تاریخ : سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Tuesday, 23 April , 2024
4

سلاح جدیدی که صهیونیست‌ها را مجبور به قبول آتش‌بس کرد+فیلم

  • کد خبر : 217855
  • 28 آبان 1397 - 0:20
سلاح جدیدی که صهیونیست‌ها را مجبور به قبول آتش‌بس کرد+فیلم

پایگاه صهیونیستی دبکافایل در گزارشی اذعان کرد دلیل آتش‌بس سریع رژیم صهیونیستی با گروه‌های فلسطینی در درگیری هفته گذشته، شلیک یک راکت جدید به سمت شهرک‌های صهیونیست‌نشین بوده است.

به گزارش گروه بین‌الملل«کما ل مهر»، دور جدید درگیری‌ها میان رژیم صهیونیستی و گروه‌های مقاومت فلسطینی هفته گذشته با عملیات ترور این رژیم علیه یکی از فرماندهان حماس در غزه آغاز شد اما ارتش صهیونیستی تنها پس از گذشت سه روز تن به آتش‌بس داد تا پیش از آنکه خسارات جانی و مالی بیشتری متحمل شود، به کابوس شلیک موشک به سمت شهرک‌های صهیونیست‌نشین پایان دهد.

پایگاه خبری-تحلیل دبکافایل (نزدیک به منابع امنیتی رژیم صهیونیستی) اکنون در گزارشی اذعان کرده که دلیل این آتش‌بس سریع، راکت پیشرفته‌ای بوده که روز سه‌شنبه هفته گذشته (۱۳ نوامبر-۲۲ آبان) از غزه به سمت شهرک‌های صهیونیست‌نشین شلیک شد.

طبق گزارش این پایگاه عبری‌زبان، جنبش جهاد اسلامی فلسطین در درگیری‌های هفته گذشته برای اولین بار اقدام به شلیک راکتی با قطر ۳۳۳ میلی‌متر کرد که شهرک صهیونیست‌نشین عسقلان در جنوب فلسطین اشغالی را هدف قرار داد.

دبکافایل در ادامه گزارش خود، “عدم نیاز به سکوی پرتاب ثابت” را مزیت اصلی این راکت عنوان کرده و در حالیکه غزه در محاصره کامل زمینی و دریایی صهیونیست‌ها قرار دارد و حتی امکان انتقال آب و برق نیز به آن وجود ندارد، به نقل از منابع خود مدعی شده که این راکت از سوی ایران در اختیار گروه‌های فلسطینی قرار گرفته است.

این پایگاه همچنین ادعا کرده که براساس یافته‌های منابع اطلاعاتی اسرائیل، نام این موشک “فلق-۲” (Falaq-2) است و به طور ویژه برای عبور از سامانه دفاع موشکی گنبد آهنین و نفوذ به استحکامات زرهی و نظامی طراحی شده است.

با این حال، دبکافایل در گزارش خود نوشته است که هیچ‌یک از مقامات نظامی و سیاسی اسرائیل فاش نکردند که دستکم یکی از ۴۷۰ راکتی که هفته گذشته ظرف ۴۸ ساعت [در پاسخ به تجاوزگری اسرائیل] به سمت شهرک‌های صهیونیست‌نشین شلیک شد را ایران در اختیار گروه‌های فلسطینی قرار داده است.

دبکافایل همچنین مدعی شده است که جنبش جهاد اسلامی این موشک‌ها را دو سال پیش به صورت مخفیانه از ایران تحویل گرفت اما برای اولین بار هفته گذشته اجازه استفاده از آنها را از ایران دریافت کرد!

در همین حال، شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی فلسطین (سرایا القدس) نیز امروز -یکشنبه- فیلمی از راکت جدید خود را که در درگیری هفته گذشته میان گروه‌های مقاومت فلسطینی و صهیونیست‌ها رونمایی شد، منتشر کرد اما نام آن را “بدر” عنوان کرده است.

هنوز مشخص نیست منظور از موشک جدیدی که دبکافایل می‌گوید هفته گذشته برای اولین بار به سمت فلسطین اشغالی شلیک شد و اسرائیل را وادار به پذیرش آتش‌بس کرد، همین موشکی است که جهاد اسلامی ویدئوی آن را با نام “جهنم عسقلان” منتشر کرده است یا خیر. اما آنچه مسلم است این است که رژیم صهیونیستی به دلیل پیامدهای داخلی آن نمی‌خواهد اعتراف کند که گروه‌های مقاومت فلسطینی با تکیه بر توان داخلی خود به چنین قابلیت‌های دفاعی پیشرفته‌ای دست یافته‌اند.

۰۰:۰۰۰۰:۴۸
  • About Flowplayer
  • GPL based license

کد ویدیو

انتهای پیام/

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=217855

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x