تاریخ : سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Tuesday, 23 April , 2024
0

روحانی: تبریز باید برای قرن ها پایتخت گردشگری بماند / ما با برجام حسن نیتمان را به جهان ثابت کردیم/اگر برجام بد بود چرا امضا کردید؟

  • کد خبر : 211412
  • 06 اردیبهشت 1397 - 1:15
روحانی: تبریز باید برای قرن ها پایتخت گردشگری بماند / ما با برجام حسن نیتمان را به جهان ثابت کردیم/اگر برجام بد بود چرا امضا کردید؟

رئیس جمهور گفت:  کاخ سفید اول باید بدهی‌های گذشته‌اش را جبران کند بعد از  خواسته های جدید سخن گوید.

آغاز افتتاح اجلاس تبریز 2018 با حضور رییس جمهور
به گزارش «کمال مهر»؛ حسن روحانی رئیس جمهور کشورمان در آیین تبریز ۲۰۱۸ گفت:به مردم فهیم تبریز این رویداد تاریخی را تبریک می‌گویم و از همه وزرای گردشگری سازمان‌های همکاری‌های اسلامی که با ذوق و سلیقه ارزشمندشان به تبریز آمدند خوش آمد می گویم.

رئیس جمهور با اشاره به نا امنی هی منطقه گفت:اگر نگاه مابه جامعه و بشریت و انسان‌ها اصلاح شود آنگاه دنیا عوض خواهد شد.

روحانی افزود: وضع حاکم بر کشورهای یمن، آفریقا، سوریه، فلسطین به دلیل دید غلطی است که در جهان حکم فرماست.

وی گفت: برخی فکر می‌کنند  تصمیم گیرنده در خاورمیانه باید کاخ سفید بوده و یک رژیم غاصب ظالم بر مردم برخی از کشور‌های این منطقه مسلط و همه ذخایر خاورمیانه را به یغما ببرند.

روحانی گفت: طمع ذخایر طلای سیاه و  پول کشور‌های منطقه عقل را از غربی ها ربوده و هر روز سخنی می‌گویند که نه با شان منطقه و نه با شان مردم سازگار است.

وی با اشاره به تجاوز غربی ها به خاک کشورهای خاورمیانه گفت: به صراحت می‌گویند اگر پول بدهید در سوریه می‌مانیم پس شما جیره خوار دیگران هستید و ارتش شما دنبال دزدی است و حیثتی برای خود باقی نمی گذارید، اگر شما از منطقه  خارج شوید منطقه امنیت پیدا می کند.

روحانی با اشاره به برجام افزود: ما با برجام به دنیا حسن نیت خود را نشان دادیم و خط بطلانی بر روی همه ایران هراسی‌ها کشیدیم و دروغ بودن اینکه ایران دنبال صلاح کشتار جمعی است را ثابت کردیم.

وی افزود: با این توافق به دنیا ثابت کردیم که امریکا قابل اعتماد نیست و توافقی که انجام شد نشان دادکه امریکا به عهد و اخلاق خود پایبند نیست.

روحانی در ادامه با اشاره به پا برجا ماندن برجام گفت: موانعی که غربی ها بر سر راه سرمایه گذاران و  کارآفرینان  می گذارند برخلاف  برجام است و باید اول به تعهد خودتان عمل کنند بعد از ما درخواست وام جدید داشته باشند.

وی افزود: ما از ابتدای کار دولت به دنیا اعلام کردیم دنبال تعامل سازنده و تعامل گسترده با جهان هستیم که معنای ان این است که منافع مشترکی را با کشور‌های دنیا داشته باشیم و سیاست برد برد را پیش ببریم و اگر کسی به نفع خود و ضرر دیگری تعامل کرد این توافق کاربردی نخواهد بود.

وی با اشاره به صنعت گردشگری افزود: یکی از راه‌های تعامل با جهان صنعت توریسم است توریسم هم ارتباط با تاریخ و گذشته کشورهاست و هم ارتباط با آینده کشور‌ها محسوب می‌شود و می‌تواند رونق اقتصادی را برای ما ایجاد و زندگی مردم را بهتر کند.

وی گفت: مقدمه اصلی جاذبه گردشگری این است اخلاق و رفتار مردم برروی گردشگران تاثیر گذارباشد و آنهارا مجذوب شهر خود کند وبا توجه به ظرفیت‌هایی که در تبریز به عنوان مسیر اصلی جاده ابریشم و مرکز تجارت این منطقه شناخته شده این امر دور از دسترس نیست.

روحانی گفت: باید مسئولان استان تلاش کنند تبریز فقط برای امسال مرکز گردشگری نباشد بلکه این امر ده‌ها بار متوالی تکرارشود و با توجه به جاذبه‌ها و ظرفیت‌هایی که از این شهر سراغ داریم این امر دور از دسترس نیست.

 

انتهای پیام/ش

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=211412

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x