تاریخ : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 20 April , 2024
0

لغزیدن هواپیمای بوئینگ حین فرود حادثه ساز شد +فیلم

  • کد خبر : 217604
  • 22 آبان 1397 - 1:19

لغزیدن یک فروند هواپیمای باربری روی باند فرودگاه حین فرود موجب زخمی شدن چهار نفر شد.

لغزیدن هواپیمای بوئینگ حین فرود حادثه ساز شد + فیلم//به گزارش«کمال مهر» لغزیدن و سپس آتش گرفتن موتور یک فروند هواپیمای باربری روی باند فرودگاهی در کانادا موجب زخمی شدن چهار نفر شد. این هواپیمای بوئینگ ۷۴۷ که در حال فرود روی باند فرودگاه بود در اثر وزش باد شدید از باند فرود خارج شد و سپس آتش گرفت. این حادثه حین فرود هواپیما در باند ۱۴ فرودگاه رخ داد و هواپیما پس از منحرف شدن از باند حدود ۲۱۰ متر روی زمین کشیده شد.

این حادثه در ساعت ۵٫۱۵ دقیقه صبح تاریخ ۷ نوامبر در فرودگاه بین المللی “هالی فاکس” کانادا رخ داد. چهار خدمه هواپیما که در اثر این حادثه دچار جراحت سطحی شده بودند به بیمارستان منتقل شدند.

یکی از شاهدان عینی با نام “جان فودج” در این باره گفت : ” صحنه بسیار وحشتناکی بود. موتورهای هواپیما متلاشی و دچار آتش شدند و به بال های هواپیما آسیب زیادی وارد شد. مثل این بود که هواپیما به دو نیمه تبدیل شده باشد. هواپیما در فاصله ۵۰ متری نرده های فلزی که به دور فرودگاه کشیده شده بود متوقف شد.”

در ویدئویی که منتشر شده است نشان می دهد که دماغه هواپیما بصورت نسبی دچار آسیب شده است. همچنین در این ویدئو خسارت زیادی که به بدنه هواپیما وارد شده کاملا مشخص است. این هواپیمای ۱۸۳۵۰۰ کیلوگرمی که حامل خرچنگ زنده بود از شیکاگو وارد کانادا شده بود و قرار بود به مقصد چین پرواز کند.

بررسی های اولیه در خصوص علت اصلی وقوع این حادثه آغاز شده و به نظر می رسد هوای بارانی و وزش باد شدید علت وقوع این حادثه بوده است. “لاری ونس” یک آنالیزور حوادث هوایی که مدت ۲۵ سال در این کار تجربه دارد در این باره گفت : ” در حوادث مشابه آب و هوای نامناسب موجب انحراف هواپیما می شود. این مسئله می تواند موجب سرعت زیاد هواپیما حین فرود و یا تاخیر در فرود شود.

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=217604

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x