تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
0

اختلال در نظام اقتصادی مصداق محاربه است/ترامپ کریه‌ترین چهره‌ را در میان رؤسای جمهور آمریکا دارد

  • کد خبر : 217795
  • 26 آبان 1397 - 0:25
اختلال در نظام اقتصادی مصداق محاربه است/ترامپ کریه‌ترین چهره‌ را در میان رؤسای جمهور آمریکا دارد

امام جمعه موقت تهران غارت اموال و اختلال در نظام اقتصادی را از مصادیق محاربه دانست و نسبت به این مسئله هشدار داد.

آیت‌الله امامی کاشانیبه گزارش گروه سیاسی«کمال مهر»، آیت‌الله امامی کاشانی امام جمعه موقت تهران در خطبه‌های نماز جمعه تهران ضمن عرض تسلیت شهادت امام حسن عسگری (ع) با بیان اینکه پیامبران الهی در جامعه خود اسوه بودند، گفت: کسی اسوه است که از وحی باخبر باشد، از هستی باخبر باشد، سرتاپای نظام وجود را بفهمد تا بر آن اساس عمل کند و انسان‌ها دنباله‌رو او باشند، لذا هرکسی اسوه و مقتدا نیست، سلمان‌ها و ابوعلی سیناها اسوه نیستند.

وی با بیان اینکه خداوند انسان‌های اسوه را انتخاب می‌کنند، اظهار کرد: اسوه‌ها افرادی هستند که انسان‌ها به دنبال آن‌ها هستند، انسان‌های ممتاز اسوه هستند.ابوعلی سیناها و مکاتب علمی و اجتماعی نمی‌توانند برای بشر اسوه باشند، انسان‌های بزرگ هم نمی‌توانند.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه اختلاف نظر علمای اهل سنت و شیعه درباره اینکه وجود مبارک حضرت ولی عصر در دوران غیبت چه فایده‌ای برای مردم دارد، خاطرنشان کرد: سوال را یکی از  شیعیان در نامه‌ای از حضرت مهدی (عج) می‌پرسند که ایشان تعبیر آفتاب پشت پرده را در پاسخ به او ذکر می‌کنند.

وی در خطبه دوم نماز جمعه تهران با بیان اینکه در امام حسن عسگری (ع)  وحضرت مهدی (عج) بیانات ائمه آمده است که شیعیان مودت را نسبت به اهل بیت افزایش دهند،  خاطرنشان کرد: یک فرد شیعه باید همواره خیر و صلاح جامعه را در نظر بگیرد و به ما گوشزد کرده‌اند که امین و درست باشید، اخلال در مسائل اقتصادی نکنید. احتکار و در تولید خیانت نکنید، کار را خوب انجام دهید، کالا را به مردم عرضه کنید تا اینکه بدانند جنس زیاد است و گران نشود.

آیت‌الله امامی کاشانی با بیان اینکه نباید در کشوری مانند ایران این حجم سودجویی، سواستفاده‌ها و احتکار باشد، اظهار کرد: این از اعمال شیعیان و مومنان به دور است، اخلال در مسائل اقتصادی از جمله تولید، احتکار خیانت به مردم است.

امام جمعه موقت تهران با تشکر از اقدامات قاطع رئیس قوه قضاییه و تلاش‌های نیروی انتظامی در برخورد با مفسدان اقتصادی اظهار کرد: در راس قوه قضاییه فقیه عادلی قرار دارد که با دقت موازین فقهی و شرعی کار می‌کند و همچنین نیروی انتظامی و  پلیس اقدات خوبی انجام می‌دهد، این تلاش‌های خوبی است که انجام شده و می‌شود، باید از این تلاش‌ها قدردانی کرد و هم باید به عزیزان  گفت که دست شما درد نکند و خسته نباشید که این همه تلاش می‌کنید.

وی با بیان اینکه تلاش‌ها باید افزوده شود، تصریح کرد: مسئولان و دست‌اندرکاران باید در مسائل اقتصادی طبق فرمایشات رهبر معظم انقلاب ریزبین و جدی باشند.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به آیه‌ ۳۳ سوره مائده اظهار کرد: افرادی که به تفسیر آشنا هستند، می‌دانند مسئله محاربه منحصر به شمشیر دست گرفتن و خون مردم ریختن نیست بلکه در روایات مسائلی همچون غارت اموال و اختلال در نظام زندگی و نظام اقتصادی نیز از مصادیق محاربه عنوان شده است، دشمن‌های مانند ترامپ وامثالهم اکنون از موضوع غارت اموال عمومی که نظام اقتصادی کشور را با مشکل روبرو کرده است، سواستفاده می‌کنند.

آیت‌الله امامی کاشانی در هیچ زمانی در آمریکا، چهره رئیس‌جمهورشان کریه‌تر از این زمان نبوده است، تصریح کرد: این را باید به قضاوت دنیا گذاشت و آمریکا با فسادهای گسترده و جنگ خونین و حمایت از رژیم صهیونیستی و عربستان بدترین چهره را در دنیا دارد.

وی خطاب به ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا اظهار کرد: شما امتحان خود را در دنیا دادید و تلاش نکنید خود را با تبلیغات بزرگ نشان دهید، وقتی در مجمع عمومی رفتید تا بگویید بهترین رئیس‌جمهور دنیا هستید، همه به شما خندیدند و حالا با این وضعیت و از طریق جنگ رسانه‌ای نسبت به جمهوری اسلامی ایران  دروغ‌پراکنی می‌کنید.

آیت‌الله امامی کاشانی با بیان اینکه جایگاه ایران با آمریکا قابل مقایسه نیست، تصریح کرد: در قران آمده است که خداوند همواره حق را حمایت می‌کند، جمهوری اسلامی ایران همواره بر حق است و خداوند از آن حمایت می‌کند.

وی ادامه داد: این قانون نظام آفرینش است که می‌گوید اگر برای خدا کار کردید، در نزد خداوند عزت می‌یابید و عزت جمهوری اسلامی ایران از آن خداوند است و تمام دنیا به جمهوری اسلامی ایران با دید صدق، امانت و مردمی خوب نگاه می‌کنند.

آیت‌الله امامی کاشانی تصریح کرد: منشأ عزتمندی نظام جمهوری اسلامی دو مقوله شهادت و ایثار است و شهدایی که بعد از انقلاب اسلامی تقدیم جبهه حق شد در عزتمندی امروز نظام ما اثر داشته است.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به سالگرد علامه طباطبایی و فرارسیدن هفته کتاب و کتابخوانی اظهارکرد: اینکه اینترنت‌ها باز کنیم و پس از آن بخواهیم رساله‌ای چه در دانشگاه‌ها و چه در حوزه‌های علمیه را بنویسیم و ببینیم چه گفته‌اند و با جمع‌آوری اطلاعات از روی آنان بنویسیم، دانش را بالا نمی‌برد البته فضای مجازی خوب است  و در جستجو موثر است اما این کتاب است که دانشمند و اهل علم و فضیلت را مانند علامه طباطبایی ترغیب به تالیف می‌کند.

آیت‌الله امامی کاشانی ضمن عذرخواهی از  نمازگزاران جمعه که با وجود سرما و بارندگی برای اقامه نماز جمعه حاضر شدند، خطاب به مسئولان مصلای امام خمینی (ره) گفت: مطلبی که می‌خواهم در اینجا بگویم آن است که من نسبت به مصلای امام خمینی (ره) و اینکه مدیران آن که با چه مشکلاتی روبرو هستند، کاری ندارم اما مدیریت باید به گونه‌ای باشد که تمام جهات در آن درنظر گرفته شده باشد، به صورتی که اگر دمای هوا پایین و بالا شد، صاحبان مصلای امام خمینی (ره) که که همان مردمان نمازگزار هستند، به زحمت نیفتند، گروه‌های دیگر مستاجر هستند، باید به گونه‌ای تدبیر شود که مردم نمازگزار در سرما و گرما اذیت نشوند.

امام جمعه موقت تهران خطاب به همه مسئولان و مدیران کل کشور  تصریح کرد: این مطلب را به طور کلی می‌گویم و خطابم تنها به مدیران  مصلای امام خمینی (ره) نیست،  مدیران عزیز اگر کار برای خودتان انجام دهید و شخصی باشد، تنها همان فکر و کار است اما در کار اجتماع  غیر از فکر و عمل نیازمند دلسوزی برای جامعه است، که اگر دلسوزی برای جامعه بود خیلی از کارها مدیریت‌ها به نتیجه کامل می‌رسد اما در غیر اینصورت کارها به نتیجه نمی‌رسد و بعدا در کار انسان برکت نخواهد بود.

انتهای پیام/

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=217795

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x