تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
0

جولان سگ‌های ولگرد در مناطق مختلف استان یزد / کودک ۷ ساله میبدی؛ قربانی سگ‌های تبعیدی

  • کد خبر : 217659
  • 22 آبان 1397 - 2:11
جولان سگ‌های ولگرد در مناطق مختلف استان یزد / کودک ۷ ساله میبدی؛ قربانی سگ‌های تبعیدی

اکنون وجود حجم گسترده‌ای از سگ‌های ولگرد در استان یزد در آستانه تبدیل شدن به یک معضل مهم است؛ معضلی که سلامت و جان مردم را تهدید می‌کند.

جولان سگ‌های ولگرد در مناطق مختلف استان یزد / کودک ۷ ساله میبدی؛ قربانی سگ‌های تبعیدی

به گزارش «کمال مهر» جولان سگ‌های ولگرد در مناطق مختلف استان یزد اکنون در آستانه تبدیل شدن به یک معضل مهم استانی است.

اکنون شرایط به‌گونه‌ای است که این حیوانات خطرناک در مناطق مختلف استان یزد جولان داده و زندگی و سلامت مردم را تحت تأثیر قرار داده‌اند. گزارش‌های مردمی از مناطق مختلف استان یزد از حضور گسترده و گله‌ای این حیوانات حکایت دارد.

برخی از مردم از تخلیه شبانه کامیون‌های پر از سگ‌های ولگرد در مناطق مختلف استان خبر می‌دهند که از دیگر استان‌های کشور زنده گیری شده و در استان یزد رهاسازی شده‌اند. بدون شک حضور گسترده این حیوانات خطراتی را متوجه مردم ساکن مناطق مختلف استان کرده است.

پیش‌تر حدادزاده مدیرکل دامپزشکی استان یزد از شناسایی ۱۳ کانون شیوع هاری در این استان خبر داده بود.

حدادزاده در ادامه با نقش پررنگ سگ‌های ولگرد در شیوع این بیماری در استان یزد خواستار جمع‌آوری این حیوانات از مناطق مختلف استان شده بود. بیشتر بخوانید…

در جدیدترین نوع ازاین‌گونه حوادث، عصر دیروز یک کودک ۷ ساله در شهرستان میبد، با حمله سگ‌های ولگرد به طرز وحشتناکی کشته‌شده است؛ اتفاقی که از عمق فاجعه در این زمینه خبر می‌دهد. در رخ دادن فاجعه مذکور بدون شک عدم توجه مسئولین تأثیری مستقیم داشته است.علاوه بر نقش این حیوانات خطرناک در بیماری‌هایی نظیر هاری، این حیوانات خطرات زیادی را متوجه ساکنان مناطق مختلف کرده‌اند؛ به صورتی که تاکنون موارد متعددی از حمله این حیوانات به انسان در استان یزد ثبت‌شده است که در مواردی فجایع وحشتناکی را نیز رقم‌زده است.

نقش پررنگ این حیوانات در بروز بیماری کشنده و خطرناک هاری، ایجاد هراس در بین مردم و رخ دادن فجایعی که دل هر انسانی را به درد می‌آورد، می‌طلبد که مسؤولین استانی و شهرستانی نسبت به این معضل اجتماعی نگاه ویژه‌ای داشته باشند؛ چراکه اهمال در این زمینه در آینده‌ای نزدیک منجر به تکرار چنین فجایعی خواهد شد.

یکی از راه‌هایی که تاکنون برای حل معضل سگ‌های ولگرد در کشور اتخاذ می‌شده زنده گیری، عقیم‌سازی و آزادسازی مجدد آن‌ها بوده است؛ راه‌حلی که شرایط کنونی استان یزد از ناکارآمد بودن آن حکایت دارد و مسؤولین مربوطه باید برای رفع این معضل مهم به دنبال راهکارهای جایگزین باشند.

انتهای پیام/الف

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=217659

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x