تاریخ : سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Tuesday, 23 April , 2024
0

بوئینگ: هیچ هواپیمایی را به ایران تحویل نمی‌دهیم

  • کد خبر : 213205
  • 17 خرداد 1397 - 4:48

سخنگوی بوئینگ اعلام کرد این شرکت آمریکایی قصد ندارد هیچ هواپیمایی را به ایران تحویل بدهد.

بوئینگ: هیچ هواپیمایی را به ایران تحویل نمی‌دهیمبه گزارش گروه بین‌الملل«کمال مهر» به نقل از اسپوتنیک، سخنگویبوئینگ امروز (چهارشنبه) اعلام کرد این شرکت آمریکایی هیچ هواپیمایی را به ایران تحویل نخواهد داد. این در حالی است که مسئولان این شرکت پیش تر درباره وضع دوباره تحریم‌های آمریکا علیه ایران اظهارنظر نکرده بودند.

سخنگوی بوئینگ در این باره گفت: ما تاکنون هیچ هواپیمایی را به ایران تحویل نداده ایم و با توجه به این موضوع که در حال حاضر مجوز این کار را نیز نداریم، بنابراین هیچ هواپیمایی را در اختیار این کشور قرار نخواهیم داد.

در ادامه این گزارش آمده است به این ترتیب، دو قرارداد بزرگ فروش هواپیمای مسافربری به ایران با این اقدام بوئینگ، لغو خواهد شد. شرکت هواپیمایی «ایران ایر» یک قرارداد ۱۶٫۶ میلیارد دلاری برای خرید ۸۰ فروند هواپیمای مسافربری با بوئینگ امضا کرده بود.ایران ایر همچنین  قرارداد دیگری به ارزش ۱۰ میلیارد دلار  برای خرید ۱۰۰ فروند هواپیمای غول پیکر مسافربری با ایرباس -رقیب بوئینگ – منعقد کرده بود. اگر چه، تحریم های آمریکا علیه ایران باعث لغو این دو قرارداد خواهد شد؛ زیرا، تصمیم ترامپ قرارداد ایران ایر با شرکت اروپایی ایرباس -که برخی قطعات مورد نیاز خود را از آمریکا خریداری می کند- نیز تحت تأثیر قرار می دهد.

گزارش اسپوتنیک می افزاید مسئولان بوئینگ ماه مه اجرای قرارداد ۲۰ میلیارد دلاری فروش هواپیما به ایران را به دلیل تحریم ها متوقف کردند.

دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، سال گذشته میلادی نیز احتمال توقف فروش هواپیماهای بوئینگ را به شرکت های هواپیمایی ایرانی بررسی کرده بود.

انتهای پیام/

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=213205

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x