تاریخ : پنجشنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 18 April , 2024
0

اظهارات تحقیر آمیز ترامپ خطاب به پادشاه عرب: بدون آمریکا کارتان تمام است

  • کد خبر : 210376
  • 17 فروردین 1397 - 1:23
اظهارات تحقیر آمیز ترامپ خطاب به پادشاه عرب: بدون آمریکا کارتان تمام است

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در اظهاراتی تحقیرآمیز خطاب به یک پادشاه عرب گفته که بدون آمریکا حتی دو هفته هم دوام نمی‌آورند و کارشان تمام است.

اظهارات تحقیر آمیز ترامپ خطاب به سعودی‌ها: بدون آمریکا کارتان تمام استبه گزارش گروه بین‌الملل «کمال مهر»، شبکه «سی. ان. ان»  گزارشی را درباره جلسه اخیر شورای امنیت ملی آمریکا منتشر کرد که موضوع آن درباره تصمیم‌گیری درباره آینده حضور نظامی آمریکا در سوریه بود.

سی.ان.‌ان در گزارش خود با بیان اینکه دونالد ترامپ در این نشست حمایت متحدان آمریکا از حضور نظامی این کشور در خاورمیانه را «ناکافی» و «محدود» عنوان کرده است، به نقل از یک منبع آگاه افزوده که رئیس جمهور آمریکا پیشتر در صحبت با دوستانش اعلام کرده که اگر آمریکا منطقه را ترک کند، پادشاهی‌های ثروتمند این منطقه باید جت‌های شخصی و زندگی‌های اشرافی خود را فراموش کنند.

به گفته این منبع آگاه، ترامپ در دیدار با پادشاه یکی از کشور‌های عرب حاشیه خلیج فارس، صراحتا به او گفته است: «بدون ما حتی دو هفته هم دوام نمی‌آورید. کارتان تمام می‌شود. آن وقت باید با هواپیما‌های عادی مسافربری پرواز کنید!»

گفتنی است ترامپ هفته گذشته در سخنرانی خود در اوهایو خواستار خروج سریع نیروهای آمریکایی از سوریه شد اما پس از نشست روز سه‌شنبه خود با تیم امنیت ملی کاخ سفید با ادامه حضور نیروهای آمریکایی در این کشور برای مدتی کوتاه و تا نابودی کامل داعش موافقت کرد.

ترامپ همچنین پیش از دیدار با مشاوران امنیت ملی خود در یک نشست خبری در کاخ سفید گفت عربستان اگر می‌خواهد نیروهای آمریکایی در سوریه بمانند باید هزینه مالی آن را پرداخت کند.

انتهای پیام/

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=210376

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x