تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
0

ماده‌ای مفید برای درمان عفونت زخم/ مصرف کندر در دوران بارداری مفید است یا مضر؟

  • کد خبر : 218226
  • 07 آذر 1397 - 7:22

یک متخصص طب سنتی گفت: صمق‌ها یکی از پرکاربردترین مواد در طب سنتی هستند، کندر هم یکی از صمق‌های مورد استفاده در ترکیبات دارویی و مرهم‌هاست.

 «کمال مهر»محمد باقر مینایی متخصص طب سنتی درباره فواید و مضرات کندر و راه‌های مصرف آن اظهار کرد: صمق‌ها یکی از پرکاربردترین مواد در طب سنتی هستند، کندر هم یکی از صمق‌های مورد استفاده در ترکیبات دارویی است که معمولاً در این ترکیبات از آن به عنوان حامل دارو در بدن استفاده می‌شود؛ همچنین یکی دیگر از کاربردهای متعارف این ماده استفاده از آن در ترکیب‌های ضماد و مرهم هاست، چرا که  اصولا صمق‌ها به عنوان یک ماده قابض محسوب می شود و قابلیت بیرون کشیدن مواد آزار دهنده را از درون بدن  دارد و معمولا در جهت ترمیم و درمان عضو آسیب دیده  هم فعال است.

زنگ خطر بیش فعالی کودکان با مصرف کندر توسط مادران در دوران بارداری

خواص کندر در کتاب‌های طب سنتی

وی افزود: انواع مختلفی از این ماده در بازار دیده می‌شود و در برخی کتب طب سنتی خواص بسیاری برای این ماده که طبیعتی گرم و خشک دارد، ذکر شده است و آن را در درمان بوی بد دهان؛ رفع تنگی نفس، درمان بیماری رماتیسم، و آرتروز و درمان آرتروز موثر می‌دانند و برای هر کدام شیوه‌های مصرف متفاوتی ذکر شده است.


 

وی ادامه داد: اخیرا تفکر نادرستی در میان مردم جامعه رواج پیدا کرده است به این شرح  که اگر خانم های باردار در بازه زمانی بین یک تا دو ماهگی از کندور استفاده کنند کمک زیادی به افزایش هوش فرزندان آن‌ها می‌کند؛ این نوع استفاده از کندر  بسیار غلط است چرا که می‌تواند در ایجاد انواع  ناهنجاری‌های  مادرزادی نقش زیادی داشته باشد.

این متخصص طب سنتی درباره عوارض مصرف کندر در دوران بارداری گفت: تعداد زیادی از زنان بارداری که صاحب بچه‌های بیش فعال شدند معمولاً در اظهارات بعد از زایمان خود بیان کرد‌ه‌اند که در دو ماهه اول بارداری کندر مصرف می‌کردند، بنابراین می‌توان کندر را یکی از عوامل موثر در ابتلای کودکان به بیش فعالی دانست؛ احتیاط واجب است پس مادران باردار از این گیاه برای افزایش هوش فرزندانشان استفاده نکند.

زنگ خطر بیش فعالی کودکان با مصرف کندر توسط مادران در دوران بارداری

مینایی بیان کرد: یکی دیگر از کاربردهای کندر که از گذشته‌های دور بین مردم ما رواج داشته، استفاده از آن برای برای ضد عفونی کردن هوا است؛ استفاده از کندر و ترکیب آن با اسپند در هنگام سوزاندن منجر به ضدعفونی شدن هوا و جلوگیری از پخش شدن میکروب‌ها می‌شود.

مینایی یادآوری کرد: اخیرا شاهد بودیم که برخی از کندرهای موجود در بازار کیفیت لازم را نداشته است و یا صرفا شباهتی ظاهری به این ماده دارد که مصرف این ماده می‌تواند عوارض بسیاری در پی داشته باشد.

انتهای پیام/

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=218226

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x