تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
0

فرمانده سوری: علت فعال شدن سامانه دفاعی سوریه حمله سایبری بوده است

  • کد خبر : 210981
  • 29 فروردین 1397 - 1:21

یک فرمانده سوری اعلام کرد حمله سایبری از جانب آمریکا و رژیم صهیونیستی، علت فعال شدن سامانه دفاع موشکی سوریه در بامداد امروز بوده است.

به گزارش گروه بین‌الملل «کمال مهر» به نقل از رویترز، رسانه‌های دولتی سوریه و یک فرمانده ارتش سوری روز سه‌شنبه اعلام کرد هشدار اشتباه موجب شلیک موشک‌های دفاعی سوریه در بامداد امروز شده و حمله جدیدی علیه خاک این کشور صورت نگرفته است.

تلویزیون دولتی سوریه بامداد سه‌شنبه اعلام کرد سامانه‌های دفاع موشکی این کشور چند موشک را که به سوی یک پایگاه هوایی در منطقه حمص شلیک شده بودند ساقط کرده است.

در پی حمله اخیر آمریکا و متحدانش به سوریه و نیز حمله هوایی جنگنده‌های اسرائیل به خاک این کشور، انتشار این خبر در بامداد روز سه‌شنبه نگرانی‌ها درباره احتمال تشدید تنش‌ها در مسئله سوریه را افزایش داد.

خبرگزاری سانا به نقل از یک منبع نظامی اعلام کرد چند موشک دفاعی شلیک شده اند اما هیچ حمله خارجی به وقوع نپیوسته است.

همچنین یک فرمانده نظامی دیگر گفت شلیک موشک‌های سامانه دفاعی سوریه در پی اختلال ناشی از «حمله سایبری» به سامانه رادار این کشور از جانب اسرائیل و آمریکا، بوده است. این فرمانده گفت مسئله مذکور با کارشناسان روس در میان گذاشته شده است.

یک سخنگوی وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) گفت آمریکا در لحظه شلیک این موشک‌ها در این منطقه فعالیتی نداشته است. یک سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی نیز درباره این خبر گفت: «ما درباره چنین گزارش‌هایی اظهار نظر نمی‌کنیم.»

آمریکا، انگلیس و فرانسه به بهانه انتشار ادعای استفاده از تسلیحات شیمیایی در دوما واقع در غوطه شرقی دمشق، روز شنبه علیه سوریه حمله‌ای هوایی ترتیب دادند. این حمله در حالی انجام شد که روسیه و سوریه  ادعاها در خصوص حمله شیمیایی در دوما را رد کرده بودند.

انتهای پیام/

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=210981

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x