تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
0

شریک محمد بن سلمان در محیط زیست ایران چه می‌کند؟+عکس

  • کد خبر : 210436
  • 17 فروردین 1397 - 2:17
شریک محمد بن سلمان در محیط زیست ایران چه می‌کند؟+عکس

باید ابعاد این ماجرا روشن شود که یکی از شرکای اصلی محمد بن سلمان در دشمنی با ایران و کشتار هزاران کودک یمنی، چه دلسوزی برای محیط زیست ایران و گونه‌های زیستی در خطر کشور ما دارد.

گروه  سیاسی «کمال مهر» – در ۲۸ بهمن ۹۶، تسنیم گزارش داد که  “مؤسسه حیات وحش پارسیانکه مدیریت آن را کاووس سیدامامی، متهم امنیتی انتخار کرده به عهده داشت، در گزارش عملکرد این مؤسسه برای سال ۹۴، اعلام کرده بود که جرج شالر معاون مؤسسه پنترا به ایران سفر داشته و دو هفته در شهرهای مختلف کشورمان تردد داشته است. جرج شالر در پروژه‌ای  که تحت عنوان حفاظت از یوزپلنگ آسیایی توسط مؤسسه کاووس سیدامامی راه‌اندازی شده بود، “مشاور خارجی و همکار پروژه” معرفی شده است و در جریان سفرش به ایران، به استان‌های یزد، سمنان و … سفر کرده است. ”

جرج شالر در سفر به ایران

مؤسسه‌ای که شالر معاون آن است، تحت مدیریت شخصی است به‌نام «فردریک لونای» قرار دارد. این فرد، علاوه بر این مؤسسه، ریاست مؤسسه‌ای را که تحت پوشش محیط زیست توسطمحمد بن زاید ولیعهد امارات متحده عربی تشکیل شده، عهده‌دار است.

هیات مدیره «صندوق حفاظت از گونه های محمد بن زاید آل نهیان» که نام فردریک لونای در ردیف چهارم دیده می شود

اما در جستجوها در پروژه‌های حفاظتی محیط زیست کشور که عمدتا بر عهده موسسات غیردولتی(NGO) است هم به نام «محمد بن زاید آل نهیان» به عنوان حامی برمی خوریم.

موسسه «نجوای زمین» ، یکی از همان NGOهاست که در چند سال اخیر به شدت در حوزه حساس محیط زیست فعال شده‌اند و ظاهرا نظارت چندانی روی آن‌ها نبوده است. طبق اطلاعات سایت این موسسه، «نجوای زمین» یک ” موسسه آموزشی است که با استفاده از روش‌های کاربردی علمی-فرهنگی و برای حل چالشهای پیشروی محیط زیست گام برمیدارد. در این موسسه تلاش می‌شود تا به کمک روشهای نوین آموزشی کشف طبیعت و برقراری ارتباط با آن به زندگی انسانها بازگردانده شود. “

در نگاه به وبسایت این مجموعه، در قسمت «پروژه‌های حفاظتی»، به دو پروژه برمی خوریم: «پروژه بررسی اولیه وضعیت گربه پالاس در البرز مرکزی» و «پروژه حفاظت خرس سیاه آسیایی در استان هرمزگان»

جالب این جاست که در بخش «حامیان پروژه» در هر دوی این دو پروژه به نام «محمد بن زاید» و موسسه او به نام «صندوق حفاظت از گونه‌های محمد بن زاید» برمی خوریم!

همین باعث می شود که نگاهی به وبسایت این صندوق بیاندازیم تا با فعالیت‌های آن در ایران بیشتر آشنا شویم. این جاست که در می یابیم چه اندازه نفوذ این اماراتی در پروژه‌های محیط زیستی ما بالاست. دست‌کم ۱۰ پروژه محیط زیستی و حفاظتی توسط این صندوق در ایران مورد حمایت قرار گرفته است:

صندوق محمد بن زاید برای حفاظت از گونه‌ها

اما «محمد بن زیاد آل نهیان» کیست؟

او ولیعهد ابوظبی و نایب فرمانده کل قوای مسلح امارات متحده عربی است، کسی که نیروی اصلی پیشران سیاست خارجی فعال امارات و «حاکم دو فاکتوی امارات» محسوب می‌شود.

محمد بن زاید آل نهیان

وی فرزند زاید بن سلطان آل نهیان (بنیانگذار امارات متحده عربی) و همچنین برادر خلیفه بن زاید آل نهیان (حاکم ابوظبی) است.

به مفهوم دیگر، محمد بن زاید، بدیل محمد بن سلمان سعودی در امارات متحده عربی و حاکم حقیقی امارات است و در مقام فرمانده نیروهای مسلح و مسوول سیاست خارجی این شیخ‌نشین، نقش اصلی را در «شورای همکاری خلیج فارس» و «ائتلاف عربی» به رهبری عربستان سعودی بازی می کند که ۴ سال است، یمن مظلوم را زیر بمباران وحشیانه و تحریم جنایتکارانه قرار داده‌اند. به واقع، امارات امروز یکی از اضلاع مربع ضدیت با ایران است که اضلاع دیگر آن ترامپ، بن سلمان و نتانیاهو هستند. طبق اخبار متعددی که در دو سال گذشته منتشر شد، بن زاید شریک اصلی بن سلمان برای گسترش نفوذ و تبدیل شدن به حاکم عملی عربستان بوده است.

بن زاید و بن سلمان

روابط این دو آن اندازه صمیمی است که به گفته «مجتهد»، فعال رسانه‌ای معروف سعودی که خبر از پشت پرده‌های این کشور می دهد، بسیاری از تفریحات بن سلمان در کشتی تفریحی محمد بن زاید انجام می گیرد و محمد بن زاید یک مشاور اصلی برای طرح‌های بن سلمان است.

از سوی دیگر، بن زاید از دوستان صمیمی و شرکای «جرد کوشنر»، داماد یهودی صهیونیست ترامپ است که نقش پررنگی در جهت گیری ضدایران ترامپ و همچنین سیاست‌هایی چون انتقال سفارت آمریکا به قدس اشغالی داشته است.

گزارش‌های دیگر مشرق در این زمینه را بخوانید:

**طرح خطرناک جاسوسان محیط زیست برای ایران که هنوز در حال اجراست/ سناریوی سوریه‌سازی از طریق «بحران آب» چگونه کلید خورد؟

**براندازی در ایران به سبک ترامپ: ایجاد نارضایتی با مشکلات محیط زیستی +عکس و فیلم

**متهمان امنیتی در پارک ملی توران به دنبال چه بودند؟ +تصاویر

**سناتورزاده‌ فعال در اسراییل که مشاور ارشد سازمان محیط زیست شد +تصاویر و اسناد

حال با آشکار شدن ابعادی از پرونده امنیتی جاسوسی محیط زیستی و نقشه‌های دشمنان کشور برای استفاده از اهرم محیط زیست جهت ضربه زدن به ایران، باید از دستگاه‌های مسوول و نظارت‌کننده پرسید که ابعاد حضور حاکم امارات و موسسه متعلق به او در بحث استراتژیک محیط زیست ایران چیست و چرا موسسه متعلق به چنین کسی که به کشورش به همراه متحدان منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای آن در نوعی جنگ سرد با کشورمان به سر می برند، اصولا باید فعالیتی در این ابعاد در کشور داشته باشد.

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=210436

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x