تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
0

اظهارات موگرینی نشان داد اروپا نمی‌خواهد تضمین‌های لازم را به ایران بدهد

  • کد خبر : 212287
  • 27 اردیبهشت 1397 - 0:50
اظهارات موگرینی نشان داد اروپا نمی‌خواهد تضمین‌های لازم را به ایران بدهد

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی گفت: اظهارات شب گذشته موگرینی نشان داد که اروپا نمی‌خواهد تضمین‌های لازم را برای اجرای برجام به ما دهند.

با خروج آ‌مریکا از برجام این توافقنامه دیگر برای ما انتفاعی ندارد/ اظهارات موگرینی حاکی از آ‌ن است که اروپایی نمی‌خواهند تضمین‌های لازم را انجام دهند  گروه سیاسی«کمال مهر»؛  سیدحسین نقوی‌حسینی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجیبا اشاره به اظهارات روز گذشته موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا مبنی بر اینکه اتحادیه اروپا قادر نیست ضمانت‌های حقوقی و اقتصادی به ایران بدهد، اظهار کرد: بیانیه‌ای که شب گذشته پس از نشست ۴ جانبه داده شد، ‌بیانیه بدی نبود، اما مصاحبه‌ای که خانم موگرینی انجام داد با محتوای آن بیانیه تفاوت زیادی داشت.

وی ادامه داد: هدف ما از مذاکره با اروپایی‌ها این است که تضمین‌ها عملی و اجرایی برای حفظ برجام گرفته شود؛ یعنی ما باید از اروپایی‌ها تضمین‌های لازم برای جبران خسارت خروج آمریکا از برجام را بگیریم.

نقوی‌حسینی تصریح کرد: اظهارات شب گذشته موگرینی نشان داد که اروپا نمی‌خواهد تضمین‌های لازم را برای اجرای برجام به ما بدهد که اگر این روند پیش برود، حفظ برجام هیچ سودی برای ملت ایران ندارد.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه مقامات مذاکره کننده کشورمان در صورت عدم تضمین عینی کشورهای اروپایی باید چه رویکردی داشته باشند، گفت: در صورتی که اروپایی‌ها تضمین‌های لازم را به ما ندهند، ما راهکارهای مختلفی چون خروج از NPT و توقف برجام را داریم و علاوه بر این راهکارهای دیگری هم وجود دارد که در مصوبه مجلس شورای اسلامی در قانون اقدام متقابل آمده است.

با خروج آ‌مریکا از برجام، این توافقنامه دیگر برای ما نفعی ندارد

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه دولت باید از اروپایی‌ها ضمانت اجرایی بگیرد، اظهار کرد: ضمانت اجرایی به معنای آن است که ما باید در میدان عمل ببینیم که اروپایی‌ها به تعهداتشان عمل می‌کنند؛ برای مثال فروش نفت نباید کاهش پیدا کند.

نقوی‌حسینی درباره آن که اگر اروپا به ما تضمین ندهد و آمریکا تحریم‌هایش را بیشتر کند برجام چه سودی برای ما خواهد داشت، خاطرنشان کرد: قطعا در آن شرایط برجام دیگر انتفاعی برای ما ندارد، هرچند که با خروج آمریکا از برجام هم عملا دیگر سودی برای ما ندارد، منتها اگر اروپایی‌ها تضمین دهند که خسارت‌های خروج آمریکا از برجام را جبران کنند برجام برای ما سود دارد، اما در صورتی که تضمین ندهند، ضرورتی ندارد که ما برجام را حفظ کنیم.

انتهای پیام/

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=212287

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x