تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
0

نوشابه در یک ساعت چه بلایی سرتان می‌آورد؟ + اینفوگرافی

  • کد خبر : 215511
  • 01 شهریور 1397 - 1:13
نوشابه در یک ساعت چه بلایی سرتان می‌آورد؟ + اینفوگرافی

افرادی که مقادیر زیادی مواد غذایی و نوشابه‌های حاوی فروکتوز مصرف می‌کنند، به بیماری‌های قلبی و عروقی و دیابت دچار می‌شوند.

نوشابه با بدنتان چه می کند+اینفوگرافیبه گزارش  گروه علمی پزشکی «کمال مهر»؛   نوشابه برای دندان شیری بسیار خورنده است، بگونه‌ای که دندان کودک در یک ظرف نوشابه حل می‌شود، همچنین برای دندان‌های دائمی به دلیل کاهش مقاومت به خوردگی مضر است.

هر نوشابه حاوی کافئین، گاز کربن دی‌اکسید، اسید فسفریک و ۱۰ قاشق چایخوری شکر است؛ شیرینی زیاد شکر به دلیل وجود اسید فسفریک تا اندازه زیادی خنثی می‌شود.

تحقیقات اخیر نشان می دهد نوشیدنی‌های شیرین عامل مستقیم مرگ ناشی از دیابت، بیماری‌های قلبی و سرطان محسوب می‌شود؛ آمار ها نشان می دهند مرگ ناشی از آن، به اندازه آنفلوآنزا وسعت دارد.

افرادی که هر روز بیش از ۲ نوشابه‌ رژیمی مصرف می‌کردند دور کمرشان افزایش ۵۰۰ درصدی داشت (یعنی پنج برابر!) تحقیق دیگری که توسط همین محققان روی موش‌ها انجام شد این احتمال را مطرح می‌کند که اسپارتام (Aspartame) عامل افزایش قند خون است و منجر به افزایش وزن می‌شود.

افرادی که مقادیر زیادی مواد غذایی و نوشابه های حاوی فروکتوز مصرف می کنند، به بیماری های قلبی و عروقی و دیابت دچار می شوند، این پژوهشگران درعین حال افزودند منظور آن ها فروکتوز طبیعی موجود در میوه ها نیست بلکه منظور شربت ذرت مملو از ماده فروکتوز است.

نوشابه با بدنتان چه می کند+اینفوگرافی

انتهای پیام/

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=215511

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x