تاریخ : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 24 April , 2024
0

ماجرای پلمب دوباره انبار داروی دختر وزیر چیست؟/ تخلفی که زیر سبیل دانشگاه علوم پزشکی البرز رخ داد + عکس و فیلم

  • کد خبر : 216233
  • 15 مهر 1397 - 0:27
ماجرای پلمب دوباره انبار داروی دختر وزیر چیست؟/ تخلفی که زیر سبیل دانشگاه علوم پزشکی البرز رخ داد + عکس و فیلم

انبار متعلق به دختر وزیر سابق که بعد از کشف در اختیار دانشگاه علوم پزشکی البرز بود، بار دیگر به علت تخلفات مشترک دانشگاه و شرکت امحا، پلمب شد.

«کمال مهر» باشگاه خبرنگاران جوان؛ در تاریخ ۲۶ تیرماه انباری متعلق به دختر وزیر سابق تحت عنوان شرکت «پخش توسعه دارویی رسا» در بازدید مشترک پلیس مبارزه با قاچاق کالا، سازمان صمت استان و دانشگاه علوم پزشکی البرز در خلج آباد این استان کشف شد.

همان زمان عنوان شد که این انبار حاوی دارو‌های تاریخ مصرف گذشته بوده است. تعزیرات نیز از دانشگاه برآورد قیمتی دارو‌های انبار کشف شده را درخواست کرد و دانشگاه علوم پزشکی البرز بدون اینکه اقدام به شمارش دارو کند، از صاحبان انبار شرکت توسعه رسا برای این برآورد استعلام و به تعزیرات اعلام می‌کند که ارزش دارو‌های تاریخ مصرف گذشته مبلغ ۱۵ میلیارد و ۳۳۷ میلیون و ۶۶ هزار و ۷۹ ریال است.

این در حالی است که گزارش اعلامی با موجودی اصلا تطابق نداشته است، اما دانشگاه حاضر به شمارش دقیق نمی‌شود و به گزارش شرکت متخلف بسنده می‌کند.

در تاریخ ۶ مردادماه یعنی ۱۱ روز پس از کشف اول، کشف دوم در شهرک جهان نما صورت می‌گیرد. این انبار حاوی دارو‌های تاریخ دار و تاریخ مصرف گذشته توأم با یکدیگر بوده است که ارزش ریالی آن ۵۰ میلیارد و ۷۸۳ میلیون و ۸۱۴ هزار و ۸۶۰ ریال بود.

بر خلاف کشف اول این کشف توسط کارشناسان غذا و داروی دانشگاه و بسیج شمارش و برآورد قیمت می‌شود.

ماجرای پلمب دوباره انبار داروی دختر وزیر چیست؟/ تخلفی که زیر سبیل دانشگاه علوم پزشکی البرز رخ داد + عکس و فیلم

انبار خلج آباد که کشف اول بود در تاریخ ۲۶ شهریورماه با تنظیم صورتجلسه‌ای از سوی سازمات تعزیرات حکومتی تحویل سازمان غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی البرز شخص خانم دکتر احمدی می‌شود. نکته قابل توجه اینکه تحویل انبار کشف شده به دانشگاه زمانی اتفاق می‌افتد که جبارنیا، معاون غذا و داروی دانشگاه البرز که کاشف اصلی انبار بوده است از پست خود برکنار شده و پرویزی، جایگزین او شده و انبار در اختیار دانشگاه قرار می‌گیرد.

قابل توجه اینکه در گزارش‌های رسانه‌ای هرگز به انبار دوم اشاره‌ای نشده و ارزش انبار کشف شده ۵ میلیارد اعلام شد.


 

پس از این، مقرر می‌شود با حضور نمایندگان دانشگاه، شرکت امحا کننده دارویی در محل انبار خلج آباد که هرگز رسانه‌ای نشد، حضور پیدا کند و اقدام به شمارش و سپس امحا کند.

متاسفانه دانشگاه پس از در اختیار گرفتن انبار از تعزیرات به کارشناسان مستقر در انبار هر روز صبح دستور می‌داد که پس از حضور نماینده شرکت، محل انبار را ترک و در پایان وقت اداری برای پلمپ حضور پیدا کنند.

سازمان تعزیرات در تاریخ ۱۱ مهر با اطلاع از این جریان در محل انبار خلج آباد حاضر می‌شود و بار دیگر اقدام به پلمپ مجدد انبار می‌کند.

در این خصوص سید یاسر رایگانی سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی در گفتگو با فارس از پلمب دوباره انبار داروی دختر وزیر سابق خبر داد و اظهار داشت: هفته قبل قرار بود با دستور سازمان تعزیرات و حضور کارشناسان غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی استان البرز، دارو‌هایی که از انبار دختر وزیر سابق کشف شده بود تفکیک شده و به کارخانه‌ای برای امحا فرستاده شود.

ماجرای پلمب دوباره انبار داروی دختر وزیر چیست؟/ تخلفی که زیر سبیل دانشگاه علوم پزشکی البرز رخ داد + عکس و فیلم

وی افزود: روز پنج‌شنبه با مراجعه بازرسان سازمان تعزیرات متأسفانه مشاهده شد این تفکیک دارو بدون حضور نمایندگان و ناظران کارشناس غذا و دارو و صرفاً توسط کارگران شرکت مذکور در حال انجام است.

رایگانی اضافه کرد: با همکاری سازمان تعزیرات و دادستانی البرز به دلیل بروز این تخلف، انبار مجدداً پلمب شد و گزارش تخلف معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی استان البرز به دادستانی ارسال شد.

نکته مهم در این پرونده این است که هیچ آمار دقیقی از میزان دارو‌های مکشوفه وجود نداشته و اکنون نیز تعزیرات نمی‌تواند به طور دقیق بگوید چه میزان دارو امحا و چه میزان دارو به طور غیرقانونی از انبار خارج شده است.

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=216233

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x