به گزارش گروه استانی «کمال مهر» ، بررسی اجمالی وضعیت حمل و نقل درونشهری در کرج عمق این فاجعه را بیشتر آشکار میکند. حدود۱۴ سال از کلنگ زنی قطار شهری میگذرد پروژهای که در حال تبدیلشدن به افسانه است، عرض کم معابر و خیابانها در کلانشهر کرج نیز اجازه اجرای طرح خطوط «بی.آرتی» یا همان اتوبوسهای تندرو را نمیدهد از وضعیت ناوگان اتوبوسرانی حال حاضر هم همین یک جمله کافی است که درصد قابلتوجهی از اتوبوسها از فرسودگی در امان نماندهاند و توان ارائه خدمات به جمعیت بیش از یک و نیم میلیونی کرج را ندارند حال تصور کنید در چنین شرایطی شب هنگام و روزهای برفی و بارانی تاکسیها که تنها امید مسافران هستند در فاز دربستی و یا استراحت سیر کنند.
سالها از عمر این مشکل میگذرد، شکایت مردم به سازمان تاکسیرانی ارجاع داده میشود و مسئولان هم برای کنترل آن اقداماتی انجام دادهاند، اما واقعیت این است که این معضل ریشه داراست و به علت بی توجهی مسئولان و مدیران شهری نهتنها حل نشده بلکه مانند خیلی از مسائل ناخوشایند دیگر به اشتباه نهادینه شده است.
مسئولان تاکسیرانی در دوره های مختلف با شنیدن این تخطی در منطقه و یا یک خط مشخص گشت و نظارت خود را در آن محدوده بیشتر کرده و به صورت موقتی این معضل و بی قانونی را برطرف می کنند اما با توجه به مشکلات زیرساختی که در این زمینه وجود دارد این زخم باز از جای دیگری سر باز می کند.
مشکلات اقتصادی، نرسیدن دخل رانندگان به خرجشان و از طرفی ازدیاد مسافرکش های شخصی و در نتیجه کم شدن تعداد مسافران از عواملی است که باعث می شود برخی رانندگان تاکسی متاسفانه قانون و تعهد اخلاقی را زیرپا گذاشته و برای جبران این کاستی ها مسافران را در تنگنا قرار دهند.
هر بار صحبت از این مشکل می شود متولیان، از تاکسیرانی گرفته تا شورای شهر و پلیس راهنمایی و رانندگی با تاکید بر نظارت های بیشتر در این زمینه ادعا می کنند مشکلی در این زمینه وجود نخواهد داشت اما آنچه مسلم است با اعمال نظارت های موقتی بدون حل معضلات زیرساختی این مشکل نیز مانند بسیاری از مشکلات شهری و اجتماعی هرچند وقت یک بار دیده و شنیده خواهد شد.
انتهای پیام/