تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
1

دریادار خانزادی: دشمن از ویژگی‌های شناور سهند به هیچ عنوان اطلاع ندارد

  • کد خبر : 218258
  • 07 آذر 1397 - 7:45
دریادار خانزادی: دشمن از ویژگی‌های شناور سهند به هیچ عنوان اطلاع ندارد

فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: ایران در منطقه خلیج فارس چون تنها تولید کننده تجهیزات دریایی است حرف اول را می زند.

حسین خانزادی

به گزارش «کمال مهر»، امیر دریادار حسین خانزادی فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در گفتگو با بخش خبری ۱۸:۳۰ شبکه خبر اظهارداشت: ناوشکن سهند از دسته پنجم پروژه موجنیروی دریایی از ساخت ناوشکن هاست البته کار تولید شناورها و ناوشکن ها در نیروی دریایی با قدرت وسرعت ادامه دارد که شما در آینده اخبار آن را خواهید شنید. سهند توان حمل بالگردهای بزرگتری را نسبت به نمونه های گذشته دارد و دشمن از ویژگی های آن هیچ اطلاعی ندارد. امروز به برکت انقلاب اسلامی تمامی تجهیزات دریایی در داخل کشور تولید می‌شود و ناوشکن سهند یکی از پدیده های بسیار مهمی است که روز شنبه هفته آینده رونمایی می‌شود.

وی افزود: مهمترین مزیت ناوشکن سهند نسبت به نمونه های خارجی آن این است که این ناوشکن صد درصد ایرانی است و نیازی به تامین قطعات از خارج کشور ندارد. خوشبختانه امروز به خودکفایی کامل رسیده ایم البته تحریم ها هم در طول این ۴۰ سال بر اتکای ما بر توان داخلی تاثیرگذار بوده است.

بیشتر بخوانید:

ناوشکن «دنا» ۶ ماه دیگر به بهره‌برداری می‌رسد

ایران سه ناوشکن به دریا می‌فرستد

فرمانده نیروی دریای ارتش درباره زیردریایی غدیر که روز پنجشنبه هفته جاری رونمایی می‌شود نیز گفت: زیردریایی از پیچیده ترین فناوری ها در جهان است. ما ساخت زیردریایی را از سال ۸۲ آغاز کردیم و تعداد زیادی از کلاس غدیر ساخته ایم که در ناوگان نیروی دریایی مشغول به خدمت هستند و این نمونه که پنجشنبه به ناوگان نیروی دریایی ملحق می‌شود پیشرفته ترین نمونه آنها است. ما در حوزه زیردریایی ها به دستاوردهای بسیاری رسیده ایم که به دلایل امنیتی و برای غافلگیری دشمنان نمی توانیم این پیشرفت ها را اعلام کنیم.

دریادار خانزادی درباره مهمترین برنامه نیروی دریایی در آینده اظهار داشت: یکی از تکالیف نیروی دریایی دستیابی به تجهیزات دفاعی و آمادگی کامل است تا بازدارندگی را برای کشور ایجاد کند. ایران مرزهای بسیار در دریاها دارد پس باید بتواند با تهدیدات موجود در این حوزه مقابله کند و از منافع کشور در این حوزه دفاع کند. همچنین بخش اعظمی از تجارت کشور از طریق دریا صورت می گیرد پس ما باید بتوانیم امنیت تجارت دریا را حفظ کنیم. مقابله با دزدان دریایی یکی دیگر  از وظایف نیروی دریایی است و تاکنون توانسته با اعزام ناوگروه ها به خلیج عدن با دزدان دریایی به خوبی مقابله کند.

وی خاطرنشان کرد: نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی در ارتباط با تمام شناورهای سطحی و زیرسطحی به خودکفایی کامل رسیده و امروز حتی تسلیحاتی که در قبل از انقلاب اسلامی خریداری شده بود را  به تجهیزات بومی و به روز تجهیز کرده ایم. امروز تمامی نیروهای مورد نیاز در دانشگاههای دریایی ارتش آموزش داده می شوند.

فرمانده نیروی دریای ارتش ادامه داد: زیردریایی فاتح که حداکثر تا ۱.۵ ماه دیگر به ناوگان نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران ملحق می‌شود یک ظرفیت اقیانوس پیمایی است که قطعا دشمن را غافلگیر می کند.

امیر خانزادی در خصوص میزان توان دریایی کشور ما در قیاس با سایر کشورها گفت: ایران در منطقه خلیج فارس چون تنها تولید کننده تجهیزات دریایی است حرف اول را می زند. ما به برکت انقلاب توانسته ایم در دریاها حضور مقتدرانه داشته باشیم و معتقدیم برای برقراری امنیت دریاها به حضور بیگانگان هیچ نیازی نیست.

فرمانده نیروی دریایی ارتش در خصوص برنامه های ایران در دوران ریاست دوساله بر اجلاس همکاری های کشورهای حاشیه اقیانوس هند اظهار داشت: در نظر داریم در قالب اجلاس کشورهای اقیانوس هند یک رزمایش بزرگ امداد و نجات را که پیش بینی کرده ایم به زودی انجام دهیم.

 

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=218258

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x