تاریخ : سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳ Tuesday, 16 April , 2024
1

پذیرایی نیروهای ائتلاف از یکدیگر با تانک و خمپاره در جنوب یمن/ درگیری‌های شدید میان نیروهای تحت حمایت عربستان و امارت در تعز + نقشه میدانی و تصاویر

  • کد خبر : 215092
  • 26 مرداد 1397 - 16:00
پذیرایی نیروهای ائتلاف از یکدیگر با تانک و خمپاره در جنوب یمن/ درگیری‌های شدید میان نیروهای تحت حمایت عربستان و امارت در تعز + نقشه میدانی و تصاویر

ده‌ها تن از شورشیان موجود در جنوب کشور یمن در اثر درگیری با یکدیگر، کشته و زخمی شدند

.

به گزارش«کمال مهر»، شهر تعز در جنوب یمن در روزهای گذشته شاهد درگیری های سنگینی بوده البته با این تفاوت که نیروهای ارتش و رزمندگان انصارالله در این درگیری های حضور ندارند و زد و خوردها میان نیروهای شورشی تحت فرمان رژیم آل سعود و امارات در جریان است.

براساس اطلاعات به دست آمده، درگیری ها در ۴۸ ساعت گذشته میان نیروهای مزدور شورشی تشدید شده به طوری که شرایط برای کنترل درگیری ها سخت و وضعیت میدانی بسیار ملتهب گزارش شده است.

درگیری میان عناصر شورشی حزب اصلاح وابسته به جریان اخوان المسلمین یمن و عناصر مزدور موسوم به کتائب ابوالعباس تحت حمایت مستقیم رژیم امارات خسارت های سنگینی را به زیرساخت های شهر تعز وارد کرده است.

یک منبع میدانی در گفت وگو با مشرق به جزئیات درگیری ها در شهر تعز اشاره کرد و افزود: نیروهای شورشی در محله «الجحملیه» یکدیگر را با انواع سلاح های سبک و سنگین از جمله تانک و آتش توپخانه هدف قرار دادند.

این منبع میدانی با بیان این که در جریان این درگیری ها ده ها تن از طرفین کشته و زخمی شدند، گفت: نیروهای شورشی حزب اصلاح با حملات گسترده توانستند پایگاه و مقر نظامی نیروهای شورشی ابوالعباس را در محله «الجحملیه» به تصرف دربیاورند.

وی با توضیح این مطلب که شماری از کودکان و شهروندان بی گناه در جریان درگیری ها در این محله جان خود را از دست دادند، تصریح کرد: نیروهای شورشی حزب اصلاح پس از درگیری های سنگین موفق شدند کنترل محله السیاسی، مدرسه اروی و حومه منطقه قلعه القاهره را در دست گیرند.

به گزارش مشرق، محل سکونت «عادل العزی»، معاون گروه شورشی کتائب ابوالعباس هم مکان دیگری بود که در ساعات گذشته به کنترل نیروهای شورشی حزب اصلاح درآمد و دهها تن در جریان درگیری ها در این محور کشته و زخمی شدند.

گروه شورشی کتائب ابوالعباس اعلام کرده که حزب اصلاح پس از خروج نیروهای صلح و گروه امنیتی، توافق آتش بس را در شهر تعز نقض کردند و به مواضع آنان حمله ور شدند که منجر به اشغال برخی مناطق شد.

با افزایش پیشروی های میدانی نیروهای شورشی حزب اصلاح، فرماندهان گروه شورشی کتائب ابوالعباس یک جلسه اضطراری برگزار کردند و درصدد هستند با اتخاذ تدابیری مانع از سقوط بیشتر مناطق تحت کنترل خود در شهر تعز شوند.

در حال حاضر، نیروهای شورشی حزب اصلاح تلاش می کنند محله های شرقی شهر تعز را به تصرف در بیاورند؛ این محله ها حدود ۳ سال است که در  اشغال گروه های شورشی وابسته تحت حمایت امارات از جمله ابوالعباس است.

به گزارش مشرق، با تشدید درگیری میان نیروهای شورشی در شهر تعز، شهروندان از بیم آسیب دیدن از تردد در مناطق عمومی پرهیز می کنند و در خانه های خود به اجبار مانده اند و حبس شده اند.

به گفته منابع میدانی، رژیم آل سعود با تقویت حزب اصلاح تلاش می کند که نفوذ نیروهای ابوالعباس که تحت حمایت مستقیم امارات هستند را در شهر تعز کاهش دهد و بر قدرت خود در این منطقه بیفزایند.

اختلاف بر سر کنترل جزیره «سقطری»، تنش ها را میان رژیم عربستان و امارات افزایش داده است و حالا سران این دو کشور درصدد هستند با تقویت نیروهای تحت حمایت، نفوذ را در مناطق مختلف جنوب یمن افزایش دهند.

در حال حاضر، حدود ۴۵ درصد از مناطق شمالی، مرکزی و شرقی استان تعز از جمله «الراهده، الهجده، الجند، الکدحه و …» تحت کنترل رزمندگان انصارالله و  نیروهای ارتش یمن است؛ ۵۵ درصد از مناطق جنوبی و غربی این استان از جمله «المخا، پایگاه خالد بن ولید، التربه، المسراخ، ذیاب و…» در اشغال نیروهای شورشی است.

به گزارش مشرق، بخش جنوب غربی استان تعز به تنگه راهبردی باب المندب متصل می شود و نقطه اتصال مناطق ساحلی جنوبی غرب یمن به استان الحدیده و مناطق مرکزی یمن است و همین مسئله اهمیت این مناطق را چند برابر کرده است.

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=215092

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x