمی خواهید صرفاً به این خاطر غذایتان را با کسی شریک شوید که دیگران هر کاری غیر از این را دور از ادب می دانند. مسأله فقط این است که شما غذایی برای خودتان سفارش داده اید و دوست ندارید آن را با کس دیگری شریک شوید.

منبع:روزیاتو

انتهای پیام

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=218786

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x