تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
0

معنای ضرب‌المثلی که رهبر انقلاب خطاب به ترامپ گفتند چیست؟

  • کد خبر : 216086
  • 12 مهر 1397 - 22:28
معنای ضرب‌المثلی که رهبر انقلاب خطاب به ترامپ گفتند چیست؟

رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار امروز با بسیجیان خطاب به ترامپ ضرب‌المثل جالبی را بیان کردند.

ضرب‌المثلی که رهبر انقلاب خطاب به ترامپ گفتند چه معنایی دارد؟به گزارش«کمال مهر»صبح امروز ده‌ها هزار نفر از بسیجیان پرشور و ولایتمدار در اجتماعی عظیم و پرشکوه در ورزشگاه آزادی تهران بار دیگر با مقام معظم و معزز فرماندهی کل قوا حضرت آیت الله العظمی خامنه‌ای(حفظه‌اللّه) تجدید میثاق کردند.

رهبر انقلاب اسلامی در بخشی از بیانات امروز خود با اشاره به وعده دادنترامپ به کشورهای اروپایی مبنی بر ساقط شدن نظام جمهوری اسلامی، فرمودند:  «اخیراً رئیس جمهور آمریکا به برخی سران اروپا گفته است اگر تا دو سه ماه صبر کنید کار جمهوری اسلامی ایران تمام است….. این خیالات، انسان را به یاد سخنان چهل سال قبل آمریکایی‌ها و نوکران آنها در داخل می اندازد که به یکدیگر مژده سرنگونی شش ماهه جمهوری اسلامی را می دادند اما اکنون چهار دهه از عمر نظام اسلامی گذشته است. بنده به یاد این شعر عامیانه افتادم که «شتر در خواب بیند پنبه دانه؛ گهی لف لف خورد گه دانه دانه».


بیشتر بخوانید: ضرب المثل جالب رهبر انقلاب درباره رویای رئیس جمهور آمریکا/ شتر در خواب بیند پنبه دانه + فیلم


اما ضرب المثلی که رهبر انقلاب به کار بردند، به چه معناست؟ این ضرب المثل در مواردی به کار می‌رود که ما بخواهیم به مخاطب خود این مفهوم را برسانیم که هرگز به آرزوی خود نخواهد رسید مگر اینکه در خواب برسد. همانطور که شتر پنبه دانه را دوست دارد اما چون در عالم واقع امکان خوردنش را ندارد، در خواب با علاقه و میل آن را می‌خورد.

انتهای پیام/

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=216086

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x