تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
0

کاشت «گراس» در ایران توسط روانشناس مقیم آمریکا

  • کد خبر : 217129
  • 09 آبان 1397 - 15:35

کشف مزرعه گراس، دستگیری فروشنده اسلحه، مسافر نابینایی که همدست دزدان بود، سارق دوچرخه و… از جمله اقدام‌های پلیس در جریان اجرای طرح رعد ۱۷ پلیس پیشگیری پایتخت است.

دستگیری نمایه

به گزارش «کمال مهر»، رئیس پلیس پایتخت با بیان اینکه در جریان اجرای این طرح ۶۵۰ متهم دستگیر شده‌اند گفت: از این افراد ۷۸۶۸ فقره اموال سرقتی به ارزش بیش از ۷۵ میلیارد ریال کشف شده است و در مجموع ۱۱۱۸ پرونده در این خصوص تشکیل و ۲۰۲ دستگاه انواع خودرو و موتورسیکلت مسروقه نیز کشف و ضبط شده است.سردار حسین رحیمی همچنین از انهدام ۲۶ باند سرقت خبر داد و گفت: بیش از ۵۰ درصد دستگیرشدگان پیش از این نیز سابقه دستگیری داشته‌اند.

بررسی سوابق این افراد نشان داد که آنها پیش از این در مجموع ۹۳۷ بار دستگیر شده بودند به‌طوری که تنها یکی از این افراد ۱۳ بار سابقه دستگیری دارد.فرمانده انتظامی تهران بزرگ با بیان اینکه سرقت‌های خرد از جمله موبایل قاپی و کیف قاپی در ماه‌های اخیر افزایش داشته است، اظهار کرد: طرح ویژه مبارزه با سرقت نیز در همین راستا به مرحله اجرا درآمده است. در حال حاضر وضعیت امنیتی پایتخت مطلوب ارزیابی شده است.

بیشتر بخوانید:

بوی ناخوش «گل» در نزدیکی مدارس و دانشگاه‌ها

وی درباره‌ برخورد با قاچاق کالا نیز گفت: در این مرحله از طرح رعد بیش از ۱۱ میلیارد ریال انواع کالای قاچاق کشف و ضبط شده و ۲۲ نفر نیز دستگیر شدند. همچنین در این زمینه ۴۳ پرونده تشکیل شد.سردار حسین رحیمی در رابطه با فیلم منتشر شده از حضور مأموران گشت ارشاد در سوهانک نیز گفت: حضور پلیس در سوهانک بنابر درخواست مکرر و فراوان مردم بود، چرا که در آنجا یک مرکز دانشگاهی ایجاد شده است.

چند روز قبل فیلمی در فضای مجازی منتشر شد که دخترجوانی جلوی خودروی گشت ارشاد را می‌گیرد و راننده نیز با دیدن وی پایش را روی ترمز گذاشت و ایستاد اما در فضای مجازی بخشی از آن فیلم را پخش کردند. اگر بخواهند با جوسازی ما را از برخورد با ناهنجاری‌های اجتماعی دور کنند، کوتاه نمی‌آییم، یکی از وظایف نیروی انتظامی برخورد با کسانی است که امنیت اخلاقی جامعه را به مخاطره می‌اندازند و در این مسیر محکم گام برمی‌داریم.

لاشه حیوانات برای کاشت گراس

چندی قبل مأموران کلانتری ۱۵۷ مسعودیه موفق به کشف یک مزرعه گراس شدند. خانه ویلایی محل کاشت گراس‌ها بود و مالک مزرعه برای آنکه بوی گراس پخش نشود لاشه سگ و گربه را در کنار بوته‌های گراس گذاشته بود تا بوی تند گیاه را بگیرد. اما همین بوی لاشه سگ و گربه نظر مأموران را به خود جلب کرد. در بازجویی از متهم مشخص شد که وی تحصیلکرده و دارای مدرک دکترای روانشناسی از امریکا و مقیم آنجاست که ۶ ماه قبل به ایران آمده و اقدام به کاشت گراس در باغ دو هکتاری‌اش کرده است. مالک این مزرعه، قصد داشته با کشت و برداشت گراس؛ آنها را در بازار و بین جوانان و نوجوانان پخش کند.

فروش اسلحه به طلافروش‌ها

چندی قبل مأموران کلانتری ۱۲۴ قلهک از حضور فروشنده دوره گرد اسلحه در خیابان‌های شمال تهران با خبر شدند. طبق اظهارات طلافروشان محدوده، مرد جوانی به سراغ آنها رفته و مدعی شده که اسلحه برای فروش دارد. حتی مرد ناشناس یک کلت کمری به قیمت سه و نیم میلیون تومان به یکی از طلافروشان فروخته بود. با اعلام این خبر بلافاصله مأموران وارد عمل شدند. مرد مسلح شناسایی و در ادامه تحقیقات معلوم شد که او اسلحه‌ای را به یک کیف قاپ نیز فروخته است. مرد کیف قاپ بازداشت شد و مأموران به‌صورت نامحسوس فروشنده اسلحه  را زیر نظر گرفتند. درنهایت با شناسایی مخفیگاه مرد جوان؛ آنها وارد مخفیگاه او شده و اسلحه‌ها را کشف کرده و فروشنده اسلحه‌ها نیز بازداشت شد. مرد جوان در تحقیقات مدعی شد که اسلحه‌ها را از یکی از شهرهای مرزی جنوبی تهیه کرده و با جاسازی داخل خودرو به تهران منتقل کرده است.

دزد دوچرخه

سابقه زیادی در زندان دارد. ۱۶ یا ۱۷ سالش بود که به اتهام سرقت لوازم داخل خودرو بازداشت شد، اولین بار که پا در زندان گذاشت متنبه نشد و الان که ۴۰ سال دارد هنوز به کارهای خلافش ادامه می‌دهد. می گوید: یادم نمی‌آید چند وقت از عمرم را در زندان بودم اما فکر کنم ۱۱ سالی می‌شود. قبلاً به خاطر سرقت لوازم داخل خودرو بازداشت شده بودم. بعد از آزادی به چند دلیل تصمیم گرفتم که دوچرخه سرقت کنم. اول اینکه سرقت دوچرخه به نسبت سایر جرایم مجازات کمتری دارد. از طرفی چون دوچرخه پلاک شناسایی و سند و مدرک درست و حسابی ندارد، پیدا کردنش راحت نیست. من دوچرخه‌ها را با توجه به مدلش از ۲۰۰ تا ۴۰۰ هزار تومان می‌فروشم. قفل دوچرخه‌ها را با سیم چین می‌برم و روزی دو یا سه سرقت هم انجام داده‌ام.

سارق نابینا

سه مرد افغان با سناریویی عجیب از مسافران سرقت می‌کردند. یکی از سارقان مرد کوری است که مدعی است از یک سالگی و به خاطر بیماری نابینا شده است. او می‌گوید ۱۰ سال قبل برای درمان به ایران آمده است اما درمان‌ها در پایتخت هم بی‌نتیجه بوده است. او و دو همدستش سارقان حرفه‌ای هستند. او در صندلی جلوی خودروی پراید می‌نشست و به همراه دو همدستش راهی خیابان‌های تهران می‌شدند. مسافران نیز با دیدن مرد نابینا به خودروی مسافربر اعتماد می‌کردند. اما لحظاتی بعد راننده خودرو که او هم افغان بود وارد خیابانی خلوت شده و سرنشین دیگر خودرو با تهدید از مسافران سرقت کرده و آنها را در محلی خلوت رها می‌کردند.

منبع: روزنامه ایران
۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=217129

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x