تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024
0

روزنامه هاآرتص: پهپاد‌های ایران، تهدیدی برای اسرائیل است

  • کد خبر : 210827
  • 25 فروردین 1397 - 1:56

روزنامه هاآرتص در مطلبی اذعان کرد پروژه پهپادی ایران برای رژیم صهیونیستی یک تهدید جدی محسوب می‌شود.

به گزارش گروه بین‌الملل «کمال مهر»، روزنامه هاآرتص در گزارشی به حمله هوایی اخیر رژیم صهیونیستی به سوریه اشاره کرد و مدعی شد: این حمله می تواند قابلیت های جمهوری اسلامی ایران را برای جمع آوری اطلاعات و آمادگی برای آغاز حملات احتمالی به اسرائیل تقویت کند.

روزنامه هاآرتص همچنین نوشت: ایران در دهه ۱۹۸۰ ساخت پهپادها را آغاز کرده و دهها مورد هواپیمای بدون سرنشین را تولید کرده است. در سالهای اخیر به منظور حمایت از دولت بشار اسد، پهپادهای ایران در آسمان های سوریه و عراق دیده شده اند.

به نوشته این روزنامه، رژیم صهیونیستی معتقد است که همچنان دست برتر را در زمینه تولید پهپادها دارد؛ اما مدل های ایرانی نیز تهدیداتی علیه این رژیم محسوب می شوند. یک مقام ارشد رژیم صهیونیستی اعلام کرد: «اسرائیل قابلیتهای بالایی در زمینه تولید پهپاد دارد. اما حتی اگر پهپادهای ایرانی فناوری برتری هم نداشته باشند، باز هم این پهپادها می تواند برای آنها مفید باشند.»

روزنامه هاآرتص در ادامه با اعلام اینکه ایران در سالهای اخیر برای نیروهای تحت حمایتش در سوریه و عراق از جمله حزب الله، پهپاد فرستاده است، نوشت: یکی از این پهپادها با نام پهپاد حماسه، ۴۱۴ کیلوگرم وزن دارد و می تواند سنسور و موشک هایی را حمل کند. این پهپاد می تواند ۱۱ ساعت پرواز کند و مسافت حداکثر ۲۰۰ کیلومتر را بپیماید.

این روزنامه صهیونیستی همچنین مدعی شد: حضور طولانی مدت ایران در سوریه می تواند تهران را قادر کند تهدیدهایش علیه رژیم صهیونیستی را افزایش دهد و همچنین نیروهای نظامی و ابزارآلات جنگی را به سوریه و لبنان منتقل کند. ایران قصد ندارد از اهداف خود دست بکشد. بنابراین، حفظ قابلیت های حزب الله و دیگر گروه های حامی آنها –از جنوب لبنان تا بلندی های جولان — یک تهدید برای اسرائیل محسوب می شود. پروژه پهپادی ایران یکی از ابزارهایی است که این کشور می تواند بوسیله آن به اهدافش دست یابد.

هاآرتص همچنین ادعا کرد: «پروژه پهپادی ایران در سالهای اخیر تحت تأثیر تحریم های بین المللی علیه جمهوری اسلامی با آسیب هایی مواجه شده است. ایران مجبور است قطعات مختلف این پهپادها را به شیوه های مختلف از کشورهای غربی خریداری کند و به این ترتیب هزینه آنها هم سه برابر می شود. در نتیجه، ایران ساخت موتورها را خودش آغاز کرده است. اما با وجود پیشرفتهایی که در این زمینه بدست آورده است، استانداردهای فناوری پهپادهای آنها پایین است.»

یک مقام ارشد نظامی رژیم صهیونیستی اعلام کرد: حتی اگر ایران بتواند اینگونه پهپادها را خودش تولید کند، آنچه که باعث نگرانی ماست اهداف و اهمیت وجود چنین پهپادهایی در منطقه است.

این روزنامه در پایان نوشت: ایران در حال حاضر هم در تلاش است که پهپادهایش را ارتقا دهد و موتورهای جت را در آنها کار بگذارد که این باعث افزایش سرعت و کاهش صدای آنها می شود.

انتهای پیام/

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=210827

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x