تارخ انتشار: جمعه ۱۳ مهر ۱۳۹۷ - ۰۶:۱۴
کد خبر : 216131
چاپ خبر

راهکارهایی موثر برای تقویت استخوان ها

سلامت استخوان در سنین خاص و به ویژه برای زنان بسیار مهم است؛ بنابراین باید با راه‌هایی برای افزایش و حفظ سلامت آن آشنا شویم

راهکارهایی موثر برای تقویت استخوان هابه گزارشگروه وبگردی«کمال مهر»؛  تقویت و ساختاستخوان‌ها قبل از رسیدن به سنی خاص، به ویژه برای زنان بسیار مهم است.در حالی که سن پیری با کاهش طبیعی تراکم استخوان همراه است، اما عوامل پیشگیرانه زیادی وجود دارد که می‌توانید آن‌ها را انجام دهید.

در اینجا با مواردی از آنچه که شما می‌توانید برای افزایش سلامت استخوان‌هایتان انجام دهید، آشنا می‌شوید.

۱-مصرف کلسیم و ویتامین D. را ا. افزایش دهید

کلسیم نقش اصلی در افزایش استحکام استخوان‌ها ایفا می‌کند که با مصرف آن سرعت پوکی استخوان کاهش می‌یابد.علاوه بر این شما به دریافت میزان کافی از ویتامین D. نیاز دارید. این ماده مغذی مسئول انتقال کلسیم است.

میزان جذب کلسیم در یک فرد بزرگسال روزانه ۱۰۰۰ میلی‌گرم است. این در حالی است که افرادی که بیش از ۵۰ سال سن دارند باید ۱۲۰۰ میلی‌گرم مصرف کنند.ویتامین D. علاوه بر اینکه در نور خورشید وجود دارد در شیر، غلات غنی‌شده صبحانه و تخم‌مرغ نیز یافت می‌شود.

۲- انجام ورزش‌های استقامتی

بیشتر افراد ورزش‌های هوازی را انجام می‌دهند. مطالعات نشان داده که ورزش‌های استقامتی به اندازه کافی اولویت‌بندی نمی‌شود.فعالیت‌هایی نظیر قدم زدن می‌تواند سلامت قلب شما را بهبود بخشد، اما نمی‌تواند به تنهایی موجب تقویت استخوان‌ها و ماهیچه‌های شما شود.ورزش‌هایی از جمله تنیس، طناب زدن، پیاده‌روی، بالا رفتن از پله و تمرین با وزنه می‌توانند به افزایش سلامت استخوان و ماهیچه شما کمک کند.

۳-حفظ یک وزن سالم

مطالعات نشان داده که سلامت استخوان‌ها به هنگام کمبود وزن یا اضافه وزن دستخوش تغییراتی می‌شود.افراد کم‌وزن به ویژه زنان، مستعد کمبود تراکم معدنی استخوان هستند. در حقیقت حتی از دست دادن وزن در سنین میانسالی با تاثیر شدید بر تراکم استخوان مرتبط است.

در مطالعه‌ای در خصوص نوجوانان چاق محققان دریافتند که چربی اضافی آنان موجب التهابی می‌شود که در تضعیف استخوان‌ها شرکت دارند.

همچنین در این مطالعه هورمون رشد که نقش مهمی در سلامت استخوان‌ها ایفا می‌کند، اندازه‌گیری شده و آن‌ها دریافتند که نوجوانان چاق با کاهش این هورمون نیز مواجه شده‌اند.

۴-ترک سیگار

کشیدن سیگار می‌تواند سرعت کاهش استخوان را به ویژه در نوجوانان و زنان بعد از یائسگی افزایش دهد.

۵- به اندازه کافی بخوابید

کم‌خوابی می‌تواند تاثیرات مخربی بر بخش‌های مختلفی از بدن از جمله استخوان‌ها بگذارد.بزرگسالان عموما باید ۷ تا ۹ ساعت در شب بخوابند.

مطالعات نشان داده که شکستن استخوان‌ها در کسانی که تنها کمتر از ۵ ساعت و نیم می‌خوابند بیشتر است.

منبع: فارس

انتهای پیام/

پاسخی بگذارید »

  • آخرین اخبار
  • مذاکره با سازمان فضایی برای ساخت «پیام ۲»/ ماهواره امیرکبیر در اقیانوس هند افتاد
    کدام بازیگران شانس گرفتن سیمرغ امسال را دارند؟
    سفید شدن دندان‌ها با خمیر زغالی واقعیت دارد؟ + راهکاری طبیعی برای سفیدکردن دندان‌ها
    بدانید که با دم شیر بازی می‌کنید/ در آینده‌ای نه چندان دور به مصلحت و صبر انقلابی ما پی خواهید برد/ جمهوری اسلامی آنچه در سوریه دارد را حفظ خواهد کرد
    بازی ناجوانمردانه خارج از زمین دیدار ایران – عراق شروع شد
    لحظه وحشتناک سقوط نوزاد در خیابان! +فیلم
    واکنش کاربران به نتیجه بازی ایران و عراق +تصاویر
    برخورد بال هلی کوپتر با مرد میانسال فاجعه آفرید +عکس
    لحظات تاثربرانگیز پیدا شدن تکه‌ های استخوان شهدا در کردستان عراق +فیلم
    بدون هیچ خرجی بیشتر عمر کنید +فیلم
    زنده شدن ناگهانی مرده در سردخانه! +تصاویر
    بیماری عجیبی که زن جوان پس از برخاستن از خواب به آن مبتلا شد! +عکس
    اولین بیانات امام خمینی(ره) بعد از فرار شاه +فیلم
    نرخ سکه و طلا در ۲۶ دی ماه ۹۷ + جدول
    خواننده لس آنجلسی در کنار مسئولان ورزش ایران + عکس
    ایران ۰ – ۰ عراق / ایرماتوف مانع سومین پیروزی کی روش شد/ یوز‌ها با صدرنشینی به یک هشتم رفتند
    اسراری از زندگی انسان‌های نئاندرتال‌ در ایران
    رمزگشایی از توئیت جنجالی دختری با ۵۰۰ خواستگار/ رایج‌ترین اشتباهاتی که جوانان دم‌بخت در مراسم آشنایی مرتکب می‌شوند
    جسد فرد گرفتار شده در غار بابا احمد چالدران خارج شد
    عجیب ترین ارایشگر دنیا/ عکس
    کتابی که همه باید بخوانند
    تمامی حقوق متعلق به وبسایت خبری تحلیلی کمال مهر بوده و هرگونه کپی برداری تنها با ذکر منبع مجاز خواهد بود.
    Powerd By: K...