تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
1

هر ماه ایثارگری، ۱۲ روز کسری خدمت

  • کد خبر : 215917
  • 11 شهریور 1397 - 0:51
هر ماه ایثارگری، ۱۲ روز کسری خدمت

جانشین سازمان وظیفه عمومی گفت: به ازای یک ماه جبهه، یک درصد جانبازی و یک ماه اسارت والدین،۱۲ روز کسر خدمت به مشمولان تعلق می‌گیرد.

هر ماه ایثارگری، 12 روز کسری خدمتبه گزارش گروه اجتماعی«کمال مهر» سردار ابراهیم کریمی جانشین سازمان وظیفه عمومی اظهار داشت: دستورالعمل اجرایی بند(د) ماده ۸۸ قانون برنامه ششم توسعه به سازمان وظیفه عمومی ابلاغ و به ازای یک ماه جبهه، یک درصد جانبازی و یک ماه اسارت والدین ،۱۲ روز کسرخدمت به مشمولان تعلق می‌گیرد.

وی افزود: در راستای اجرای این قانون، طبق مصوبه قبلی که با هماهنگی مجلس شورای اسلامی صورت گرفت، سالانه ۲۰ هزار نفر از واجدین شرایط کسر خدمت ایثارگری که دارای امتیاز ۲۸ و ۲۹ هستند، با مراجعه به دفاترخدمات الکترونیک انتظامی (پلیس +۱۰) و ارائه مدارک مربوطه، امکان بهره مندی از معافیت را خواهند داشت، اما با توجه به تعداد بالای ایثارگران، با پیگیری‌های صورت گرفته از مجلس شواری اسلامی، امکان اینکه تمامی ایثارگران بتوانند از قانون کسرخدمت ایثارگری بهره مند شوند، فراهم  شد.

جانشین سازمان وظیفه عمومی ناجا بیان کرد: به منظور تسریع در استفاده از کسر خدمت برای سربازان در حال خدمت، اولویت بهره مندی از این امتیاز با مشمولان حین خدمت است و سایر واجدین شرایط در صورت ورود به خدمت سربازی می‌توانند از کسر خدمت استفاده کنند.

وی با بیان اینکه سربازان حین خدمت باید برای بهره مندی از امتیاز ایثارگری به یگان‌های خدمتی خود مراجعه کنند، افزود: این امتیاز برای فرزندان همه ایثارگران به جز مشمولان غایب، بدون هیچ گونه محدودیتی از لحاظ زمانی، سنی و غیره قابل اجراست.

سردار کریمی اضافه کرد: مشمولان واجد شرایط کسر خدمت ایثارگری با امتیاز ۲۸ و ۲۹، تا سقف ۲۰ هزار نفر همچنان می‌توانند برای ثبت درخواست خود به دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی (پلیس +۱۰ ) مراجعه کنند.

وی افزود: متقاضیان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند از طریق پایگاه اطلاع رسانی سازمان،سامانه تلفن گویا و یا سامانه پیامکی از آخرین اخبار مربوطه مطلع شوند.

انتهای پیام/

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=215917

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x