تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024
0

 داعش را تهدید کرده بودیم که پایش به مرزهایمان برسد، آن را قلم می‌کنیم/پشت هر تهدید برنامه‌ریزی نظامی وجود دارد

  • کد خبر : 210968
  • 29 فروردین 1397 - 1:17

برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری امشب با موضوع ارتش انقلابی، رویکردها و راهبردها برگزار شد.

داعش را طوری تهدید کردیم که حتی تا ۴۰ کیلومتری ایران نزدیک نشدند

به گزارش خبرنگار گروه سیاسی «کمال مهر»؛  امیر سرتیپ کیومرث حیدری فرمانده نیروی زمینی ارتش در برنامه گفتگوی ویژه خبری درباره ۲۹ فروردین روز ارتش، اظهار کرد: در اواخر سال ۵۷ که انقلاب شکوهمند اسلامی به رهبری امام راحل به پیروزی رسید، بلافاصله غائله‌هایی در استان‌های مرزی به پا شد که وجه مشترک همه آن‌ها انحلال ارتش بود.

وی ادامه داد: دشمنان آن روز‌ها می‌دانستند که تنها بازوی مسلح و قدرتمندی که می‌تواند برنامه‌های شوم آن‌ها را نقش بر آب کند، ارتش و نیروی زمینی است و فشار‌های زیادی ایجاد شد تا ارتش منحل شود. بصیرت و ژرف نگری امام راحل چنین روز‌هایی نقش بسته بود و ایشان از ارتش دفاع کردند.

امیر حیدری درباره آمادگی‌های مجموعه نیروی زمینی ارتش، گفت: مثلث آمریکایی، غربی، عربی و عبری هر ترفندی را علیه حرکت الهی انقلاب به کار بردند اما ناکام ماندند و از این بابت نگرانی عمیقی دارند.

فرمانده نیروی زمینی ارتش با اشاره به برنامه گسترده دشمنان برای مانع ایجاد کردن سر راه انقلاب، تصریح کرد: داعش را ایجاد کردند تا بتوانند جنگ مذهب علیه مذهب را در منطقه رقم بزنند و به اهدافشان برسند، اما ژرف نگری و بصیرت مقام معظم رهبری، نیرو‌های مسلح و مردم موجب شد تا ما در تعقیب آن‌ها قرار بگیریم تا جایی که جنگ را در دورتر از مرز‌های خودمان به سامان برسانیم.

وی با اشاره به پیروزی مردم بر داعش، گفت: این پیروزی مشت محکمی بر دهان دشمنان بود لذا می‌خواهند انتقام بگیرند و شیرینی این پیروزی را در کام ما ناماندگار کنند.

امیر حیدری اضافه کرد: نیرو‌های مسلح ما توانستند نه تنها از مرز‌های مشخص جغرافیایی حفاظت و حراست کنند بلکه توانستند برای انهدام غده سرطانی نو رسته داعش دستی بر آتش داشته باشند و حرکت مذبوحانه آنان را در خانه‌های خودشان در نطفه خفه کنند.

فرمانده نیروی زمینی ارتش تصریح کرد: ما گوش به فرمان مقام معظم رهبری هستیم اکنون نیز نیروی زمینی با صلابت در مرز‌های غربی و جنوب غربی حضور دارد.

وی با تاکید بر اینکه حضور ما در مرز‌ها به معنای وجود خطر و تهدید نیست، گفت: در مرز‌ها حضور داریم تا بتوانیم فعالیت‌ها و حرکت‌ها را رصد کنیم و یگان‌ها را آماده نگه داریم.

امیر حیدری در پاسخ به اینکه زمانی که داعش مقداری به مرزهایمان نزدیک شده بود، تهدید قاطعی علیه آنان داشتید، این تهدید تا چه اندازه عملیاتی بود، بیان کرد: اگر در جایی تهدیدی می کنیم، قطعا پشت آن برنامه ریزی نظامی وجود دارد.

فرمانده نیروی زمینی ارتش با بیان اینکه آن زمان داعش را تهدید کردیم که اگر پایش به مرزهایمان برسد آن را قلم می کنیم و نخواهیم گذاشت، چشم نامحرم به مرزهای کشورمان بیفتد، تصریح کرد: این تهدید کاملا برنامه ریزی شده بود و فقط لسانی نبود. همین تهدید و حضوری که آنان باور نمی کردند چنین با صلابت باشد، کارساز بود و داعش نتوانست خود را به چهل کیلومتری مرزهایمان برساند.

وی درباره ترکیب ارتش انقلابی گفت: همه انقلاب‌ها دارای مکتب و خاستگاه فرهنگی مشخص هستند و انقلاب از آن خاستگاه حرکت خود را آغاز می‌کند.

امیر حیدری تصریح کرد: ارتش انقلابی به معنای ارتشی ولایت محور، توانا، آماده، فهیم و پایبند به ارزش‌ها است. ارتش جمهوری اسلامی به ویژه نیروی زمینی مصداق بی نظیری از ارتش انقلابی است.

فرمانده نیروی زمینی ارتش یادآور شد: اگر امام راحل در ۲۹ فروردین ۵۸ موجب شدند تا ارتش تولدی ولایی پیدا کند متقابلا ارتش هم این عنایت را گرامی داشته و با حضور در استان‌های مرزی و دوران پر شکوه دفاع مقدس، ولایت مداری خود را به منصه ظهور رسانده است.

وی با تاکید بر اینکه ارتش ۴۸ هزار شهید تقدیم کرده است که همانند ستارگان در آسمان خودنمایی می‌کنند، بیان کرد: هنوز رویش سبز انقلابی در ارتش شاداب و سرزنده است.

امیر حیدری درباره مبنای تحولات ساختاری و راهبردی در نیروی زمینی، اظهار کرد: بنده زمانی که به فرماندهی نیروی زمینی منصوب شدم، اوامر و منویات رهبری درباره ارتش را جمع بندی کردم و در قالب برنامه بازطراحی نیروی زمینی به استحضار مقام معظم رهبری رساندم.

فرمانده نیروی زمینی ارتش اضافه کرد: امروز مبنای این تحول راهبردی در نیروی زمینی در واقع اجرای فرامین فرماندهی معظم کل قواست. با این مبنا برای آینده هم برنامه ریزی کرده ایم.

وی با تاکید بر اینکه آینده پژوهی در نیروی زمینی سامان دهی شده است، تصریح کرد: مبتنی بر آورده‌های این آینده پژوهی، در ساختار سازمان نیروی زمینی تحولی ایجاد کردیم تا به آنچه که در فرمان رهبری معظم انقلاب وجود دارد، پاسخ دهیم.

فرمانده نیروی زمینی ارتش اظهار کرد: با این تحولات قصد داریم نیروی زمینی را برای پاسخگویی به نیاز‌های عملیاتی آینده آماده کنیم. در این زمینه روی چابک سازی، حرفه‌ای و تخصصی کردن این نیرو برنامه ریزی‌های خوبی کرده ایم.

وی تصریح کرد: در نیروی زمینی نگاه را به چهره ها، اندیشه‌ها و دانشمندان جوان معطوف کردیم چرا که این جوانان بایستی در چرخه فرماندهی آزموده شوند تا فرمانده خوب و عالم باشند.

امیر حیدری گفت: تیپ‌های متحرک هجومی در گستره بسیار وسیع در حال آماده شدن هستند که از قدرت تحرک و تهاجم ۱۰۰ درصد برخوردار باشند. آزمون‌هایی هم در رزمایش اخیر از این تیپ‌ها گرفته شد و توانستند رکورد خوبی بزنند.

وی با بیان اینکه این رکورد گیری در رزمایش‌های بعدی هم ادامه خواهد داشت، افزود: بخشی از تیپ‌ها به تیپ‌های واکنش سریع تبدیل شدند تا بتوانند در کسری ار زمان صاعقه وار خود را به دشمن برسانند.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا می‌توانید دسته بندی تهدیدات را اعلام کنید، گفت: با توجه به عمق راهبردی بسیار متعالی جمهوری اسلامی، بصیرت بی بدیل مقام معظم رهبری، معرفت نورانی مردم نسبت به ارزش‌های انقلابی و آمادگی‌های بی بدیل همه نیروی‌های مسلح، هیچ وقت خطری را برای نظام به عنوان تهدیدی که بزرگ باشد، به زبان نمی‌آوردم، چون این احساس در من وجود ندارد.

فرمانده نیروی زمینی ارتش تاکید کرد: ما کاملا آماده ایم و دشمنان هم این را می‌دانند. زمانی که به عراق حمله کردند، پروژه آنان صرف حمله به عراق نبود. بلکه افغانستان و ایران را هم در برنامه‌های خود تعریف کرده بودند تا هم زمان نقشه هایشان را پیش ببرند.

امیر حیدری گفت: آن زمان فرمانده قرارگاه جنوب در خوزستان بودم. سرباز ما با سربازان امریکایی و انگلیسی که در مرز شلمچه در خاک عراق قدم می‌زد، چهره به چهره می‌شدند.

وی بیان کرد: همان موقع می‌خواستند سرکی داخل خاک کشورمان بیندازند و درس عبرتی گرفتند که به این مرز و بوم نگاه چپ نکنند.

فرمانده نیروی زمینی ارتش تاکید کرد: در طول دفاع مقدس فرد نادانی همچون صدام را مدیرعامل کردند و تحت حمایت همه جانبه قرار دادند. آن زمان انقلاب اسلامی دوران طفولیت خود را تجربه می‌کرد امروز انقلاب به مرز نشاط و دوران پختگی خود رسیده است.

امیر حیدری با بیان اینکه تهدیدی که بتوان آن را عددی حساب کرد، فعلا کشورمان را تهدید نمی‌کند،  افزود: انقلاب جای خود را در میان ملت‌های دنیا پیدا کرده است و مردم منطقه با اهداف نورانی آن آشنا شده‌اند. این عمق راهبردی انقلاب نیز متکی به اندیشه مردم بوده و به زور به آن دست نیافته است.

امیر سرتیپ حیدری با اشاره به اینکه ما تاکتیک محور هستیم و باید تاکتیک‌هایی را ابداع کنیم که بتوانیم به وسیله‌ی آن تاکتیک‌ها بر تجهیزات دشمن غلبه کنیم، گفت: در ارتباط با نوع تجهیزات و تکنولوژی دشمن، ما نیز در مقابل مطالعه متقابل انجام می‌دهیم لذا اگر تهدیدی علیه ما صورت بگیرد می‌توانیم پاسخ قاطع دهیم، در ترازی که بتوانیم به دشمن پاسخ قاطع بدهیم آمادگی داریم.

فرمانده نیروی زمینی ارتش تصریح کرد: ارتش جمهوری اسلامی ایران به طور کلیزمین تا آسمان با تمام ارتش‌های دنیا تفاوت  دارد، ارتش ما امروزه ارتشی بی بدیل و بی نظیر است که در رأس آن، ولی فقیه قرار دارد، همه نیرو‌های مسلح به این مهم اعتقاد دارند به طوری که در رأس ارتش‌های دیگر چنین فرماندهی الهی وجود ندارد و این موضوع سبب تفاوت در مشروعیت شده است، ارتش جمهوری اسلامی ایران دارای مشروعیت قانونی و الهی است.

امیر سرتیپ حیدری با اشاره به اینکه شهادت در رکاب، ولی فقیه و امام معصوم معنا پیدا می‌کند ادامه داد: ارتش ما با سایر ارتش‌های دنیا تفاوت ماهوی دارد و از سوی دیگر تفاوت در ماموریت هم نیز وجود دارد، ما قصد تجاوز و تعدی به کشور‌ی را نداریم بلکه اگر توانایی و اقتداری ایجاد شده برای خدمت به بشریت و اعتلای دنیای اسلام است، در حالی که در کشور‌های دیگر به محض رسیدن به قدرت بر دیگران ظلم می‌کنند، نیروی‌های مسلح ما با اقتدار و توانمند هستند.

وی با اشاره به استمرار در عملیات و متکی بودن بر توانمندی‌های بومی کشور اظهار داشت: تفاوت نیروی مسلح ما با ارتش زمان طاغوت قابل قیاس نیست لذا، در آن زمان مهمات و تجهیزاتمان هیچ یک ساخت ایران نبود.

فرمانده نیروی زمینی ارتش با اشاره به موشک‌های اقتدار آفرین نظام جمهوری اسلامی افزود: غرش تانک‌های ما می‌تواند دشمن را مرعوب کند، از سوی دیگر جماران در دریا بزرگترین وسیله دفاعی ما محسوب می‌شود، تجهیزات ما ساخته و پرداخته ذهن فعال دانشمندان ایرانی است، ما بر روی پای خود ایستاده ایم و این خواسته، ولی فقیه است.

فرمانده نیروی زمینی ارتش با اشاره به اینکه خاستگاه انقلاب اسلامی ایران در حول محور اسلام است که رشد و نمو پیدا کرده است افزود: ارتش و سپاه یک لشکر الهی هستند و تحت حرکت رهبر الهی قرار دارند، ستاد فرماندهی کل قوا ماموریت‌های ما را تفکیک کرده است.

امیر سرتیپ حیدری با اشاره به اینکه نیروی زمینی ما در سطح نیرو‌های زمینی جنوب غرب آسیا بی نظیر است گفت: ارتش‌های دیگر تا دندان مسلح هستند و این به معنای اقتدار نیست، اقتدار تولید، خلق کردن تاکتیک‌ها و تکنیک‌ها است.

وی با تاکید بر اینکه نهضت خودکفایی در نیرو‌های مسلح نهادینه شده است عنوان کرد: تفاوتی بین نیرو‌های مسلح وجود ندارد و سبقه برادری کمرنگ نشده است، هرکدام از ما تحت امر، ولی فقیه هستیم.

فرمانده نیروی زمینی ارتش بیان کرد: رابطه ما با مردم رابطه، ارتش فدای ملت است لذا، خود را فدای مردم می‌دانیم و این شعار نیست بلکه ریشه در شعور آحاد نیرو‌های مسلح دارد.

امیر سرتیپ حیدری  ادامه داد: زمانی که بحث حقوق‌های نجومی بر روی آنتن بود، یکی از افتخارات نیرو‌های مسلح این بود که نامی از نیرو‌های مسلح در این باره به زبان نیامد، از دولتمردان کشور و عزیزانمان در مجلس درخواست می‌کنیم در ارتباط با رسیدگی به وضعیت حقوق و مزایای نیرو‌های مسلح برنامه ریزی مناسبی داشته باشند البته در بعد معیشتی کار‌های درون سازمانی خوبی صورت گرفته است.

وی با اشاره به اینکه ذره‌ای تفاوت بین نیرو‌های مسلح وجود ندارد، ادامه داد: نیرو‌های مسلح از ابتدا بر روی پای خود ایستاده است و بعد از انقلاب این موضوع نهادینه شده است.

فرمانده نیروی زمینی ارتش با اشاره به شعار سال مبنی بر حمایت از تولیدات داخلی افزود: نیرو‌های مسلح بر خود تکلیف شرعی می‌دانند که از کالا‌های ایرانی حمایت کنند لذا این تکلیف شرعی و عدول از آن را گناه می‌دانیم، خرید کالای خارجی در صورتی که مشابه آن نیز در داخل تولید می‌شود ،گناه است.

امیر سرتیپ حیدری تصریح کرد: فرمانده کل ارتش بخشنامه‌ای صادر کرده‌اند که خرید هر کالای خارجی که مشابه آن در داخل تولید می‌شود ممنون است و لغو دستور محسوب می‌شود.

امیر سرتیپ حیدری با تاکید بر اینکه باید بر روی پای خود بایستیم،گفت: با تأسی از همین رویه به خودکفایی رسیده‌ایم، حتی می‌توانیم به کشور‌های نیازمند برخی از کالا‌هایمان را صادر کنیم، در ارتش به عنوان مثال هیچ فرماندهی حتی حق استفاده از خودکار خارجی را ندارد لذا باید همه از تولید داخل حمایت کنیم، ما قطعات ساخت داخل خود را بر روی تجهیزات دفاعیمان نصب می‌کنیم و به درجه‌ای از پیشرفت رسیده‌ایم که تحریم را احساس نمی‌کنیم.

وی با اشاره به اینکه در مسئله زلزله با تمام توان کمک کردیم به طوری که صاعقه وار حضور یافتیم، گفت: منطقه سرپل ذهاب آخرین شهر مرزی کشور است و برای دسترسی به داخل شهر باید از گردنه‌ای عبور می‌کردند که این گردنه فروریخته بود، بنابراین ارتش ۵۵۳ پرواز را انجام داد تا قاطبه مصدومین را از سرپل ذهاب به کرمانشاه انتقال دهد.

امیر سرتیپ حیدری با اشاره به اینکه در سال حجم کثیری از عزیزان فرهیخته و تحصیلکرده وارد ارتش می‌شوند تا دوران سربازی را تجربه کنند، گفت: باید پادگان‌ها را برای حضور آن‌ها خوشایند سازی کنیم، هر کسی هر تخصصی دارند باید بر تخصص خود بماند.

وی با اشاره به اینکه ارتش از تخصص افراد استفاده می‌کند تا آن‌ها از تخصص خود جدا نشوند بیان کرد: آسایشگاه‌ها را تزیین و آماده سازی کرده‌ایم، مطابق بخشنامه‌ای که وجود دارد، سربازی راحت‌تر شده است، اخیراً قرارگاه مهارت آموزی در نیروی مسلح ایجاد شده تا سربازان تجربه خود را غنی‌تر کند، انواع حرفه‌های مختلف در ارتش ساماندهی شده تا سربازان در حرفه خود تجربه بیشتری کسب کنندو بعد وارد جامعه شوند.

این خبر در حال تکمیل است…

 

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=210968

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x