تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
0

ماجرای یک عکس جنجالی؛ اصلاح طلبان چه برنامه‌ای برای ارتباط گیری با مراجع دارند؟

  • کد خبر : 217112
  • 09 آبان 1397 - 15:23
ماجرای یک عکس جنجالی؛ اصلاح طلبان چه برنامه‌ای برای ارتباط گیری با مراجع دارند؟

چندی پیش عکسی در فضای مجازی منتشر شد که نشان می دهد اصلاح طلبان سعی می کنند با استفاده از مراجع به اهداف خود دست یابند.

به گزارش «کمال مهر»؛ چندی پیش «آیت الله العظمی شبیری زنجانی» دیداری با مقام معظم رهبری داشتند. حضور این مرجع عالی قدر در پایتخت موجب تکاپوی اصلاح طلبان شد و برخی از سران این جریان از جمله موسوی خوئینی‌ها، عبدالله نوری، غلامحسین کرباسچی، معادیخواه و رئیس دولت اصلاحات دیداری را با آیت الله شبیری زنجانی برگزار کردند.

یک سایت اصلاح طلب خبر این دیدارها را منتشر کرده و سعی کرده است تا این موارد را به هم ارتباط دهد. اصلاحات نیوز در این باره نوشت: «تاکنون از جزییات این دیداره و ارتباط این دیدارها با یکدیگر هنوز خبری رسمی منتشر نشده است. اما این گونه دیدارها در فضای سیاسی ایران مهم و معنی دار تلقی می شود.»

ارتباط دهی این دو دیدار توسط این سایت اصلاح طلب نشان می دهد که اصلاح طلبان سعی می کنند از قبل این نمد کلاهی برای خود ببافند. اصلاح طلبان با توجه به تجربه ای که در این راستا دارند سعی می کنند برخی از سیاست های خود را از کانال مراجع پیش ببرند. در برخی از موارد این موضوع توانسته است برای آنان راهگشا باشد و از این رو سعی می کنند آنرا تداوم بخشند.

احتمال آن می رود که اصلاح طلبان برای احیای مهره های سوخته خود و ورود دوباره آنان به فضای سیاسی کشور از مراجع بخواهند که به عنوان رابط این جریان با رهبری نسبت به حضور دوباره این افراد صحبت کنند. این موضوعی است که در باره فعالیت های دولت هم مطرح می شود و گمانه زنی هایی را به وجود آورده است.

چندی پیش بود که « جواد کریمی قدوسی» از نمایندگان فراکسیون ولایی ضمن توئیتی به همین مسئله اشاره کرد و نوشت: «در روزهای اخیر بعضی از اعضای کابینه دولت به قم سفر کرده و در دیدار با برخی از مراجع تقلید، ضمن خلاصه کردن راه‌حل مشکلات کشور از طریق رایزنی‌های سیاسی، از ایشان می‌خواهند در تماس تلفنی با رهبر انقلاب، حضرت آقا را نسبت به صادر کردن فرمان مذاکره با امریکای جنایتکار ترغیب کنند، این اقدام از مصادیق بزرگ خیانت است.»

البته دولت نسبت به این موضوع واکنش نشان داد و ضمن تکذیب آن اعلام کرد: «باستحضار ملت ایران می رساند که در رابطه با ادعای کذب مورد اشاره، هیچ نماینده ای از سوی دولت به قم سفر نکرده و دیداری با مراجع عظام تقلید نداشته است؛ ضمن اینکه مواضع دولت در این خصوص مشخص و شفاف بوده و همانطور که ریاست محترم جمهوری بارها تاکید نموده اند، با توجه به غیر قابل اعتماد بودن دولت آمریکا، هرگونه مذاکره در شرایط موجود بی فایده بوده و تنها راه چاره برای گذر از پیچ تاریخی کنونی، ایستادگی دولت و ملت ایران در برابر فشارهای اقتصادی و جار و جنجال های تبلیغاتی آن دولت علیه ملت ایران است و بر این باوریم که غیر عقلانی و بی مبنا بودن اظهارات و ادعاهای مطرح شده توسط آقای کریمی قدوسی، بر همگان عیان بوده و آن را ناشی از تخیلات کذب گوینده آن تلقی خواهند نمود.»

همچنین، بعد از ناکام ماندن جریان فتنه و اصلاحات از پروژه همراه ساختن برخی از بزرگان سیاسی کشور با خود، این جریان به سراغ برخی از مراجع نام آشنای کشور رفت تا با امتیاز گیری و گرفتن تایید از آنان، مشروعیتی تازه را برای خود دست و پا کند که با بی اعتنایی مراجع تقلید قم پروژه مذکور نیز به طور کلی متوقف شد.

انتهای پیام/ط

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=217112

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x