تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024
0

نذری اربعین یا شوء تبلیغاتی محمدرضا گلزار؟! +فیلم

  • کد خبر : 217196
  • 11 آبان 1397 - 12:44

گلزار اگر در جدول خوش‌تیپ‌های IMDB از براد پیت و تام کروز بالاتر باشد نمره‌های فیلم‌های میهن پرستانه او بشدت ضعیف است و الصاق هر گرایشی به او اشتباه است.

گروه  فرهنگی «کمال دمهر»-  ویدئویی تبلیغاتی از «محمدرضاگلزار» در فضای مجازی منتشر شد. ویدئویی که کاملا تدوین شده است و شامل برداشت‌هایی از تلاش گلزار و گروهی تبلیغاتی با تجهیزات کامل چند دوربین و یک تدوین حرفه ای برای ادای نذری است.

خیلی از چهره‌های مشهور در مناسبت‌های مختلف مذهبی حضور چشمگیری دارند اما دوربین همراهی‌شان نمی‌کند و فیلم تدوین شده‌ای با حضور هوادارانشان در فضای منتشر نمی‌کنند. ضمن اینکه در ویدئوی منتشر شده و فیلم‌های مردمی (با موبایل گرفته) ، آنچه مشهود بود و صدایی که به گوش می‌رسید جیغ‌های بنفش هواداران (ساختگی یا واقعی) محمدرضا گلزار بود و در پایان فیلم پسر کوچکی عکس گلزار را روی تی‌شرت خود چاپ کرده و رو به دیوار آنرا نشان می‌دهد تا عشق خود را به رضا گلزار اثبات کند و در پس زمینه خبری از اربعین نیست.

با هر جمع‌بندی ویدئوی رضا گلزار یک شوء تبلیغاتی در راستای اظهارنظرهای متداولی است که رایج شده و می‌گویند رضا گلزار مایه‌های انقلابی خوبی دارد و یحتمل شوء نذری اربعین در همان راستا فراهم آوری شده تا پرطرفدار بودن و نذری دادن به اضافه یک فیلمبرداری سوپرحرفه‌ای، تبلیغات خوبی برای فعالیت‌های «آقا رضا» در ادامه کنسرت، برنامه تلویزیونی، سینما و  سریال‌های شبکه نمایش خانگی باشد.

بیشتر بخوانید:ماجرای دستمزد میلیاردی ماهیانه «گلزار» برای بازی در یک سریال چیست؟+عکس

 برای هنرمندان نباید مرزی تعیین کرد، اما تفاسیر اغراق آمیز از گلزار انقلابی در فضای مجازی بشدت افزایش یافته است. آیا مایه انقلابی رضا گلزار حضور در در کنسرت فائقه آتشین معروف به «گوگوش»، حضور در کنسرت شادمهر عقیلی، حضور در مراسم عروسی آرش (خواننده ایرانی مقیم سوئد) و حضور در مراسم‌های کلاب‌های دوبی است؟ گلزار، همان گلزار است اصراری هم به داشتن مایه و گرایش انقلابی نیست. او را با همان شمایل خاص پسر خوشتیپ سینما در فیلم‌های دختر و پسری می‌شناسیم، اما در قالب جذب حداکثری، مایه‌های انقلابی و گرایشاتی از این دست به کسی الصاق نمی‌شود.

 

اگر یکی از مسئولان سیاسی و فرهنگی آمریکایی مثلا بگوید جورج کلونی یک آمریکایی تمام عیار است یا تام کروز گرایشات وطن پرستانه خوبی دارد باید حرفش را باور کنیم چون جورج کلونیدر سیاسی‌ترین و تبلیغاتی‌ترین فیلم‌های سینمایی آمریکایی حضور داشته و تهیه‌کننده فیلم آرگو است. یا تام کروز که با مجموعه ماموریت غیرممکن پرچم وطن پرستی آمریکایی را  در سینمای آمریکا به اهتزاز درآورد. یا اگر مشی  روش هنری گلزار را مثل ستارگان سینمای هند قضاوت کنیم، سلمان خان، ستاره سینمای هند ، در فیلمی علیه ارتش تروریستی داعش، نقش آفرینی می‌کند. هنرمندان و ستارگان سینما هند هم در خدمت سیاست‌های کلان کشورهایشان بوده‌اند.

  ۱۰۰ درصد هنرمندان هالیوودی در نقش‌هایی که ایفا کرده‌اند در خدمت سیاست‌های کلان ایالات متحده‌اند، گلزار که به زعم برخی ، گرایشات انقلابی دارد آیا تا کنون نقش یک جوان نیمچه انقلابی را بازی کرده است؟ گلزار اگر در جدول خوش‌تیپ‌های IMDB از براد پیت و تام کروز بالاتر باشد نمره‌های فیلم‌های میهن پرستانه او بشدت ضعیف است و الصاق هر گرایشی به او اشتباه است.

 او گرانترین بازیگر سینمای ایران است . گلزار  بازیگر گرانی شد چون دلارهای دولتی خرج او شده است. پول‌های دولتی فراوانی از بیت المال خرج او شده تا گلزار، گلزار شود. گلزار خرج گزافی روی دست سینمای ایران گذاشته است. از نخستین فیلمش سام و نرگس تا پایان نمایش فیلم «تو و من» سینمای ایران دیجیتالی نشده بود و نگاتیو و پوزتیو با دلار دولتی به فیلمسازان واگذار می‌شد تا فیلم بسازنند و خدا می‌دانند چندین کیلومتر نگاتیو و پوزتیو برای محمدرضا گلزار هزینه شده تا او بتواند به اندازه ۵ دقیقه بازی کند.

با این رویه نازل، کابران IMDB او را به عنوان رتبه نخست خوش تیپ‌ترین بازیگر سینما  انتخاب می‌کنند اما او شبیه بازیگران هم قواره‌ منتخب نیست. در سینما و تلویزیون بازیگران نورسیده‌ای مثل خیام وقار، مجید پتکی، علیرضا استادی خیلی بازیگرتر از رضا گلزارند، اما به دلیل فضای پوچ و متناقض حاکم بر سینما، دستمزدشان به اندازه گلزار نیست.

مد دوران کنونی، مد فیک‌هاست و تمام اموری که گلزار به آن مشغول است فیک است. فیک از این جهت که ماندگاری ندارد. کدام قطعه موسیقی گلزار ماندگار شده است؟ بازیگری فیک، خواننده‌ای فیک، حتی برنامه فیک. مسابقه‌اش کپی ناقص و نه چندان هیجان انگیزی از  American Millionaire show (Who Wants to Be a Millionaire? ) و نذری در مراسم اربعین و نحوه بازتاب آن نیز برای تبلیغات شخص گلزار است.

چه چیزی در متن و محتوای این نذر برجسته است؟ گلزار یا اربعین امام حسین(ع)؟ این مراسمی مذهبی است یا دیدار شادمانه با هواداران؟!

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=217196

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x