تاریخ : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 20 April , 2024
0

دلایل و نشانه‌های سرگیجه+ راهکار‌های درمانی

  • کد خبر : 218269
  • 07 آذر 1397 - 8:00
دلایل و نشانه‌های سرگیجه+ راهکار‌های درمانی

متخصص گوش، حلق و بینی درباره دلایل و نشانه‌های سرگیجه و راهکار‌های درمانی این عارضه توضیحاتی داد.

اگر سرگیجه دارید گوش به زنگ باشیدبه گزارش «کمال مهر»، مهدی خواجوی رئیس انجمن گوش، حلق و بینی در شانزدهمین کنگره بین المللی انجمن علمی جراحان گوش، حلق و بینی اظهار کرد: علت اصلی سرگیجه مشکلات گوش است، زیرا گوش جزو اندام حسی شنوایی و هم اندام تعادلی است.

وی بیان کرد: در بدن سه اندام تعادلی شامل گوش، بینایی و حس لمس تاندون ها و عضلات را داریم؛ این سه عضو باید برای حفظ تعادل با یکدیگر کار کنند، می توان چشم را بست اما تعادل داشت اما با چشم بسته نمی‌توان روی تشک نرم ایستاد چرا که حفظ تاندون و عضلات بهم می‌خورد.

خواجوی ادامه داد: سرگیجه اختلال بالانس ٢ مرکز تعادل در گوش هاست که احساس حرکت را می‌دهد؛ غیر از بینایی که احساس حرکت می‌دهد گوش هم حرکت را حس می‌کند.

رئیس انجمن گوش، حلق و بینی افزود: سرگیجه به معنای حرکت بدون وجود واقعی آن حرکت است؛ سرگیجه یک علامت است و باید علت آن مشخص شود؛ عفونت، تورم، اختلال خون رسانی، افزایش فشار گوش داخلی، جداشدن کریستال‌های گوش حتی شریان‌هایی که از گوش رد می‌شود و به گوش می‌رسند در صورتی که خون رسانی مشکل داشته باشد زنگ خطری برای گوش هستند.

وی تشریح کرد: اگر هندزفری با صندای بلند باشد آسیب جدی به قسمت شنوایی می‌رساند اما اگر صدای بلندی نداشته باشد آسیبی نمی‌رساند.

خواجوی یادآوری کرد: هندزفری سیم دار نسبت به هندزفری بلوتوثی آسیب کمتری به گوش وارد می‌کند و افراد باید سعی کنند از این نوع هندزفری حداقل استفاده را ببرند.

انتهاى پیام/

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=218269

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x