تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024
0

روایاتی تکان‌دهنده از حضرت امیرالمؤمنین(ع) درباره ویژگی‌های شیعیان +فیلم

  • کد خبر : 214738
  • 22 مرداد 1397 - 15:10

ویدئویی از تفسیر چند روایت در خصوص ویژگی‌های شیعیان از حضرت امام علی(علیه السلام) توسط رحیم پور ازغدی مشاهده می‌کنید.

روایاتی تکان‌دهنده از حضرت امیرالمومنین(ع) درباره ویژگی‌های شیعیان +فیلمبه گزارش «کمال مهر»:؛ شیعه در لفظ به معنای پیرو است، پس ما که خود را شیعه‌ی امیرالمومنین(ع) و سایر معصومین(علیه السلام) می‌دانیم بایستی در رفتار و گفتار و سایر موضوعات به معنای حقیقی پیرو این انوار مقدس باشیم.

روایات فراوانی از ائمه هدی(ع) درخصوص شاخص‎‌های شیعیان به دست ما رسیده است که این موضوع، ما را بر لزوم پایبندی هر چه بیشتر به مصادیق اهل ایمان و اهل تشیع رهنمون می‌کند.

در این میان،  ویدئویی تاثیرگذار که در ادامه‌ی خبر آمده، تفسیر چند روایت از حضرت مولی الموحدین علی(ع) درباره‌ی ویژگی‌های شیعیان توسط رحیم‌پور ازغدی است که آن  را  مشاهده ‌می‌کنید.

عده‌ی قابل توجهی از ما شیعیان وقتی که در روایات اینچنینی غرق می‌شویم و به تفکر فرو می‌رویم و مشاهده می‌کنیم که چقدر از شاخص‌های شیعه بودن دور هستیم و فاصله داریم شرمندگی‌مان فزونی می‌یابد. چقدر خوب می‌شود اگر برای یکبار هم که شده با عمق جان به درک کامل این روایات برسیم و تغییری رو بسوی احسن در خود ایجاد کنیم.

قطعا فردی که عمری فقط در ظاهر و برخی مسائل سطحی خود را پیرو امیرالمومنین(ع) می‌دانسته (البته این هم در اندازه‌ی خود ارزشمند است) اینکه بخواهد به یکباره در خود تحولاتی بنیادین ایجاد کند آسان نیست و سختی‌هایی دارد، لکن وقتی زندگی‌ شماری از افراد را مورد مطالعه قرار می‌دهیم و میبینیم که چگونه توانستند موانعی را که همچون سیم‌خاردارهایی سخت، روح معنوی‌شان را احاطه کرده بودند، در هم خرد کنند و از آن عبور کنند به این نکته پی می‌بریم که اگر خاضعانه رو به سوی درگاه الهی بیاوریم و نیز از ائمه معصومین(علیهم السلام) طلب یاری کنیم بلاشک این امر سخت، با واقعیت پیوند خواهد خورد.

در ادامه این ویدئوی تاثیرگذار و تکان‌دهنده از تفسیر روایات رسیده از امام علی(ع) توسط رحیم پور ازغدی را مشاهده می‌کنید.

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=214738

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x