تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
0

کی‌روش: پیشنهاد سرمربیگری رئال مادرید را قبول می‌کنم/ سه اشتباه مرگبار به نام «M» منجر به نابودی تیم شد

  • کد خبر : 216519
  • 21 مهر 1397 - 23:21

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران گفت: درصورتی که رئال مادرید بار دیگر به من پیشنهاد سرمربیگری بدهد آن را قبول می کنم.

به گزارش گروه ورزشی«کمال مهر» کارلوس کی روش، سرمربی تیم ملی فوتبال ایران که در سال ۲۰۰۳ سمت سرمربیگری رئال مادرید اسپانیا را برعهده داشته در مصاحبه با یکی از رسانه های پرتغالی به انتقاد از سیاست های این باشگاه اسپانیایی در جذب بازیکن پرداخته است. او در این مصاحبه تاکید کرده کهکشانی ها در زمان سرمربیگری او سه اشتباه مرگبار به نام «M» انجام داده اند که منجر به فروپاشی این تیم شده است.

کی روش: پیشنهاد سرمربیگری رئال مادرید را قبول می کنم/ سه اشتباه مرگبار به نام «M» منجر به نابودی تیم شد

رئال مادرید پس از خداحافظی ویسنته دل بوسکه از سرمربیگری اش، کارلوس کی روش را به جای او انتخاب کرد. در آن زمان ستاره هایی مانند رونالدو، رائول گونسالس، لوئیس فیگو، دیوید بکهام، زین الدین زیدان و روبرتو کارلوس در رئال بازی می کردند.

نخستین عاملی که از دیدگاه کی روش منجر به نابودی رئال مادرید در آن سال شد ، جدایی کلود ماکلله است. در آن زمان مسئولان این باشگاه با فروش هافبک دفاعی فرانسوی خود به چلسی با مبلغ ۲۰ میلیون یورو، دیوید بکهام، ستاره انگلیسی را از منچستریونایتد با مبلغ ۳۷ میلیون و ۵۰۰ هزار یورو جذب کردند.

کی روش در این باره اظهار داشت: زمانی که من به رئال مادرید رفتم باشگاه کلود ماکلله را به چلسی واگذار کرد چراکه تضمینی برای فروش پیراهن او وجود نداشت. در حقیقت مادرید در آن زمان بیش از اینکه باشگاهی خریدار باشد، باشگاهی فروشنده بود.  مسئولان باشگاه تنها می خواستند کاهش کسری بودجه خود را از بین ببرند و فلورنتینو پرز هم قول داده بود این کار را انجام دهد. آنها شش شوالیه(گالاکتیکو) در میانه زمین برای حمله کردن داشتند و شش بازیکن در دفاع. کلود ماکلله و فرناندو مورینتس هم تیم را ترک کردند.

او با اشاره به جدایی فرناندو مورینتس از آن تیم بیان کرد: پس از بازی سوپرجام اسپانیا به مورینتس گفتم تو را سه شنبه می بینم که او جواب داد رئال مادرید مرا به موناکو قرض داده است. هیچ ایده ای برای جایگزینی فرناندو نداشتم اما با خودم فکر کردم دست کم کلود ماکلله را همچنان در اختیار دارم و ایوان هلگوئرا را هم به خط دفاع برمی گردانم چراکه در این پست عملکرد خوبی داشت. با این حال ماکلله به چلسی رفت. دیوید بکهام می توانست به عنوان وینگر راست بازی کند اما در زمان حضور من در رئال مادرید آن پست از سوی لوئیس فیگو پر شده بود.

کی روش: پیشنهاد سرمربیگری رئال مادرید را قبول می کنم/ سه اشتباه مرگبار به نام «M» منجر به نابودی تیم شد

 

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران درباره جدایی فرناندو هیه رو، کاپیتان آن زمان رئال مادرید و جذب گابریل میلیتو به جای او بیان کرد: پس از جدایی هیه رو برای پست مدافع میانی به بازیکن نیاز داشتیم که باشگاه میلیتو را جذب کرد. قرارداد گابریل پس از تست پزشکی امضاء شد اما بعد از ظهر همان روز جواب تست پزشکی میلیتو مردود شد. پیشنهاد دادم باشگاه لوئیسائو را از بنفیکا و پپه را از ماریتیمو جذب کند. در آن زمان می توانستیم پپه را با مبلغ یک میلیون و ۵۰۰ هزار یورو به خدمت بگیریم اما باشگاه چند سال بعد (۲۰۰۷) این بازیکن را با ۳۰ میلیون یورو خرید.

باشگاه با این سه «M» ماکلله، میلیتو و مورینتس اشتباهات مرگباری مرتکب شد که جذب سه یا چهار مربی پس از من و همچنین میلیون ها  یورو هزینه برای بازسازی رئال مادرید را در پی داشت. با این اشتباهات همه امور تغییر کرد و کار به شکل بدی پیش رفت. با این وجود از انتخاب رئال مادرید پشیمان نیستم و باز هم اگر پیشنهاد سرمربیگری این تیم به من داده شود قبول می کنم چراکه ایده بدی نبود و ترکیبی از بازیکنان با کیفیت و جوان را در اختیار داشتم که می خواستند پیشرفت کنند.


انتهای پیام/

 

 

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=216519

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x