تاریخ : سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Tuesday, 23 April , 2024
1

اعتراف دادستانی عربستان: جسد خاشقجی در کنسولگری تکه تکه شده است

  • کد خبر : 217726
  • 25 آبان 1397 - 0:57

معاون دادستانی عربستان سعودی در نشستی خبری نتایج تحقیقات مربوط به قتل روزنامه نگار عربستانی را اعلام کرد.

اعتراف دادستانی عربستان: جسد خاشقجی در کنسولگری تکه تکه شده استبه گزارش گروه بین‌الملل«کمال مهر»به نقل از تلویزیون الحدث، معاون دادستانی عربستان سعودی در نشستی خبری نتایج تحقیقات ادعایی مربوط به قتل جمال خاشقجی، روزنامه نگار عربستانی در کنسولگری این کشور در استانبول را اعلام کرد.

معاون دادستانی کل عربستان اذعان کرد: جسد جمال خاشقجی، روزنامه نگار سعودی در داخل کنسولگری تکه تکه و سپس به خارج از این ساختمان منتقل شده است.

او با توجیهی دیرهنگام برای سرپوش گذاشتن به دست داشتن بن سلمان، ولیعهد سعودی در این قتل ادعا کرد به دستور معاون سابق سازمان اطلاعات عربستان (احمد عسیری) گروهی برای مذاکره با جمال خاشقجی و قانع کردن او به بازگشت به این کشور تشکیل شده بود. ماموریت اعضای این گروه مذاکره با خاشقجی بود، اما پس از درگیر شدن با او ماده مخدر به مقدار زیاد به او تزریق کردند که باعث مرگش شد.

معاون دادستانی عربستان مدعی شد: اعضای این گروه در ابتدا قتل خاشقجی را تکذیب و گزارش جعلی به معاون سابق رئیس سازمان اطلاعات ارائه کردند. رئیس این گروه همچنین گفته است بدون مشورت با مقامات بلندپایه، تصمیم قتل و تکه تکه کردن جسد خاشقجی را اتخاذ کرده است.

او افزود: جسد خاشقجی پس از تکه تکه شدن به خارج کنسولگری منتقل شده و در اختیار یک فرد محلی قرار گرفته است. یازده نفر به اتهام مشارکت در قتل خاشقجی بازداشت شده بودند که پنج نفر از آن‌ها در این قتل و انتقال تکه‌های جسد خاشقجی به بیرون ساختمان کنسولگری مشارکت داشتند. دوربین‌های مدار بسته کنسولگری از سوی یک نفر خاموش شده بود.

معاون دادستانی سعودی بدون ذکر مستندات مورد اشاره از سوی ترکیه توپ را به زمین مقامات آنکارا انداخت و افزود: برای این پنج متهم درخواست صدور حکم اعدام کردیم و منتظر آن هستیم که ترکیه مدارک لازم را در اختیار ما قرار دهد. تاکنون سه بار به ترکیه درخواست ارائه کردیم و همچنان منتظر عملی شدن ارائه این مدارک هستیم.

معاون دادستانی عربستان سعودی مدعی شد: محمد بن سلمان، ولیعهد سعودی نقشی در جنایت قتل خاشقجی ندارد. دستور تشکیل گروه برای بازگرداندن خاشقجی را معاون سابق رئیس سازمان اطلاعات عربستان صادر کرده و تصمیم قتل او را هم رئیس گروهی که به استانبول اعزام شده بودند، اتخاذ کرده است.

او افزود: بازجویی از سعود القحطانی، مشاور سابق دربار سعودی درباره قتل خاشقجی ادامه دارد.

انتهای پیام/

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=217726

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x