تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
0

فواید این غذای دریایی را بیشتر بشناسید/ ۷ گیاه فوق العاده مفید برای درمان نفخ/ آقایان جلوی گریه خود را نگیرید/ اگر مبتلا به ام اس هستید این کارها را نکنید

  • کد خبر : 215944
  • 11 شهریور 1397 - 1:05
فواید این غذای دریایی را بیشتر بشناسید/ ۷ گیاه فوق العاده مفید برای درمان نفخ/ آقایان جلوی گریه خود را نگیرید/ اگر مبتلا به ام اس هستید این کارها را نکنید

بسیاری افراد با مشکل نفخ معده مواجه هستند که منجر به ایجاد باد شکم می‌شود، با راهکارهایی ساده می‌توان از بروز آن جلوگیری کرد.

 

به گزارشگروه علمی پزشکی«کمال مهر»؛  حوزه کلینیک در نظر دارد تازه‌ترین دانستنی‌های پزشکی را در اختیار کاربران قرار دهد.

فواید ماهی

ماهی به عنوان مدافعی طبیعی در مقابل حملات زیرپوستی عمل می‌کند، از این رو پزشکان توصیه می‌کنند برای در امان ماندن از این مشکل، حداقل هفته ای یکبار ماهی مصرف کنیم. همچنین امگای موجود در ماهی به بدن کمک خواهد کرد تا از دیوار سلول‌ها در مقابل حملات رادیکال‌های آزاد تولید شده توسط اشعه ماورای بنفش، دفاع کنند؛ بهترین اقدام برای در امان ماندن از این اشعه ها قرار دادن ماهی در لیست غذایی‌ است، سعی کنید حداقل دوبار از ماهی تن، ماهی آزاد، مارکو و ساردین تغذیه کنید.

////

درباره نفخ بدانید

نفخ معده یکی از مشکلات شایع در میان افراد است، مشکلی که با ایجاد باد شکم، فرد را با مشکلاتی بسیار روبرو می کند، اما با چند راهکار ساده می‌توان از بروز این مشکل جلوگیری کرد.

در وهله نخست از برخی مواد مانند  پنیر نرم، انواع کلم، سیب، شیر، سیب زمینی، حبوبات و ذرت که باعث نفخ می‌شود دوری کنید، نکته بعدی استفاده از  ۷ گیاهی است که درمان دارویی خوبی برای نفخ معده خواهد بود، این گیاهان شامل نعنا، گشنیز، زیره سبز، هل، دارچین، بادرنجبویه و سیاه دانه است.

////

آقایان جلوی گریه خود را نگیرید

از دوران‌ قدیم شنیده اید که می‌گویند مرد نباید گریه کند، از این رو اغلب آقایون از گریه کردن خود جلوگیری می‌کنند و غم خود را بروز نمی‌دهند؛ غافل از اینکه اگر از بروز غم خود جلوگیری کنید دچار بیماری‌های مختلف خواهید شد. خوب است بدانید عدم بروز احساسات یکی از دلایل افزایش سکته قلبی در مردان است، خانم ها به طور میانگین ۴۷ بار و مردها تنها ۷ بار در سال گریه می‌کنند.

////

فواید مصرف بامیه

محققان دریافتند خانم‌ها باید بیشتر از آقایان خورشت بامیه مصرف کنند؛ چرا که مصرف مواد قندی در بانوان ۴ برابر بیشتر از آقایان است و باید این میزان قند را کاهش دهند. یکی از مفیدترین راه های توصیه شده توسط طب سنتی برای کاهش میزان قند بدن مصرف بامیه است، مصرف بامیه به صورت خورشت بسیار مفید است.

////

سونا برای مبتلایان به بیماری MS  ممنوع

افرادی که دچار بیماری MS  هستند برای جلوگیری از پیشرفت بیماری خود باید از برخی کارها جلوگیری کنند؛ سونا، یکی از کارهایی است که این بیماران باید از انجام آن خودداری کنند؛ سونا برای مبتلایان به ام اس مضر است چرا که افزایش دمای بدن، پیشرفت بیماری ام اس را تسریع می‌کند، در صورت ابتلا به ام اس از استحمام با آب داغ و رفتن به سونا خودداری کنید.

////

انتهای پیام/

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=215944

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x