تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
1

ثروتمندترین خانواده های آسیایی را بشناسید

  • کد خبر : 215962
  • 11 شهریور 1397 - 1:15

رشد اقتصادی سریع چین در دهه‌های اخیر باعث افزایش شدید تعداد افراد ثروتمند آسیایی شده است.

به گزارش«کمال مهر» امروزه کشور چین در مقایسه با کشور آمریکا از میلیونرهای بیشتری برخوردار است. در طول چهار سال گذشته رشد سریع اقتصادی چین باعث شده است که تعداد افراد ثروتمند آسیایی افزایش یابد.

در حال حاضر آسیایی ها در صدر ثروتمندترین افراد جهان قرار دارند و میزان افراد ثروتمند در این قاره از آمریکا و اروپا بیشتر است. بنابر گفته بلومبرگ در ۲۵ خانواده ثروتمند آسیایی، سه خانواده سرمایه شان به بیش از ۱۰۰ میلیارد دلار رسیده است اما همه این میلیونرهایی که در موردشان بحث خواهیم کرد، ثروت خود را به طور مستقل بدست آوردند.

خانواده آمبانی-هند با سرمایه ۴۳ میلیارد دلار آمریکایی

ثروتمندترین خانواده های آسیایی را بشناسید

ثروتمندترین خانواده هندی، اولین بار در سال ۱۹۶۰ در بمبئی در توسعه تجارت نساجی ثروت میلیاردی بدست آوردند. بعدها ین خانواده کار در بازار پتروشیمی را شروع کردند که نتیجه کار آنها تاسیس شرکت Reliance Industries شد. پس از مرگ موسس این شرکت در سال ۲۰۰۲، دارایی و سرمایه بین پسرانش، موکش و آنیل تقسیم شد.

پس از مرگ پدر، برادران با هم همکاری نکردند و مانند دو دشمن مدام در حال رقابت با هم هستند. آنها اغلب در مجالس عمومی به هم تعرض می کنند.

ثروتمندترین خانواده های آسیایی را بشناسید

پسر بزرگ که موکش نام دارد، ثروتمندترین فرد در هند است. او در سال ۲۰۱۰ با خانواده اش به یک ساختمان ۲۷ طبقه با استخر و باغ سه طبقه نقل مکان کرد.

خانواده کووک-هنگ کنگ با سرمایه ۳۴ میلیارد دلار آمریکایی

ثروتمندترین خانواده های آسیایی را بشناسید

بزرگترین شرکت املاک و مستغلات در یکی از داغ‌ترین بازارهای ملکی در مرکز امپراتوری مالی خانواده کووک قرار دارد. شرکت Sun Hung Kai Properties در ساخت مندرن ترین ساختمان های هنگ کنگ فعال است.

این خانواده هم نیز بدون رسوایی و درگیری نیست. این خانواده از سه برادر به نام های توماس،ریموند و ولتر تشکیل شده است و هر کدام از آنها همیشه در معرض مشکلاتی چون آدم ربایی، محکومیت دادگاهی و غیره قرار دارند و هر یک از آنها همیشه دیگر برادر خود را مسبب دردسرهایشان می دانند.

خانواده لی-کره جنوبی با سرمایه ۳۱ میلیارد دلار آمریکایی

ثروتمندترین خانواده های آسیایی را بشناسید

لی بون چول در سال ۱۹۳۸ پایه های امپراتوری تجاری سامسونگ را با یک شرکت کوچک تجاری میوه و ماهی شروع کرد. او ده ها سال بعد تجارت خود را در زمینه فروش پارچه،کشتی سازی و در نهایت الکترونیک گسترش داد. بنیانگذار سامسونگ در سال ۱۹۸۷ درگذشت و «لی گون هی »پسر بزرگش جای او را گرفت.اما او نتوانست محصولات با کیفیتی را ارائه کند. پس از اینکه «لی گون هی» در سال ۲۰۱۴ دچار حمله قلبی شد یکی از پسرانش به نام «جی یونگ» مدیریت شرکت را برعهده گرفت.

او بنیانگذار شرکت اینترنتی آمازون جف بزوس است و اکنون جزو ۱۰ مرفه ترین و بانفوذ ترین میلیاردرهای جهان است.

انتهای پیام/

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=215962

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x