تاریخ : پنجشنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 18 April , 2024
0

انگلیس: حفظ برجام مهم است اما نه به قیمت نادیده گرفتن اقدامات منطقه‌ای ایران!

  • کد خبر : 210300
  • 12 فروردین 1397 - 3:10
انگلیس: حفظ برجام مهم است اما نه به قیمت نادیده گرفتن اقدامات منطقه‌ای ایران!

سخنگوی وزارت امور خارجه انگلیس گفت پایبندی انگلیس به برجام به قیمت نادیده گرفتن فعالیت‌های منطقه‌ای ایران تمام نخواهد شد.

انگلیس: حفظ برجام مهم است اما نه به قیمت نادیده گرفتن اقدامات منطقه‌ای ایران!به گزارش گروه بین‌الملل«کمال مهر»، انگلیس ضمن اعلام پایبندی بهبرجام، بار دیگر نسبت به آنچه از سوی آمریکا و همپیمانان اروپایی و عرب آن، “فعالیت‌های بی‌ثبات‌کننده ایران در منطقه” خوانده می‌شود، ابراز نگرانی کرد.

در همین ارتباط، سخنگوی وزارت خارجه انگلیس در مصاحبه با الشرق‌الاوسط گفت: لندن بر اهمیت حفظ توافق هسته‌ای ایران تاکید دارد اما فعالیت‌های ایران در سوریه، عراق و یمن را تایید نمی‌کند.

وی خاطرنشان کرد: موضع انگلیس در قبال توافق هسته‌ای ایران کاملا روشن است. برجام، توافق مهمی است که جهان را امن‌تر کرد و به همین دلیل، لندن خواهان حفظ این توافق است.

سخنگوی وزارت خارجه انگلیس در ادامه در پاسخ به سوال خبرنگار الشرق‌الاوسط درباره واکنش اروپا به تهدید دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا مبنی بر خروج واشنگتن از برجام در صورت اصلاح نشدن آن تا ۱۲ ماه می (۲۲ اردیبهشت) گفت: در حال حاضر، رایزنی‌های زیادی بین شرکای اروپایی برجام برای حفظ آن در جریان است اما پایبندی انگلیس به این توافق به قیمت نادیده گرفتن فعالیت‌های منطقه‌ای ایران تمام نخواهد شد.

وی تصریح کرد: ما نگرانی خود از برنامه موشکی و فعالیت‌های منطقه‌ای ایران را در بالاترین سطح از جمله در جریان سفر بوریس جانسون (وزیر خارجه انگلیس) به تهران و سفر عباس عراقچی (معاون وزیر امور خارجه ایران) به لندن به اطلاع مقامات این کشور رسانده‌ایم.

این دیپلمات انگلیسی که کشورش در طول سه سال گذشته حامی تسلیحاتی اصلی ائتلاف سعودی در جنگ یمن بوده است، در پایان حملات موشکی اخیر ارتش یمن به عربستان را نیز محکوم کرد.

انتهای پیام/

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=210300

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x