تاریخ : سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Tuesday, 23 April , 2024
0

داستان نویسی جایگزین پیک نوروزی دانش آموزان البرز شد/ رشد خلاقیت و نورآوری دانش آموزان محور فعالیت های نوروز است

  • کد خبر : 209371
  • 19 اسفند 1396 - 1:40
داستان نویسی جایگزین پیک نوروزی دانش آموزان البرز شد/ رشد خلاقیت و نورآوری دانش آموزان محور فعالیت های نوروز است

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش البرز گفت: بهره گیری دانش آموزان از ایام تعطیلات نوروزی با استفاده از موقعیت های طبیعی و متنوع یادگیری برای تقویت مهارت های اساسی از جمله اهداف طرح جایگزین پیک نوروزی در البرز است.

به گزارش «کمال مهر»; معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان البرز درباره حذف پیک های نوروزی دانش آموزان به خبرنگار تیتریک گفت: به منظور ایجاد زمینه برای بهره گیری دانش آموزان از ایام تعطیلات نوروزی با استفاده از موقعیت های طبیعی و متنوع یادگیری برای تقویت مهارت های اساسی خواندن، نوشتن، سخن گفتن، گوش دادن و مشاهده کردن، متناسب با نیازهای فردی و فرهنگی محلی در راستای مفاد سند تحول بنیادین مبنی بر رشد خلاقیت و نوآوری در کودکان، رویکرد داستان خوانی ، داستان گویی و داستان نویسی محور فعالیت های تعطیلات نوروز است.

جعفر مقیمی افزود: بر اساس راهکار ۵-۲ از سند تحول بنیادین مبنی بر ایجاد ساز و کارهای لازم برای تقویت آداب و سبک زندگی اسلامی – ایرانی در تمام ساحت های تعلیم و تربیت، معاونت آموزش ابتدایی چارچوب فعالیت های یادگیری را در زمینه علاقه مندی های مختلف کودکان قرار داده است لذا دانش آموزان در انتخاب کتاب آزاد هستند و آموزگاران گرامی و والدین محترم می توانند در انتخاب کتاب مناسب آن ها را راهنمایی کنند.

وی با اشاره به اینکه از معرفی کتابی خاص به دانش آموزان برای خرید و تحمیل هزینه برای خانواده ها جدا پرهیز شود اظهار داشت: دانش آموزان و خانواده ها در جهت استفاده از کتاب های موجود در منزل، امانت گرفتن از دوستان و بستگان، استفاده از کتب کتابخانه کلاسی، مدرسه، محله، مساجد، کانون ها و … راهنمایی شوند.

مقیمی بر لزوم استفاده از سفر نامه، گزارش نویسی، نمایش نامه ، مصاحبه، شعر خوانی، داستان گویی، پیاده نمودن متن شعر در قالب داستان، داستان تصویری، نقد و …در ایام نوروز توسط دانش آموزان تاکید کرد.

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان البرز در خاتمه مهمترین اهداف طرح فوق به عنوان جایگزین پیک های نوروزی را متناسب کردن فعالیتهای یادگیری با اقتضائات دوران کودکی و شرایط ایام نوروز، توسعه و ترویج داستان خوانی، داستان گویی و داستان نویسی، تقویت مهارتهای خوانداری، شنیداری، نوشتاری، گفتاری، تفکر و تعمق در طبیعت، پرورش خلاقیت، تخیل و ابتکار و تقویت مهارت های خلاصه نویسی و مستند سازی اعلام کرد.

انتهای پیام/

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=209371

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x