تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024
0

پیشنهاد اروپا درباره حواله مستقیم پول به بانک مرکزی ایران برای اجتناب از مواجهه با مجازات‌های آمریکا

  • کد خبر : 212355
  • 29 اردیبهشت 1397 - 1:07

کمیسیون اروپا پیشنهاد داد دولت‌های اروپایی برای اجتناب از مجازات‌های آمریکا، نقل و انتقالات مالی خود را مستقیما با بانک مرکزی ایران انجام دهند.

پیشنهاد اروپا درباره حواله مستقیم پول به بانک مرکزی ایران برای اجتناب از مواجهه از مجازات‌های آمریکابه گزارش گروه بین‌الملل «کمال مهر» به نقل از رویترز، کمیسیون اروپاحواله مستقیم پول به بانک مرکزی ایران برای مقابله با تحریم‌های آمریکا را پیشنهاد کرد.

یک مقام اتحادیه اروپا اعلام کرد کمیسیون اروپا پیشنهاد می‌کند دولت‌های اروپایی برای اجتناب از مجازات‌های آمریکا نقل و انتقالات مالی خود را مستقیما با بانک مرکزی ایران انجام دهند.

به گفته این مقام ارشد، این اقدام که برای کنار گذاشتن نظام مالی آمریکا است به شرکت‌های اروپایی اجازه می‌دهد تا پول صادرات نفت ایران را بپردازند و سرمایه ایران در اروپا را به این کشور برگردانند، البته هنوز باید درباره جزئیات این طرح کار شود.

اتحادیه اروپا که زمانی بزرگترین واردکننده نفت از ایران بوده است اکنون برای حفظ توافق هسته‌ای مصمم است. کمیسر انرژی اتحادیه اروپا هم قرار است برای مذاکره با مقامات ایرانی هفته آینده به تهران بیاید.

سران اتحادیه اروپا در نشست روز چهارشنبه در صوفیه بر اتخاذ رویکرد واحد و متحد برای حفظ برجام تاکید کردند.

انتهای پیام/

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=212355

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x