تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024
2

بزرگترین محموله‌های سکه‌های قرون وسطایی کشف شد!+ تصاویر

  • کد خبر : 214594
  • 20 مرداد 1397 - 0:46
بزرگترین محموله‌های سکه‌های قرون وسطایی کشف شد!+ تصاویر

باستان شناسی مثل شکار گنجی است که اطلاعاتی از گذشته را در خود دارد و باستان شناسان ژاپنی اخیرا کوزه‌ای پر از سکه متعلق به یک سامورایی‌ قرون وسطی را کشف کردند.

به گزارش گروه وبگردی «کمال مهر»؛ کوزه سرامیکی پیدا شده  توسط باستان شناسان  در شمال توکیو  یکی از بزرگترین محموله‌های سکه‌های قرون وسطایی کشف شده در این کشور است.
کشف 200000 سکه برنزی در ژاپن
قدمت این کوزه به نیمه اول قرن پانزدهم می‌رسد، حاوی بیش از ۱۰۰۰۰۰ سکه برنزی است و ۶۰ سانتیمتر قطر دارد. یک لوح چوبی در کنار آن کشف شد که روی آن با جوهر نوشته شده بود: «۲۶۰». باستان شناسان معتقدند معنای آن ۲۶۰ کان است که واحد ۱۰۰۰ بوده، یعنی ۲۶۰ هزار سکه در کوزه بوده است.
این گنج ۲ متر زیر زمین و احتمالا برای حفظ ثروت سامورایی خاک شده بود، چون دوران سختی در تاریخ ژاپن بوده است. این دوره امپراتوری نسبتا ضعیف بود. در نیمه دوم قرن پانزدهم خانواده‌های مختلف بر سر قدرت و موقعیت کشمکش داشتند که منجر به افزایش خشونت شد. در این دوره بود که نینجا‌ها به عنوان قاتلین مخفی استخدام می‌شدند؛ بنابراین واضح است که چرا یک سامورایی قدرتمند باید ثروت خود را پنهان کند.
کشف 200000 سکه برنزی در ژاپن
در حال حاضر ۷۰ سکه بررسی شده اند. آن‌ها شامل ۱۹ سکه مختلف از چین و مناطق مختلف ژاپن می‌شوند. تصور می‌شود که همه سکه‌ها (که وسطشان سوراخ است) قبل از ریختن در کوزه به نخ کشیده شده باشند.
منبع: برترین ها
انتهای پیام/

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=214594

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x