تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
0

میوه‌های مفید برای کلیه و کبد/ مواد غذایی که نیمی از انرژی بدنتان را تامین می‌کنند/ مضرات مصرف ساقه کاهو/ ۶ خوارکی مفید برای کاهش فشار خون

  • کد خبر : 211467
  • 08 اردیبهشت 1397 - 1:20

مهم‌ترین راهکار برای درمان فشارخون بالا تغییر در رژیم غذایی و خودداری از غذا‌های پرچرب، آماده و پرنمک است،

 

به گزارش گروه علمی پزشکی«کمال مهر»؛  حوزه کلینیک در نظر دارد تازه‌ترین دانستنی‌های پزشکی را در اختیار کاربران قرار دهد.

خوراکی‌هایی موثر در کاهش فشار خون

فشار خون بالا یکی از مشکلاتی است که در سال‌های اخیر به دلیل تغییر در سبک زندگی و داشتن رژیم‌های غذایی نامناسب در میان افراد بسیار شایع است.

پزشکان مهم‌ترین عارضه فشار خون بالا را مشکلات قلبی می‌دانند، با این وجود این عارضه خطر سکته مغزی و نارسایی کلیه را هم افزایش داده و در دراز مدت ممکن است به اختلال بینایی منجر شود.

بهترین راهکار برای درمان فشارخون بالا تغییر در رژیم غذایی و خودداری از غذا‌های پرچرب، آماده و پرنمک است، بهتر است بدانید برخی مواد غذایی هم در کاهش فشار خون فوق العاده اثرگذار هستند، ماست، دوغ، چای ترش، دم کرده گل گاوزبان، فندق و شیره آن از خوراکی‌های کاهنده فشار خون هستند.

خوراکی های کاهنده فشار خون/ خطر مصرف ساقه کاهو / با این خوراکی نیمی از انرژی بدن تامین می‌شود/ نقش این میوه ها در سلامت کبد و کلیه

ساقه گیاهان را نخورید

امروزه برای پرورش گیاهان  بیشتر از کود‌های شیمیایی استفاده می‌کنند، یکی از مشکلات این کود‌ها وجود مقدار زیاد نیترات در آنهاست.

البته در باغبانی کود‌های نیتروژنه مشکل زیادی ایجاد نمی‌کنند، چرا که نیترات زیادی جذب میوه درختان نمی‌شود، نیترات بیشتر جذب اندام رویشی گیاهان مخصوصا  ساقه آن‌ها می‌شود، به همین دلیل متخصصان تغذیه معتقدند از مصرف ساقه گیاهانی همچون کاهو و اسفناج تا حد امکان پرهیز کنید.

توصیه می‌شود از گیاهان ارگانیک بیشتر استفاده کرده و ساقه وسط گیاهانی مثل کاهو را استفاده نکنید، پرورش سبزی خوردن در باغچه منزل هم راهی مناسب برای داشتن سبزیجات مفید و تازه است.

نیترات خطر ابتلا به کم خونی و انواع سرطان را افزایش می‌دهد.

خوراکی های کاهنده فشار خون/ خطر مصرف ساقه کاهو / با این خوراکی نیمی از انرژی بدن تامین می‌شود/ نقش این میوه ها در سلامت کبد و کلیه

اهمیت نان در چیست؟

نان از مهم‌ترین مواد غذایی موجود در سبد غذایی خانواده هاست.

ارزش غذایی نان بسیار بالاست و الگوی غذایی ایرانیان هم اهمیت آن را افزایش داده است، گروه نان و غلات منبع کربوهیدرات های پیچیده و فیبر هستند و مواد غذایی این گروه بیشتر نقش تامین انرژی بدن را به عهده دارند، به طور متوسط می‌توان گفت، نان حدود نیمی از انرژی مورد نیاز افراد را در طول روز تامین می‌کنند.

با این وجود، مبتلایان به بیماری سلیاک به دلیل حساسیت به گلوتن (نوعی پروتئین موجود در آرد گندم) در مصرف نان محدودیت دارند.

این افراد باید نان‌هایی را مصرف کنند که حاوی آرد گندم یا جو نباشد، آن‌ها می‌تواند از نان‌هایی حاوی آرد سیب زمینی، برنج یا ذرت استفاده کنند.

خوراکی های کاهنده فشار خون/ خطر مصرف ساقه کاهو / با این خوراکی نیمی از انرژی بدن تامین می‌شود/ نقش این میوه ها در سلامت کبد و کلیه

روش های کنترل جوش نوجوانی

یکی از مشکلات پوستی در سنین نوجوانی، ظاهر شدن آکنه های ریز و متوسط است، آکنه های که جوش جوانی یا غرور جوانی هم نامیده می شوند.
نوجوانان باید بدانند از هرگونه فشار یا مالش این جوشها باید خودداری کنند، هیچ گاه این ضایعات را خالی یا از بین نبرید؛ استفاده از کرم ها و مواد آرایشی چرب در رشد این جوش ها موثر هستند، توصیه می شود نوجوانان کمتر از این مواد استفاده کنند.

تعریق پوست یکی از مواردی است که وضع این جوش ها را بدتر می‌کند، نوجوانان بهتر است پس از انجام فعالیت های ورزشی حتما دوش بگیرند.

میوه‌های محافظ کبد و کلیه

کبد و کلیه به دلیل وظایف زیادی که برعهده دارند بیشتر در معرض آلودگی‌ها و بیماری‌ها قرار دارد؛ خوب است بدانید که برخی از میوه‌ها می‌توانند میزان سلامت این دو عضو حیاتی بدن را ارتقا دهند.

هندوانه یکی از این میوه هاست که مخصوصا در فصول گرم سال، بخشی از کمبود آب بدن را جبران کرده و ادرار آور است، هندوانه در پاکسازی کلیه و بهبود عملکرد آن نقش خوبی دارد.

یکی از ده‌ها خاصیت سیب هم بهبود بخشیدن به عملکرد کلیه است، علاوه بر این سیب با کاهش میزان کلسترول بد خون، کبد انسان را تصفیه می‌کند.

گریپ فروت هم از میوه‌های محافظ کبد است، این میوه حاوی آنتی اکسیدان‌های است که سلامت کبد را ارتقا می‌دهند.

خوراکی های کاهنده فشار خون/ خطر مصرف ساقه کاهو / با این خوراکی نیمی از انرژی بدن تامین می‌شود/ نقش این میوه ها در سلامت کبد و کلیه

انتهای پیام/

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=211467

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x