تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
0

چرا ورود هواپیماهای آمریکایی به آسمان کشورمان ممنوع نیست؟/ برخی ایرلاین‌ها دچار مشکل تامین سوخت شدند

  • کد خبر : 214948
  • 26 مرداد 1397 - 0:41
چرا ورود هواپیماهای آمریکایی به آسمان کشورمان ممنوع نیست؟/ برخی ایرلاین‌ها دچار مشکل تامین سوخت شدند

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی از ممنوع نبودن تردد هواپیما‌های تجاری آمریکایی از آسمان ایران خبر داد وگفت:تنها هواپیما‌های رژیم صهیونیستی حق ورود به آسمان کشورمان را ندارد.

چرا ورود هواپیماهای آمریکایی به آسمان به کشورمان ممنوع نیست؟/ برخی ایرلاین‌ها دچار مشکل تامین سوخت شدند گروه اقتصادی «کمال مهر»؛ مقصود اسعدی سامانی دبیر انجمن شرکت‌های هواپیماییبا بیان اینکه هیچ ممنوعیتی برای عبور هواپیماهای  تجاری و یا مسافری آمریکایی در آسمان ایران وجود ندارد ،گفت: تنها عبور هواپیماهای رژیم صهیونیستی از  مرز هوایی ایران ممنوع است و هر کشوری که به رسمیت شناخته شود می‌تواند از آسمان ایران عبور کند.

وی عبور هواپیماهای تجاری و یا مسافری را منوط به پرداخت عوارض   دانست و گفت:  میزان پرداخت عوارض بستگی به مدل و توناژ هواپیما دارد و این میزان عوارض از طریق یک قانون خاص تعیین و دریافت می شود.

سامانی تأکید کرد: خلبانان بعد از انجام هماهنگی‌های لازم وارد آسمان ایران می شود.

تعلل بانک مرکزی در تخصیص ارز دولتی به شرکت‌های هواپیمایی

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی درباره آخرین وضعیت تخصیص ارز دولتی  به شرکت‌های هواپیمایی افزود: هنوز هیچ اقدام کتبی از سوی بانک مرکزی انجام نشده و ما همچنان منتظر هستیم.

وی همچنین درباره تامین سوخت برخی از هواپیماها نیز گفت: اخیرا تعداد کمی از شرکت‌ها به دلیل افزایش نرخ ارز و مشکلات ایجاد شده در مبادلات تجاری با سایر کشورها با مشکلاتی روبرو شده اند.


 

جعفر زاده سخنگوی سازمان هواپیمایی درباره علت ورود هواپیمای آمریکایی به آسمان ایران گفته است: ایالات متحده آمریکا مانند ایران عضو کنوانسیون شیکاگو (معاهده هوانوردی غیرنظامی بین‌المللی) است و به همین دلیل عبور هواپیماهای تجاری این کشور از آسمان کشورمان طبق مقررات ممنوع نیست.

انتهای پیام /

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=214948

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x