تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
0

گوشی آیفون ۷ یا گوشی آیفون x کدام یک بهتر است؟

  • کد خبر : 211779
  • 19 اردیبهشت 1397 - 18:28

قیمت گوشی آیفون x و آیفون ۷/ آیفون ۷ و آیفون X از شرکت اپل را با یکدیگر مقایسه کرده و شما را با تفاوت‌های این دو آشنا می‌کنیم.

گوشی  آیفون 7 یا گوشی آیفون x کدام یک بهتر است ؟به گزارش«کمال مهر»؛ گوشی آیفون ۷  در ماه سپتامبر سال ۲۰۱۶ میلادی توسط شرکت اپل تحت عنوان iPhone 7 رونمایی شده است. این محصول با جدیدترین نسخهسیستم عامل شرکت اپل، که مختص این شرکت می باشد تحت عنوان iOS 10 به بازار معرفی شد. هم چنین درست یک سال بعد یعنی در ماه سپتامبر ۲۰۱۷ محصول جدید خود  گوشی آیفون x را تحت عنوان iPhone X تولید و روانه بازار کرد. با توجه به بازار رقابتی بین شرکت های برند موبایل، شرکت اپل سعی در ارائه آیتم های قوی تری نسبت به رقیبان خود دارد. موضوعی که همیشه برای یک کاربر شرکت اپل مهم است شناخت دقیق سیستم و انتخاب بهترین گزینه از بین موارد موجود است. حال سوال اینجاست کدام محصول با کمترین قیمت ، بهترین امکانات  را دارا است؟ اگر بر سر دوراهی انتخاب مدل های آیفون ۷ و آیفون X هستید،  این خبر از باشگاه خبرنگاران جوان را از دست ندهید.

 خرید آیفون ۷ یا آیفون X ؟

نکته مشترک در انتخاب آیفون ۷ و آیفون X وجه تمایز این دو سیستم از نظر سیستم عامل اختصاصی آیفون یعنی IOS می باشد. سیستم عامل IOS با سیستم اندروید متفاوت است. در سیستم اندروید برنامه ها عموما رایگان و به راحتی در دسترس  هستند، ولی در سیستم عامل اپل، سرعت بالا، جلوه های خاص و نرم افزارهای گران  با امنیت بالا و حجیم دراختیار کاربران اپل قرار می گیرد.

قیمت گوشی آیفون گوشی آیفون 7 و آیفون x + گوشی  آیفون 7 یا گوشی آیفون x  کدام یک بهتر است ؟

قیمت گوشی آیفون ۷ و قیمت گوشی آیفون x  چقدر است؟

یکی از مهم ترین موضوعات در خرید گوشی فاکتور صرفه جویی و امکان خرید بهترین محصول با بودجه در دسترس  است.

اگر می خواهید آیفون ۷ تک سیم کارته با ظرفیت ۲۵۶ گیگا بایت بخرید در بازار روز باید حداقل ۴۴۵۰۰۰۰ تومان هزینه کنید،  ولی اگر بخواهید آیفون X تک سیم کارته با ظرفیت ۲۵۶ گیگا بایت بخرید در بازار روز حداقل ۸۵۰۰۰۰۰ تومان هزینه کنید. حال چه چیزی باعث تفاوت فاحش قیمتی  گوشی آیفون ۷ و گوشی آیفون X شده است؟ تفاوت آیفون ۷ با نسل های قبل بهره گیری از بدنه ای ضد آب است، این موضوع امنیت بیشتری برای کاربر به دنبال دارد.

قیمت گوشی آیفون گوشی آیفون 7 و آیفون x + گوشی  آیفون 7 یا گوشی آیفون x  کدام یک بهتر است ؟

مقایسه مشخصات ظاهری گوشی آیفون ۷ و  گوشی آیفون X، کدام زیباتر و خوشدست تر است؟

از مهم ترین فاکتورهای ظاهری مد نظر کاربران در استفاده از موبایل اندازه و وزن به کار رفته در ساخت آن  است. از نظر خوش دست بودن هر دو گوشی را می توان یکسان دانست.  دور از اغراق نیست که سبکی موبایل برای کاربر از اهمیت ویژه ای برخوردار است، پس با تکیه بر این موضوع می توان آیفون ۷ با وزن ۱۸۸ گرم را در مقایسه با آیفون ایکس  ۱۷۴ گرمی سنگین تر دانست.

 تفاوت طرح و مشخصات ظاهری گوشی آیفون ۷ با گوشی آیفون x

  • جنس بدنه: در حالی که ساختار بدنه قاب پشتی آیفون ۷ یکپارچه از جنس آلومینیوم مجهز به حس‌گر اثر انگشت است، جنس بدنه آیفون X فلز و شیشه (محافظ گوریلا گلس روی قاب پشتی) است.
  • مقاومت در برابر آب: هر دو موبایل مقاوم در برابر گرد و غبار و آب تا عمق یک متری به مدت ۳۰ دقیقه است.
  • ابعاد: آیفون ۷ با ابعاد  ۷٫۳ × ۷۷٫۹ × ۱۵۸٫۲ میلی‌متر ، و آیفون X با ابعاد ۷٫۷ × ۷۰٫۹ × ۱۴۳٫۶ میلی‌متر خود نمایی می کنند.
  • اینترنت: هر دو گوشی شبکه های ۴G، ۳G،۲G  را پوشش می دهند.
  • صفحه نمایش: گوشی آیفون ۷ با رزولوشن  فول اچ دی   ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰، و آیفون X با رزولوشن ۱۱۲۵در ۲۴۳۶ به بازار عرضه شده است.

قیمت گوشی آیفون گوشی آیفون 7 و آیفون x + گوشی  آیفون 7 یا گوشی آیفون x  کدام یک بهتر است ؟

مقایسه دوربین گوشی آیفون ۷ با گوشی آیفونx

دوربین در گوشی آیفون ۷ با دو سنسور ۱۲ و ۷ مگاپیکسلی تعبیه‌شده در قاب جلو و پشت این محصول است.   دوربین  iphone 7 با داشتن امکانات متنوع مانند قابلیت عکاسی و فیلم‌برداری هم‌زمان ، قابلیت ثبت موقعیت جغرافیایی عکس‌ها و فیلم‌ها، قابلیت تشخیص چهره و لبخند، قابلیت عکاسی پانوراما و HDR نیاز بسیاری از افراد علاقه‌مند به عکاسی با موبایل را پاسخ می دهد. دوربین اصلی با سنسور ۱۲ مگاپیکسل، دوربین سلفی ۷ مگاپیکسلی، ، استفاده از حسگر اثرانگشت با دقت بیشتر و در انتها استفاده از تراشه‌ی A10 Fusion از تغییرات چشم گیر این گوشی در مقایسه با آیفون‌های نسل گذشته است. آیفون به این تغییرات بسنده نکرده و همواره در حال ارتقا است، طوری که در نسل بعد یعنی  گوشی آیفون X دو دوربین ۱۲ مگا پیکسل با دریچه دیافراگم F/1.8 و دریچه دیافراگم F/2.4 ارائه نمود که به لرزشگیر اپتیکال تصویر، زوم اپتیکال تا ۲ برابر، قابلیت تشخیص چهره و لبخند، و قابلیت عکاسی پانوراما مجهز است.

مقایسه ویژگی های  نرم افزاری گوشی آیفون ۷ با گوشی آیفون x

نرم افزار: گوشی آیفون ۷ با سیستم عامل اختصاصی آیفون یعنی iOS نسخه ۱۰ ، و آیفون X با نسخه ۱۱ این سیستم عامل به بازار عرضه شده است. شایان ذکر است که هر دو سیستم دارای پشتیبانی از زبان فارسی و منوی فارسی می باشند.

قیمت گوشی آیفون گوشی آیفون 7 و آیفون x + گوشی  آیفون 7 یا گوشی آیفون x  کدام یک بهتر است ؟

 تنوع رنگی و حافظه  در مدل گوشی های اپل

رنگ: برای نخستین بار شرکت اپل در آیفون ۷ محصول جدید خود را در پنج رنگ نقره‌ای، مشکی مات، طلایی، رزگلد و جدیدترین رنگ یعنی مشکی براق روانه‌ی بازار کرده است.این در حالی است که آیفون X تنها در دو رنگ خاکستری و نقره ای ارائه می شود. تنوع رنگ در سری ۷ برای آن دسته از علاقه مندان به رنگ های روشن و لطیف جذابیت خاصی دارد.

حافظه: اگر در چند نسل گذشته محصولات اپل نگاهی بیندازیم، بیشترین ظرفیت داخلی تا ۱۲۸ گیگا بایت ،اما اپل برای نسل های بعد یعنی آیفون ۷ و آیفون X به این فضا بسنده نکرده و ظرفیت را تا ۲۵۶ گیگا بایت افزایش داده است تا فضای بیشتری برای ذخیره سازی فایل های صوتی و تصویری برای کاربران وجود داشته باشد. در هر دو سیستم مقدار رم ۳ گیگابایت و از کارت حافظه جانبی نیز پشتیبانی می کند.

باتری: آیفون ۷ و آیفون X با وجود داشتن باتری قدرتمند از نوع لیتیوم، اما قابلیت تعویض ندارند، بنابراین در صورت به وجود آمدن هر گونه مشکلی کاربر نمی تواند آن را تعویض نماید.

در دنیایی که روز به روز تنوع محصولات بیشتر و بازار رقابتی داغ است، آیفون سعی در ارائه بهترین محصولات پیشتاز باشد. روند تولید محصولات  گوشی آیفون ۷ و گوشی  آیفون X  نشان می دهد که این شرکت به فکر ارتقا هر چه بیشتر محصول خود است و در بازار متنوع موبایل توانسته است جایگاه خود را هم چنان به عنوان پرچم دار حفظ کند.

انتهای پیام/

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=211779

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x