تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
0

دست خالی صهیونیست‌ها در ترور «سید حسن نصرالله»

  • کد خبر : 209127
  • 15 اسفند 1396 - 2:30
دست خالی صهیونیست‌ها در ترور «سید حسن نصرالله»

یک وبگاه صهیونیستی اذعان کرد دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی این رژیم برای ترور دبیرکل حزب‌الله، بسیج شده‌اند اما تا کنون موفق نشده‌اند هیچ سرنخی درباره اماکن رفت و آمد یا مخفیگاه‌های او پیدا کنند و دستشان خالی است.

دست خالی صهیونیست‌ها در «ترور» دبیر کل حزب‌اللهبه گزارش گروه وبگردی «کمال مهر»،وبگاه صهیونیستی «واللا» با انتشار گزارشی مدعی شد دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی این رژیم،‌ این بار در تلاش برای ترور «سید حسن نصرالله» دبیرکل حزب‌الله جدی است.

«امیر بوخبوط» کارشناس نظامی وبگاه واللا در گزارش خود نوشت، «عَمیر پرتص» وزیر جنگ سابق رژیم صهیونیستی (در سال ۲۰۰۶) از دستگاه‌های امنیتی و اطلاعاتی اسرائیلی خواسته است پرونده ویژه نصرالله و اماکن تحرک و مخفیگاه‌های وی را در اختیارش قرار دهند تا درباره امکان ترور او بررسی شود اما موضوع غافلگیرانه این بوده است که پیرتس به هیچ پرونده خاصی، ویژه نصرالله دست پیدا نکرده است.

در ادامه این گزارش آمده است: این بدان معناست که دستگاه‌های امنیتی نتوانسته‌اند نقشه‌هایی درباره اماکنی که نصرالله در آن اقامت می‌کند، پیدا کنند تا رسیدن به وی تسهیل شود و این موضوع، شکاف میان دستگاه‌های امنیتی را نشان می‌دهد به نحوی که پیرتس دستور به هماهنگی میان سازمان‌های مکلف به تعقیب نصرالله یعنی «موساد» (سازمان جاسوسی خارجی اسرائیل)، «امان» (سازمان ضداطلاعات ارتش اسرائیل) و «شاباک یا شین بت» (سازمان اطلاعات و امنیت داخلی اسرائیل) را صادر کرد.

بوخبوط سپس نوشت: از آن زمان تا کنون تلاش‌های پی‌درپی برای یافتن سرنخی در این خصوص ادامه دارد تا موشکی به سمت نصرالله و دیگر فرماندهان حزب‌الله شلیک شود اما تلاش‌ها بی‌فایده بود است؛ موضوع ترور نصرالله بر میز تصمیمات اسرائیلی قرار دارد به نحوی که سلسله اقداماتی برای تغییرات امنیتی و اطلاعاتی با هدف پر کردن شکاف اطلاعاتی در این زمینه گرفته شد و حجم بالایی بمب‌های قدرتمند ویژه هدف قرار دادن مخفیگاه‌ها در زیر زمین نیز خریداری شده است.

هفته گذشته، یک افسر ارشد رژیم صهیونیستی که خواسته نامش فاش نشود در گفت‌وگو با رسانه‌های اسرائیلی گفت که هدف قرار دادن نصرالله در جنگ احتمالی آتی با حزب‌الله می‌تواند یک «پیروزی قاطع» برای رژیم اسرائیل باشد.

روزنامه صهیونیستی «معاریو» در واکنش به صحبت‌های مذکور نوشت، اینگونه اقدامات منجر به افزایش تنش میان طرفین می‌شود بویژه در زمان فعلی که تل‌آویو نمی‌خواهد این تنش‌ها زیاد شود.

«یوسی میلمان» روزنامه‌نگار اسرائیلی ضمن ابراز این هشدار که «چنین تهدید‌هایی واکنش‌برانگیز است»، نوشت، چه کسی اجازه داده که او چنین حرفهایی بزند؛ میلمان افزود: تصمیم درباره اینکه نصرالله، هدف ترور باشد مربوط به سطح سیاسی است نه نظامی؛ دیگر اینکه (این تصمیم) مربوط به یک افسر نمی‌شود که یکی از ۲۰ افسر ستاد مشترک ارتش است؛ این صحبت‌ها فقط «حرف مفت» است. چه بسا زمان آن فرا رسیده که رئیس ستاد مشترک ارتش (گادی آیزنگوت) دهان افسران را ببندد و آنها را توجیه کند که فقط در دامنه مسئولیت‌هایشان صحبت کنند.

«گادی ایزنکوت» رئیس ستاد مشترک ارتش رژیم صهیونیستی هم در پاییز ۲۰۱۷ اعلام کرد، نصرالله هدف مشروع ترور است همانگونه که دهه اخیر شاهد ترور بسیاری از رهبران میدانی حزب‌الله در عملیا‌ت‌های سری این رژیم بودند.

منبع:فارس

انتهای پیام/

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=209127

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x