تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
1

با کودک مبتلا به اوتیسم چگونه رفتار کنیم؟

  • کد خبر : 218675
  • 16 آذر 1397 - 14:27

یک روانشناس گفت: والدین کودکان مبتلا به اوتیسم باید صبر و حوصله‌ زیادی داشته باشند و تیم درمان‌گر را در حوزه‌ درمان و توانبخشی همراهی کنند.

گروه اجتماعی «کمال مهر»محمد باقر حسنوند روانشناس کودک، درباره‌ اختلال اوتیسم کودکان اظهار کرد: اختلال اوتیسم یک اختلال عصبی-رشدی است که قبل از سه سالگی نمایان می‌شود و دارای سه ویژگی نقص در تعاملات اجتماعی، نقص در زبان و داشتن حرکات کلیشه‌ای است.

این روانشناس کودک گفت: کودکان مبتلا به اوتیسم دو دسته اند، کودکان اوتیسم با عملکرد بالا و کودکان اوتیسم با عملکرد پایین که هرکدام مقتضیات آموزشی خاص خود را دارد.

وی بیان کرد: در کودکان اوتیسم با عملکرد بالا می‌توانیم آموزش شناختی و رسمی بیشتری به آن‌ها دهیم، اما کودکان اوتیسم با عملکرد پایین مشکل گفتاری دارند و نیاز به کار درمان‌گر و فیزیوتراپ دارند و والدین این کودکان جز اینکه در درمان همراهان خوبی باشند نقش خاصی ندارند.

حسنوند گفت: این کودکان ویژگی‌های بچه‌های عادی را ندارند، تماس چشمی نمی‌توانند برقرار کنند، نسبت به محرک پاسخ نمی‌دهند و والدین باید در این حوزه‌ها آموزش‌های لازم را یاد گیرند.

این روانشناس با بیان اینکه کودکان مبتلا به اوتیسم گاهی رفتار‌های نابه هنجاری همچون خود آسیب زنی و خود زنی دارند، افزود؛ والدین این کودکان باید صبر و حوصله‌ی زیادی داشته باشند و در حوزه‌ی درمان و توانبخشی تیم درمانگر را همراهی کنند.

وی اظهار کرد: شیوع اوتیسم در پسران به دلیل مسائل ژنتیکی بیشتر از دختران است و طبق آمار‌ها از هر هفتاد پسر یک نفر مبتلا به اوتیسم می‌شود.

انتهای پیام/

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=218675

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x