تاریخ : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 20 April , 2024
0

از بحران هویت G۷ تا ژست ترامپ با فاحشه‌خانه پدربزرگش+ تصاویر

  • کد خبر : 213608
  • 21 خرداد 1397 - 5:31
از بحران هویت G۷ تا ژست ترامپ با فاحشه‌خانه پدربزرگش+ تصاویر

چهل و چهارمین نشست سران گروه هفت کشور صنعتی که در کانادا برگزار شد با حاشیه‌های فروانی همراه بود و بیش از هر بار دیگر بحران هویت موجود در میان اعضای این گروه را به نمایش گذاشت.

به گزارش گروه وبگردی «کمال مهر»؛ نشست دو روزه سران هفت کشور صنعتی موسوم به «گروه هفت» در حالی شنبه به پایان رسید که حاشیه‌های آن بر متن اتفاقات و توافقات حاصل‌شده در آن سایه افکند و از اختلافات میان اعضای آن، شامل آلمان، فرانسه، ایتالیا، ژاپن، انگلیس، آمریکا و کانادا پرده برداشت.

عقب‌نشینی ترامپ از بیانیه مشترک

مهم‌ترین اتفاق این رویداد که چهل و چهارمین نشست سران گروه هفت کشور صنعتی بود را شاید بتوان اقدام «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا برای پس گرفتن حمایت خود در حمایت از بیانیه پایانی نشست، پس از انتقادات «جاستین ترودو»، نخست‌وزیر کانادا از سیاست‌های تعرفه‌ای دولت آمریکا دانست.

او در حالی که پس از ترک زودهنگام نشست «کِبِک» عازم سنگاپور برای دیدار با رهبر کره شمالی بود، توئیت کرد: «نخست‌وزیر ترودو از کانادا در جریان دیدارهای ما بسیار بردبار و مهربان عمل کرد، غیر از اینکه بعد از رفتن من در یک کنفرانس خبری گفت که “تعرفه‌های آمریکا به نوعی توهین‌آمیز هستند” و او «تسلیم زور» نخواهد شد. بسیار بی‌صداقت و ضعیف. تعرفه‌های ما در پاسخ به تعرفه‌ای ۲۷۰ درصدی خود او برای لبنیات هستند.»


بیشتربخوانید : تصاویری دیدنی از حواشی اجلاس جی ۷


وی در یک توئیت دیگر هم نوشت: «به دلیل بیانیه‌های نادرست جاستین در کنفرانس  خبری و این واقعیت که کانادا تعرفه‌های سنگینی علیه کشاورزان، کارگران و شرکت‌های آمریکایی اعمال می‌کند به نمایندگان آمریکا دستور داده‌ام در حین بررسی‌های ما بر روی تعرفه‌های خودروهایی که روانه بازار آمریکا می‌شوند، بیانیه مشترک را تأیید نکنند.»

«ویپین نارانگ»، استاد علوم سیاسی دانشگاه MIT، اینکه ترامپ در مسیر حرکت به سمت دیدار با رهبر کره شمالی حرفش را پس گرفته را حائز اهمیت دانست. او در توئیترش نوشت: «بگذارید این را صریح بگویم: ترامپ قبل از ترک نشست گروه هفت، با بیانیه پایانی آن موافقت کرد و بعد، داخل هواپیمای عازم سنگاپور نظرش را تغییر داد. او قرار است در سنگارپور کیم جونگ اون را متقاعد کند که حرفش درباره تضمین‌های امنیتی سند است.»

بحران هویت؛ از G7 به G8 یا G6? 

از بحران هویت G۷ تا ژست ترامپ با فاحشه‌خانه پدربزرگش+ تصاویر

ترامپ، قبل‌تر از این هم با دعوت از روسیه برای بازگشتن به گروه ۷ جنجال دیگری به پا کرده بود.  او روز جمعه در جمع خبرنگاران گفت: «چرا باید بدون روسیه‌ نشستی داشته باشیم؟ من پیشنهاد می‌دهم و این مساله به تمامی اعضای گروه ۷ بستگی دارد اما روسیه باید در این نشست حضور داشته باشد و عضوی از این گروه باشد. چه دوست داشته باشید چه دوست نه و حتی اگر از نظر سیاسی درست نباشد اما ما جهانی داریم که باید آن را اداره کنیم.»

اروپایی‌ها چند ساعت بعد ضمن انتقاد از اظهارات ترامپ، یکپارچه مخالفت خود را با بازگشت روسیه اعلام و دلیل اخراج مسکو از این گروه را به او یادآوری کردند. «ترزا می»، نخست‌وزیر انگیس گفت: «باید به خودمان یادآوری کنیم که چرا گروه هشت به گروه هفت تبدیل شد؟ دلیل آن این بود که روسیه، به صورت غیر قانونی کریمه را به سرزمینش ملحق کرد.»

مناقشه بر سر ترکیب گروهی که گفته می‌شود قدرت‌های اقتصادی برتر دنیا را نمایندگی می‌کند به افزایش تعداد اعضای آن به ۸ محدود نماند و نشانه‌هایی پدیدار شد مبنی بر اینکه شاید اعضا خودشان را برای تشکیل «گروه شش» آماده کرده‌اند.

«امانوئل ماکرون»، رئیس‌جمهور فرانسه روز جمعه گفت: «شش کشور گروه هفت بدون آمریکا روی هم رفته بازار بزرگتری نسبت به آمریکا هستند. شاید امروز برای رئیس‌جمهور آمریکا منزوی شدن اهمیتی نداشته باشد، اما ما هم مشکلی با اینکه گروه شش باشیم نداریم.»

اظهارات ماکرون درباره ترکیب گروه هفت را می‌توان در امتداد چالش‌های دیگری دانست که پیشتر بروز قدرت‌های نوظهور اقتصادی برای هویت این گروه ایجاد کرده بود.گروه هفت که در ابتدا قرار بود قدرت‌های اقتصادی برتر دنیا را نمایندگی کند، اکنون با وضعیتی مواجه شده که چین، به عنوان یک اقتصاد پیشرفته در آن حضور ندارد، برزیل به عنوان ششمین اقتصاد بزرگ جهان در آن نیست و هند با بیشترین رشد اقتصادی جهان جایی در آن ندارد. بدین ترتیب می‌توان گفت گروه هفت دیگر قدرتمندترین اقتصادهای جهان را نمایندگی نمی‌کند، به ویژه آن که بحران اقتصادی در بیشتر کشورهای عضو از نفوذ اقتصادی آن کاسته است.

تصویر بیانگر

عکسی از اجلاس «کِبِک» که بسیار در شبکه‌های اجتماعی دست به دست شد، به طور خلاصه نکاتی بیانگر از مسائل این نشست را به نمایش گذاشت. در این عکس، دونالد ترامپ دست به سینه روی یک صندلی نشسته و مقام‌های دیگر گرد او حلقه زده‌اند. «آنگلا مرکل»، صدراعظم آلمان با حالتی که خواهش ملتمسانه آن استنباط می‌شود دست روی میز گذاشته و به ترامپ چشم دوخته است، در حالی که ترامپ با حالت بی‌اعتنایی نگاهش را متوجه نقطه‌ای دیگر کرده است. رسانه دولتی انگلیس، «بی‌بی‌سی»، نفرات موجود در این عکس را شناسایی کرده است.

از بحران هویت G۷ تا ژست ترامپ با فاحشه‌خانه پدربزرگش+ تصاویر

۱- «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا ۲- «جان بولتون»، مشاور امنیت ملی دونالد ترامپ ۳- «کازویوکی یامازاکی»، معاون وزیر امور خارجه ژاپن ۴- «شینزو آبه»، نخست‌وزیر ژاپن ۵- «یاسوتوشی نیشیمورا»، معاون نخست‌وزیر ژاپن ۶- «آنگلا مرکل»، صدراعظم آلمان ۷- «امانوئل ماکرون»، رئیس جمهور فرانسه ۸-« ترزا می»، نخست وزیر انگلیس ۹- «لری کادلو»، رئیس شورای اقتصاد ملی آمریکا

ژست حاشیه‌ساز ترامپ با روسپی‌خانه پدربزرگ

از بحران هویت G۷ تا ژست ترامپ با فاحشه‌خانه پدربزرگش+ تصاویر

عکس دیگری که حاشیه‌های فراوان به همراه داشت، تصویری بود که «جاستین ترودو»، نخست‌وزیر کانادا در نشست با ترامپ به او داد و رئیس‌جمهور آمریکا مفتخرانه آن را نمایش داد. با این حال، وبگاه «واشنگتن‌اگزماینر» با اشاره به حاشیه‌های پیرامون این عکس نوشته که «ترودو» در لحظه ژست ترامپ با این عکس، احتمالاً در تلاش بوده جلوی خنده‌اش را بگیرد.

عکس، مربوط به «رستوران و هتل قطب شمال» است که «فردریک ترامپ»، پدربزرگ دونالد در سال ۱۸۹۷ آن را در کانادا افتتاح کرد. بلومبرگ و بسیاری از دیگر رسانه‌های آمریکا قبلا گزارش داده بودند که این مجموعه، در واقع روسپی‌خانه بوده. دونالد ترامپ البته این را تکذیب کرده است.

«سارا سندرز»، سخنگوی کاخ سفید در توئیتر عکس مربوط به ژست ترامپ با عکس این هتل را منتشر و آن را «لحظه‌ای فوق‌العاده» میان سران دو کشور توصیف کرد، اما تقریباً تمامی کاربران زیر پست او اشاره کرده‌اند که این مجموعه فاحشه‌خانه بوده است. یک کاربر، تقدیم این عکس از سوی «ترودو» را «بازی بسیار خوب» کانادا با ترامپ توصیف کرده است.

پدربزرگ ترامپ (۱۸۶۹ تا ۱۹۱۸) با نام «فردریک ترامپ» اصالتی آلمانی داشت. وی سه فرزند به نام الیزابت، فرد (فردریک جونیور) و جان داشت. فردریکِ پدربزرگ، زمانی که مجرد بود و در آمریکا به سر می‌برد در زمینه هتل‌داری، رستوران‌داری و مدیریت تعدادی فاحشه‌خانه در مناطق شمال غربی آمریکا و غرب کانادا فعالیت می‌کرد. وی پس از چندی به آلمان بازگشت، در آنجا ازدواج کرد و مجددا به ایالات متحده برگشت.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=213608

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x