تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
0

مردم کدام کشورها بیشترین و کمترین میزان خواب را دارند؟

  • کد خبر : 210937
  • 26 فروردین 1397 - 1:16
مردم کدام کشورها بیشترین و کمترین میزان خواب را دارند؟

مردم دنیا به طور متوسط بین ۶ تا ۸ ساعت از شبانه‌روز را می‌خوابند که این موضوع به عوامل مختلفی بستگی دارد.

مردم کدام کشورها بیشترین و کمترین میزان خواب را دارند؟ه گزارش گروه وبگردی «کمال مهر»،ساعت خواب افراد به عوامل بسیاری از جمله سن، شغل، روابط خانوادگی و اجتماعی، مذهب و فرهنگ آنها بستگی دارد.

برخی تحقیقات نشان می‌دهند که یکی از عوامل تعین کننده میزان خوابمردم یک کشور، سرانه تولید ناخالص داخلی آن کشور است. تولید ناخالص داخلی یکی از معیارهای اندازه‌گیری در اقتصاد است که در برگیرنده مجموع ارزش کالاها و خدمات نهایی است که در طی یک دوره یک ساله در یک کشور تولید می‌شود.

مردم نیوزیلند با متوسط ۷ ساعت و ۴۰ دقیقه و مردم ژاپن با متوسط ۶ ساعت و ۲۰ دقیقه، به ترتیب پرخواب‌ترین و کم‌خواب‌ترین مردم جهانهستند.

مردم هلند، فنلاند، استرالیا، بریتانیا، بلژیک و ایرلند بیش از هفت و نیم ساعت در طول شبانه‌روز می‌خوابند. تولید ناخالص داخلی این کشورها بین ۴۰ تا ۷۰ هزار دلار به ازای هر فرد است. مردم لوکزامبورگ که تولید ناخالص داخلی آنها بیشتر از ۱۰۰ هزار دلار به ازای هر فرد است، روزانه نزدیک به ۷ ساعت و ۲۰ دقیقه را در خواب به سر می‌برند.

مردم ژاپن، کره‌جنوبی و عربستان سعودی زمانی بین ۶:۱۵ تا ۶:۳۰ را به خواب اختصاص می‌دهند. سرانه تولید ناخالص داخلی این کشورها حدود ۳۵ تا ۵۵ هزار دلار در سال است.

مردم کشورهای جنوب شرق آسیا، آمریکای جنوبی، خاورمیانه و آفریقا که تولید ناخالص داخلی آنها به ازای هر نفر کمتر از ۳۰ هزار دلار است اغلب کمتر از ۷ ساعت در طی شبانه روز می‌خوابند.

موسسه غیرانتفاعی بنیاد ملی خواب اعلام کرده است که افراد به طور متوسط باید بین ۷ تا ۹ ساعت در طی شبانه‌روز بخوابند چرا که کم‌خوابی سلامت بدن انسان را به خطر می‌اندازد.

همچنین تحقیقات این موسسه نشان می‌دهد که خواب کمتر به اقتصاد کشورها زیان می رساند و از تولید ناخالص داخلی آنها می‎کاهد. دلیل این امر خستگی و فرسودگی کارگران و کارمندان این کشورها و پایین آمدن بازده آنها در طول ساعات کاری است.

منبع:یورو نیوز

انتهای پیام/

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=210937

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x