تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
0

اگر این شغل را دارید، هوش مصنوعی شما را بیکار می‌کند

  • کد خبر : 211720
  • 17 اردیبهشت 1397 - 7:40

پیشرفت سریع هوش مصنوعی و استفاده از ربات‌های انسان نمای باهوش، آینده‌ای مبهم برای اشتغال میلیون‌ها انسان در سراسر جهان به دنبال دارد.

به گزارش گروه علمی پزشکی«کمال مهر»؛ در یک پروژه آزمایشی در بانک سنت گالر (St. Galler Kantonalbank -SGKB) کشور سوئیس، هفت کارمند انسانی با پنج ربات انسان نما جایگزین شدند.

کارشناسان تخمین می‌زنند در طول ۱۳ سال آینده ۸۰۰ میلیون کارگر انسانی با نمونه‌های رباتیک خود جایگزین شوند.


ورود ربات‌های بانکدار به این بانک سبب واکنش کارکنان شده است، اما مدیران این بانک اعلام کرده اند در نظر دارند از فناوری‌های جدید استفاده کنند که یکی از آن‌ها به کارگیری ربات هاست و حتی در آینده در نظر دارند تعداد بیشتری ربات استخدام کنند.

هدف از جایگزینی در این بانک افزایش سرعت کار، کارایی و نیز کاهش خطای انسانی اعلام شده است و کارشناسان نتیجه‌های مثبتی کسب کرده اند.

باتوجه به زیر ساخت‌های فناوری اطلاعات موجود در این بانک، ربات‌ها به انتقال داده‌های مشتری از بانک مبدا به مقصد با استفاده از فایل بر بستر نت می‌پردازند که همان کار پیش‌تر به وسیله انسان‌ها انجام می‌شد.

بسیاری از کارشناسان درباره عواقب استفاده از هوش مصنوعی و پیشرفت سریع آن هشدار داده و امکان بروز چالش بین انسان و ربات را دور از ذهن ندانسته اند؛ از طرف دیگر دوست داران ربات‌ها و هوش مصنوعی استفاده از ربات‌ها در بخش مالی و گردش حساب را بی نظیر و بسیار جالب اعلام کرده اند.


کارشناسان اعلام کرده اند فعلاً ربات‌ها جایگزین انسان و رقیبی برای او نیستند، اما در سال‌های آینده بسیاری از شغل‌های انسانی به ربات‌ها تعلق می‌گیرد و انسان‌ها به مشاغل پیچیده‌تر که نیاز به تصمیم گیری دارد می‌پردازند.

برخی از محققان برآورد کرده اند که بین ۴۰۰ تا ۸۰۰ میلیون نفر در سراسر دنیا تا سال‌های ۲۰۳۰ به دلیل از دست دادن شغل خود و جایگزین شدن با ربات‌ها شغلشان را از دست خواهند داد، برخی کارشناسان از به وجود آمدن شغل‌های جدید در سال‌های آینده خبر داده اند که به مهارت‌هایی متفاوت نیاز دارند.

اکنون ربات‌ها با تکیه بر هوش مصنوعی در زمینه‌های مختلفی همچون پزشکی، مالی، کشاورزی، مراقبت از کودک، نظافت و مواردی از این دست وارد شده اند.

انتهای پیام/

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=211720

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x